Windows 2008 - WAIK, WDS en WIM Windows 7 installatie...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met de voorbereidingen om Windows 7 via het netwerk (f12 network boot) te kunnen installeren. Ik ben echt al een heel eind, maar ik zit vast op het allerlaatste punt, waarbij ik netwerkdrivers moet toevoegen aan een boot.wim image zodat deze de install.wim gaat opstarten...

Als ik een pc neem waarvan Windows 7 de NIC drivers herkent, dan heb ik geen enkel probleem en start de image gewoon op, om daarna te installeren.
Ik heb hier echter een HP dc7900 pc en ondanks dat ik de drivers toevoeg via deze manier, lukt het niet:

imagex /mountrw boot.wim 4 c:\wim
dism /image:c:\wim /add-driver /driver:. /recurse
imagex /unmount /commit c:\wim

...hij zegt netjes dat hij 4 drivers vindt, die installeert hij in de image. Vervolgens unmount ik, kopieer ik de boot.wim terug naar de server en probeer het werkstation te starten. Dat gaat goed, totdat er een Windows scherm verschijnt dat mij meldt dat er geen netwerkdriver gevonden is in de image...

Server: Windows 2008 met WDS en WAIK (nieuwste versie van WAIK)
Client: HP Dc7900, waar windows 7 op moet komen.
Boot.wim van Windows 2008 installatie CD en install.wim van Windows 7 cd. Boot.wim én install.wim geinjecteerd met nicdrivers.
Driver: Zowel de HP driver als de intel driver geprobeerd. In diverse versies..

Iemand een idee of ik iets fout doe? Word er knettergek van. :')

[ Voor 5% gewijzigd door kreator op 16-11-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
in een winpe sessie met de hand de driver laden werkt wel ?

drvload jedriver.inf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
bunneh schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:22:
in een winpe sessie met de hand de driver laden werkt wel ?

drvload jedriver.inf
Ik neem aan dat je bedoelt, dat als ik shift-f10 doe bij die storing, dat ik dan in een command prompt handmatig die driver laadt? Ja, dan werkt ie wel. Laad succesvol, krijg ip enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Zo. Dat is opgelost! Na een week zoeken, bleek dat ik gewoon 'replace image' moest doen ná de driverinjectie. Kennelijk laadt ie iets in het geheugen of een executable ofzo, waardoor de drivers wel in de boot.wim staan, maar niet geladen worden.
Nu weer een volgend probleem, dat ik geen install images zie die er wel zijn, maar goed. Nieuwe uitdaging..