Toon posts:

Internetlampje op modem blijft lang knipperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerkje met een ZyXel adsl-modem, een Robotics MaxxG router en 3 computers, waarvan er meestal maar 1 aanstaat. Het vreemde is dat na ca een uur (of zo) ineens het internetlampje op de modem als een razende gaat knipperen, zonder dat de computer wordt aangeraakt. Dat duurt vrij lang, zeg maar 1/2 tot 1 uur. Daarna is alles weer normaal.
Als je op Taakbeheer kijkt, dan is er geen proces actief en ook de netwerk en LAN functies geven geen activiteit aan. Toch knippert het lampje op de router ook mee.
Als virusscanner heb ik een AVG 9 Free, helemaal bijgewerkt. Sinds ik een quadcore heb scan hij automatisch elke dag, maar geeft alleen maar cookies aan.
De computer was eerst Vista Home Premium, nu Win7 Ultimate, maar het verschijnsel blijft zich voordoen.

Het enige wat me opvalt is dat mijn internetsnelheid in de loop der tijd is teruggelopen van bijna 1100 kb/sec naar bijna 1000 kb/sec, maar ik wijt dat meer aan het feit dat er steeds meer internetgebruikers in de straat komen.

Kan het zijn dat ik een virus heb opgelopen (ik kom echter zelden op vreemde sites), of is er een "normale" oorzaak aan te wijzen?

Alvast bedankt voor elke tip,

Rob

• SebasKoot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Als alle PC's uitstaat vertoont het internetlampje dan nog steeds hetzelfde gedrag?

Je kan natuurlijk altijd proberen de pakketjes te bekijken met wireshark oid. Maar ik vermoed dat dit gewoon de activiteit in van buiten naar je modem toe.

ps: welke provider heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Als ik de computer uitschakel, houdt het knipperen praktisch gelijk op.
Mijn provider is Speedlinq (Telfort)
Als het knipperen ophoudt als de computer wordt uitgezet, wijst dat dan niet op dat de activiteit vanuit de computer komt?
Is dat bekijken van pakketjes ingewikkeld, m.a.w. kan ik als relatieve leek daar wat wijzer van worden?

Rob