Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan Logmein remote control virussen overbrengen?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 06:41
Ik zit regelamtig ingelogd op afstand via het bekende Logmein (www.logmein.com). Dit programma werkt ideaal om mensen op afstand te helpen bij kleine dingen en scheelt mij weer veel reistijd.

Afin ik gebruik het ook wel eens om via het werk op een pc van een collega in te loggen. Nu is er door de 'beheerder' een trojan horse gevonden en wordt vermoed dat deze via Logmein op de pc op het werk is terrecht gekomen. Ik vind ditzelf nogal een forse beschuldiging en vraag me dan ook af of het uberhaupt kan dat via een logmein remote sessie een virus verzonden kan worden. Dan had de pc vast moeten aanslaan ga ik vanuit.

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Even een vraagje, hoe voeg je een computer toe aan je profiel via "remote hands", oftewel, hoe voegt mijn schoonmoeder een PC toe, terwijl ik 200km verderop zit?

In theorie is het wel mogelijk, wanneer die trojan specifiek voor logmein geschreven is. Je hebt nml. een diepgaande verbinding met die PC. Ik weet niet of er al zulke trojans bestaan. Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

M'n Oma is een site aan het haken.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 06:41
Je vraag kan ik zo niet beantwoorden. Wat ik doe is ik stuur ze logmein via een linkje met het programma en als ze moeten installeren en de gebruikersgegevens instellen dan verstrek ik deze. Nadeel is wel dat deze persoon dan in zou kunnen loggen op mijn account en al mijn beheerde pc's zien. Connecten met deze pc's werkt niet omdat het wachtwoord per pc anders is.

Na de sessie verander ik ook altijd het wachtwoord van mijn hoofdaccount.

De betaalde versie heeft de mogelijkheid iemand een persoonlijke link te versturen waardoor ze geen software meer hoeven te installeren.

Mij lijkt het ook erg onwaarschijnlijk dat een virus op de verbinding meelift aangezien er alleen maar coordinaten van het beeldscherm en bureaublad worden overgestuurd. Je kan met een vrij trage verbinding al ideaal werken. Het stuit me wel tegen de borst dat ik ik dat virus zo hebben binnengehaald...