Toon posts:

Terminal server internet monitoring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een programma om het internet gebruik van een terminal server te monitoren.
Ik wil weten welke gebruiker welke sites bezoekt + het tijdstip.

Proxy, isa servers etc. zijn niet tde bedoeling. het moet echt een tool zijn die op de server zelf wordt geïnstalleerd.

Ik gebruikte vroeger EZwebmonittor van bnasolutions. Dit werkt echter niet samen met server 2003 X64.

Ik heb al flink gegoogled en navraag gedaan in mijn netwerk maar niemand heeft een oplossing.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

...ik wil weten welke gebruiker welke sites bezoekt + het tijdstip...
Volgens mij kan/mag dat niet zomaar vanuit het oogpunt van privacy. Anoniem loggen mag wel, maar op naam...volgens mij kan je aardig in de problemen komen als men daar achter komt.
Zou je eens moeten zoekken hier op GoT...ik dacht dat hier eens het nodige over voorbij is gekomen.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Topicstarter
De werknemers tekenen ervoor dat het internet wordt gelogd.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Sorry dat ik het zeg, maar gooi er maar gewoon een proxy / isa tussen. Desnoods op lokaal niveau.

Zonder 1 centraal punt kan je niet monitoren. Een logger voor IE hoeft weer niet te werken voor FF etc.etc.

Of je moet echt al het uitgaande netwerkverkeer gaan loggen ( veel plezier met verkeer richting je fileserver ) of je moet alle applicaties los gaan monitoren ( veel plezier met alle custom browser bouwsels ) of je doet gewoon standaard en zet er 1 app tussen via wat al het inet verkeer loopt en gaat daar op loggen.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:53:
De werknemers tekenen ervoor dat het internet wordt gelogd.
Dit maakt het nog steeds niet legaal. Besef je goed dat als je deze data verzameld, je er niets mee mag doen. Wel kan je het gebruiken om sites af te sluiten, maar je kan geen stappen tegen personen ondernemen.

Living the American Dream

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 13:34
Kun je dit ook niet in de router / modem loggen?
Dus alle port 80 verkeer wat van het bepaalde ipadres van de TS afkomt..

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:51:
Sorry dat ik het zeg, maar gooi er maar gewoon een proxy / isa tussen. Desnoods op lokaal niveau.

Zonder 1 centraal punt kan je niet monitoren. Een logger voor IE hoeft weer niet te werken voor FF etc.etc.

Of je moet echt al het uitgaande netwerkverkeer gaan loggen ( veel plezier met verkeer richting je fileserver ) of je moet alle applicaties los gaan monitoren ( veel plezier met alle custom browser bouwsels ) of je doet gewoon standaard en zet er 1 app tussen via wat al het inet verkeer loopt en gaat daar op loggen.
Er wordt alleen gebruik ge,maakt van Internet explorer. het gaat om 7 gebruikers dus een ISA / proxyserver is te duur en totaal overbodig als er een goed software pakket is.

EZWEB monitor was dat goedkoop efficient helaas werkt het niet goed met de 64 bits versie.

Verwijderd

Topicstarter
HiDNN schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:24:
Kun je dit ook niet in de router / modem loggen?
Dus alle port 80 verkeer wat van het bepaalde ipadres van de TS afkomt..
Dit kan je weet dan alleen niet van welke gebruiker het verkeer komt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SWS

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1