Criteria Gouden Steeksleutel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57
Er zijn nu allemaal mooie topics voor het nomineren van beste producten 2009 en dat is zeker leuk. Maar waar moeten de producten aan voldoen? Gaat het om de beste kwaliteit? Gaat het om de beste kwaliteit/prijs verhouding? De meeste fanboys (hint: browsers)? Of iets anders?

Neem het WiFi router topic. Waar moet je uit kiezen? De goedkope maar goede WRT54G serie of voor een Cisco router van een paar duizend euro die kwalitatief beter is maar zo duur is dat er bijna geen toepassingen voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor het nomineren belangrijk is is de onderbouwing van je keuze. Als jij kiest voor een exoot maar je weet het te onderbouwen wordt je nominatie in elk geval serieus genomen. De kans dat een exoot door de nominatieronde komt is weliswaar wat kleiner dan een mainstream product, omdat we natuurlijk ook rekening houden met het aantal stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Over het algemeen houden we het criterium aan dat het product in 2009 te koop moet zijn en niet E.O.L mag zijn of raken de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:03:
Wat voor het nomineren belangrijk is is de onderbouwing van je keuze.
Iets wat wel wat meer mag gebeuren.
Sommige onderbouwen hun nominatie, maar er wordt ook een hoop in het wilde weg geroepen.

Misschien in de topicwaarschuwing onderaan even extra aanstippen?

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 16-11-2009 17:12 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk, dat wanneer de top 10 samengesteld wordt, onderbouwing wellicht de doorslag kan geven als bepaalde nominaties even vaak voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoD schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:12:
Ik denk, dat wanneer de top 10 samengesteld wordt, onderbouwing wellicht de doorslag kan geven als bepaalde nominaties even vaak voorkomen :)
Dat hebben we vorig jaar ook gedaan, ik denk niet dat het dit jaar veel anders zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Waar moet ik aan denken bij de beste home cinema set ?
Is dat meer in de richting van een kant en klaar 5.1 setje ?
Of is dat een volledig Home Cinema Set die zijn naam waardig is en zelf samen is gesteld ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zoiets lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling:
Bosmonster schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:12:
[...]
Het idee is toch dat het uiteindelijk geteld wordt :?

Dus ja.. das de bedoeling om het tig keer te noemen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SanderPS3 schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:15:
Waar moet ik aan denken bij de beste home cinema set ?
Is dat meer in de richting van een kant en klaar 5.1 setje ?
Of is dat een volledig Home Cinema Set die zijn naam waardig is en zelf samen is gesteld ?
Het gaat echt om een set van een fabrikant.We kunnen moeilijk aan 5 fabrikanten de prijs 'gezamenlijk' uitdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

zeef schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:07:
Over het algemeen houden we het criterium aan dat het product in 2009 te koop moet zijn en niet E.O.L mag zijn of raken de komende tijd.
Hoe strikt wordt dit gehanteerd? Bij de televisies heeft (mijns inziens terecht) de Kuro-lijn van Pioneer de meeste nominaties tot nu toe. Deze tv is zeker e.o.l., maar zal dit jaar nog wel te koop zijn. Het gaat om wat de beste tv van 2009 is en dan maakt het toch niet uit dat hij eol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb altijd een apart gevoel bij dit soort nominatierondes. Het is moeilijk objectief te blijven en men is al snel geneigd voor een product of leverancier te kiezen die men zelf in het bezit heeft.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:26:
[...]

Hoe strikt wordt dit gehanteerd? Bij de televisies heeft (mijns inziens terecht) de Kuro-lijn van Pioneer de meeste nominaties tot nu toe. Deze tv is zeker e.o.l., maar zal dit jaar nog wel te koop zijn. Het gaat om wat de beste tv van 2009 is en dan maakt het toch niet uit dat hij eol is?
Als deze TV nou in Q4 al EOL is, tsja... je mag ;m nomineren maar ik garandeer niets ;) We zijn belend met de raltief hoge omloopsnelheid van de modellen in TV land. Echter, wordt deze TV heel veel genomineerd dan kunnen we er bijna niet omheen ;)
Gunner schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:45:
Ik heb altijd een apart gevoel bij dit soort nominatierondes. Het is moeilijk objectief te blijven en men is al snel geneigd voor een product of leverancier te kiezen die men zelf in het bezit heeft.
We hebben de eerste keer zelf de lijstjes bepaald en daar kwam veel kritiek op omdat wij ook biased zouden kunnen zijn. Daarom is het nu aan de community zelf. Dat geeft wmb een meer gewogen beeld.

[ Voor 43% gewijzigd door zeef op 17-11-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Kan er duidelijkheid komen op basis waarvan we nou op moeten stemmen? Ik lees toch echt Beste voor elke categorie, echter als ik naar het lijstje van 2008 kijk en ook de nominaties die nu weer worden geopperd, gaat het meer om de beste prijs/kwaliteit verhouding en dat is toch weer wat anders imho

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Overigens vind ik het bij de netbooks ook verwarrend. Wat wordt er allemaal tot netbook gerekend? De Acer 1810Tz wordt nu zowel bij de netbooks als de laptops genomineerd, omdat ie een 11.6" scherm heeft en geen Atom proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Royz schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:54:
Kan er duidelijkheid komen op basis waarvan we nou op moeten stemmen? Ik lees toch echt Beste voor elke categorie, echter als ik naar het lijstje van 2008 kijk en ook de nominaties die nu weer worden geopperd, gaat het meer om de beste prijs/kwaliteit verhouding en dat is toch weer wat anders imho
Prijs/kwaliteit-verhouding is toch ook een belangrijk aspect van een product? Ik denk dat Tweakers geen rotzooi uitzoeken omdat het zo goedkoop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RoD schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:11:
[...]

Prijs/kwaliteit-verhouding is toch ook een belangrijk aspect van een product? Ik denk dat Tweakers geen rotzooi uitzoeken omdat het zo goedkoop is...
Dan klopt de benaming niet. Dan moet je zeggen; De beste prijs/kwaliteit in de categorie... niet de beste. In dat geval snap ik heel wat meer van winnaars van vorig jaar.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Er wordt een top 10 samengesteld, maar voor sommige categorieën zijn er niet eens 10 kandidaten te bedenken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan browsers, dat zijn er momenteel 4 en ook voor de game-platforms kan ik er echt geen 10 bedenken. In die topics lijkt het ook niet echt discussiewaardig. Je kiest voor PC, PS3, XBox, Wii en misschien nog wat handhelds. Browsermarkt idem dito.

De discussies in het CPU en GPU gedeelte gaan natuurlijk weer de welbekende kant op. Fanboys overal :D

Misschien ook nog een nominatie voor het beste OS }) (j/k)

Dit geldt overigens ook een beetje voor 2010, maar ik wil niet crossposten :$

Edit; het linkje naar 2010 topic is stuk :? :X Gaat momenteel naar http://tweakimg.net/g/forum/ :Y)

Nee hoor, is gefixt

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 17-11-2009 10:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Royz schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:14:
[...]

Dan klopt de benaming niet. Dan moet je zeggen; De beste prijs/kwaliteit in de categorie... niet de beste. In dat geval snap ik heel wat meer van winnaars van vorig jaar.
Is zeg dat het óók een belangrijke kwaliteit is. Niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Geld in de categorie voor Laptops/netbooks ook het standaard meegeleverde OS als criteria voor het aanprijzen van een Laptop? Want ik zie bijvoorbeeld Win 7 standaard meegeleverd/OSX is een verademing. Maar ik weet niet of het logisch is om dit mee te laten tellen.

Aangezien in mijn ogen de beleving van een laptop zelf belangrijker is dan het OS. Ook al hoort die er wel bij/krijg je niet anders standaard bij Apple...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RoD schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:19:
[...]

Is zeg dat het óók een belangrijke kwaliteit is. Niet de enige :)
Klopt, maar zolang je Beste voor een categorie zet, heeft prijs daar niks mee te maken imho.

In de categorie Beste PC valt toch ook geen pc van 300 euro omdat hij relatief zo goedkoop is? Dan gaat het ineens wel puur om de specs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57
Ik durf zelfs te stellen dat in de categorie PC een aantal goedkope PC's van rond de €300 euro een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan PC's van €2000 euro. Ik vind het maar moeilijk zolang er geen duidelijk kader voor de beoordeling is. En zo'n kader is weer heel moeilijk, als niet onmogelijk, om te maken.
Pagina: 1

Let op:
Alle ideeën, aanvullingen en overige opmerking voor de editie van 2010 kunnen jullie hier kwijt.