Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb het volgende probleem:

Binnen het bedrijf waar ik werk willen we graag het volgende realiseren:

Een medewerker heeft zowel een interne bedrijfstelefoon als ook een mobiele telefoon. Het interne bedrijfsnummer is bijvoorbeeld 121 en het interne mobiele nummer is dan 121#

Het bedrijf heeft meerdere afdelingen en daartussen bestaat nummervariatie.
Dus:
- Afdeling 1 heeft nummerreeks 100-199
- Afdeling 2 heeft nummerreeks 200-299 etc.

Mijn vraag is: hoe krijg ik het voor elkaar om de mobiele telefoons in te richten met interne nummers. Een simkaart heeft maar een beperkte opslagcapaciteit.
Zijn er programma’s of anderzijds mogelijkheden om dit op te lossen?

Alvast bedankt :)

Mocht het niet helemaal duidelijk zijn dan geef ik graag een verheldering.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Aanmaken in Outlook en dan synchroniseren?

Of denk ik nu te makkelijk?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ginz schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:14:
Aanmaken in Outlook en dan synchroniseren?

Of denk ik nu te makkelijk?
Ligt denk ik compleet aan de telefoon. Bij een Blackberry is dat bijv. appeltje eitje, alsmede de meeste Symbian toestellen

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden.

Het zijn verschillende soorten telefoons. Van oude Nokia's tot nieuwere exemplaren maar ook Windows Mobile toestellen. De nieuwere telefoonds zouden dan dus mbv Outlook gesynct kunnen worden. Dan zit ik alleen nog met de oudere exemplaren. Dat gaat dus lastig worden vrees ik?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Naja, ik weet niet wat jij onder oud versta... Maar als het een Nokia 6310 of nieuwer is, is het geen probleem.
Notna schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:15:
[...]

Ligt denk ik compleet aan de telefoon. Bij een Blackberry is dat bijv. appeltje eitje, alsmede de meeste Symbian toestellen
Outlook syncen met je telefoon ook héél gemakkelijk met LG, Samsung, Ericsson, SonyEricsson, Nokia (non-symbian) en andere zoals Siemens zijn ook geen probleem.

[ Voor 66% gewijzigd door Ginz op 16-11-2009 17:31 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:29:
Naja, ik weet niet wat jij onder oud versta... Maar als het een Nokia 6310 of nieuwer is, is het geen probleem.

[...]

Outlook syncen met je telefoon ook héél gemakkelijk met LG, Samsung, Ericsson, SonyEricsson, Nokia (non-symbian) en andere zoals Siemens zijn ook geen probleem.
Met oud bedoel ik telefoons die niet overweg kunnen met outlook synchronisatie ;-) Nokia 5500 bijvoorbeeld.
Dan moet er dus een vernieuwingsslag plaatsvinden begrijp ik?

Ik kan verder namelijk helemaal geen mogelijkheden vinden.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:45:

Mijn vraag is: hoe krijg ik het voor elkaar om de mobiele telefoons in te richten met interne nummers. Een simkaart heeft maar een beperkte opslagcapaciteit.
Zijn er programma’s of anderzijds mogelijkheden om dit op te lossen?
Wat wil je nou precies doen? Wil je de interne nummers in de GSM's zetten? En dan? Vanaf een GSM kun je natuurlijk niet naar een intern nummer bellen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:10:
[...]

Wat wil je nou precies doen? Wil je de interne nummers in de GSM's zetten? En dan? Vanaf een GSM kun je natuurlijk niet naar een intern nummer bellen.
Nee dat bedoel ik ook niet.

Stel een werknemer nr 121 heeft op zn bureau een telefoon staan, dus gewoon een vast toestel. Als een andere werknemer dan zijn interne nummer draait krijgt hij dus de werknemer nr 121 aan de lijn door 121 te bellen. Dit is dus op kantoor

Stel als hij werknemer 121 op zijn mobiel wil bereiken (bv 's avonds) dan belt hij 121# met zijn eigen mobiele telefoon; gekoppeld aan 121# zit dan het echte mobiele nummer van werknemer 121, bv 06-12345678

De mobiele telefoon moet dus achter een snelkeuzenummer een echt nummer kunnen hangen. De simkaart is hiervoor geen geschikte optie dus ik zoek andere mogelijkheden.

Snappez-vous? :)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:07:
[...]

Met oud bedoel ik telefoons die niet overweg kunnen met outlook synchronisatie ;-) Nokia 5500 bijvoorbeeld.
Dan moet er dus een vernieuwingsslag plaatsvinden begrijp ik?

Ik kan verder namelijk helemaal geen mogelijkheden vinden.
Als je echt de 5500 bedoel, dan kan je die ook gewoon met Outlook syncen.

-

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:27:
[...]

Nee dat bedoel ik ook niet.

Stel een werknemer nr 121 heeft op zn bureau een telefoon staan, dus gewoon een vast toestel. Als een andere werknemer dan zijn interne nummer draait krijgt hij dus de werknemer nr 121 aan de lijn door 121 te bellen. Dit is dus op kantoor

Stel als hij werknemer 121 op zijn mobiel wil bereiken (bv 's avonds) dan belt hij 121# met zijn eigen mobiele telefoon; gekoppeld aan 121# zit dan het echte mobiele nummer van werknemer 121, bv 06-12345678

De mobiele telefoon moet dus achter een snelkeuzenummer een echt nummer kunnen hangen. De simkaart is hiervoor geen geschikte optie dus ik zoek andere mogelijkheden.

Snappez-vous? :)
Dat is niet mogelijk, de meeste telefoons gaan maar tot 9 of 0. Wat je wel kan doen is een app schrijven die je via OWA op de telefoons pusht in een policy. Zo ken ik een bedrijf waar alle medewerkers die outlook mobile willen gebruiken op hun Winmobile telefoons een virusscanner MOETEN installeren.

Verwijderd

Volgens mij kan het heel gemakkelijk. KPN heeft deze mogelijkheid namelijk allang en dat heet doorschakelen.

De vaste telefoon op kantoor wordt doorgeschakeld naar het mobiele nummer wat erbij hoort. Dan hoef je dus alleen de vaste nummers te bellen en als die niet wordt opgenomen wordt je automatisch doorgeschakeld naar de mobiel.

Makkelijk zat

ps. bij mij op het werk hebben de GSM's allemaal ook een grip code (4 nummers), zodat ze met het telecom systeem van de zaak gebeld kunnen worden. Scheelt weer in de belkosten als er veel gebruikers zijn. Ze kunnen dus via een 06 nummer gebeld worden en met de gripcode.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 20:38 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:26:
Volgens mij kan het heel gemakkelijk. KPN heeft deze mogelijkheid namelijk allang en dat heet doorschakelen.

De vaste telefoon op kantoor wordt doorgeschakeld naar het mobiele nummer wat erbij hoort. Dan hoef je dus alleen de vaste nummers te bellen en als die niet wordt opgenomen wordt je automatisch doorgeschakeld naar de mobiel.

Makkelijk zat
Dat is denk ik niet wat de TS bedoeld. Kan uit z'n verhaal niet opmaken of elke medewerker ook een eigen extern nummer heeft, wat voor jou verhaal een wel een vereiste is.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

magiel schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:31:
[...]

Dat is denk ik niet wat de TS bedoeld. Kan uit z'n verhaal niet opmaken of elke medewerker ook een eigen extern nummer heeft, wat voor jou verhaal een wel een vereiste is.
Dat klopt natuurlijk.
Pagina: 1