Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 controllers de zelfde naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He iedereen,

Ik heb dit weekend een 2e logitech Logitech Cordless Precision ps3 controller bijgekocht. Dit omdat ze goedkoop zijn en ook werken als pc controllers.

Nu werkte de eerste al super, street fighter en race driver grid doen het prima op de pc. Maar nu ik de 2e inplug had ik eigenlijk verwacht dat windows vista dit zou doen:

PS3/USB Cordless Gamepad
PS3/USB Cordless Gamepad (2)

Dus dat hij vanzelf bij de 2e gamepad met de zelfde naam een (2) er achter zou zetten om onderscheidt te maken tussen de 2 controllers. Tot mijn verbazing gebeurt dit niet en geeft hij ze beide de zelfde naam.

Streetfighter herkent nu dus ook maar 1 controller omdat ze onder de zelfde naam aanwezig zijn.

Kan ik op een of andere manier in het register of dergelijke de 2e controller renamen zodat ze beide een unieke namen hebben?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Bedankt! _/-\o_

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Misschien helpt het, als je de nieuwe controller op een andere USB bus doet..
Dus niet de poort ernaast, maar bijvoorbeeld achter op de computer.

Zo maak je gebruik van twee fysiek verschillende aansluitingen (itt gedeelde voorkant)..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
en anders even de drivers erbij pakken, en volgensmij kan je in de INI file, de devicename veranderen.
dus dan even de drivers 1:1 kopieeren, bij 1tje de apparaat naam veranderen, en onder windows kiezen voor handmatige drivers, waardoor je pc'tje denkt dat het 2 verschillende modellen zijn ( kwa naam )

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties maar het werkt helaas nog niet, ik heb de nieuwe controller op de achterkant aangesloten Windows ziet ze ook als 2 controllers alleen geeft ze toch. De zelfde naam.

Het idee van de drivers werkt helaas ook niet want ik heb er geen drivers bij zitten, Windows heeft die ook niet nodig want. Ze worden gewoon zonder drivers herkent en geinstalleerd.

Iemand anders nog ideeën? Worden apparaat namen niet ergens in het register gezet of in een of andere file?

Weer heel erg bedankt!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Kan t niet met een custom inf file ofzo? Ik heb er totaal geen verstand van, maar google levert zo goed als geen informatie over dit probleem.

Dus ik zit echt vast |:(

Echt alle hulp wordt enorm gewaardeerd! :) !!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

In het register kun je bij de volgende sleutel de OEM naam veranderen van je gamepad:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM

Daar staan een heleboel keys en je moet dus even langs alle keys gaan om de juiste te vinden, twee van die keys moeten iets van Logitech Cordless Precision bevatten als OEMName, een van die twee dus even veranderen naar wat je wilt. Het kan dan wel zo zijn dat de pad waarvan je de naam verandert niet meer echt als PS3 controller herkend wordt in bepaalde spellen en je dus zelf alle buttons moet mappen. Voor de zekerheid even een backup van je register maken of de bestaande key even exporteren vanuit regedit.

Edit: maar even plaatje bijgevoegd, je ziet hier volgens mij niets wat je niet mag zien. Zo wordt de mijne herkend:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60fxLHRbI3ceFkbO6Lf9EcqI/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 18-11-2009 15:21 ]

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

met f2 op die naam kun je hem ook veranderen volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
@KneoK: Dat had ik inderdaad zelf ook al geprobeerd. Het probleem echter is dat ze op de zelfde registry entry reageren.. dus als ik daar de oemname verander veranderd hij deze van beide controllers.

@Stronkie: Ook dat heb ik geprobeerd maar het werkt helaas niet in Windows Vista :(

Ik ben er nu wel achter dat ik door wat manipulatie toch 2 controllers krijg in de games, helaas kan de button configuration niet verschillend zijn omdat hij denkt dat het de zelfde controller is. Toch worden ze zodra ik de game echt start uniek gezien. (Getest met Left 4 Dead en Street Fighter)
Pagina: 1