GeForce 2 MX zonder heatsink :?

Pagina: 1
Acties:

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025
Eene vriend van mij heeft laatst een nieuw systeem gekocht met een gf 2 mx erin. Hij had al gezien dat er geen heasink opzat, maar had er niet echt aandacht aan geschonken.

Tijdens ons LAN van donderdag liep zijn beeld de hele tijd vast als hij zijn gpu zwaar belaste (lees: spelen van UT)!

MOET er op een gf 2 mx een heatsink of niet? Wan dan weet hij of hij terug naar die winkel moet of niet...

Verwijderd

Er hoeft niet perse een heatsink op maar het is zeker wel aan te raden! Ik heb op mijn gainward geforce 2 mx standaard een wannabee orb zitten. :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn Creative GeForce 2 MX heeft geen heatsink en is nog lekker te OC'en ook :)

Verwijderd

Die dingen hebben wel degelijk een heatsink nodig.. al was het maar een simpel ding, heb er nog nooit een "out of the box" gezien zonder enige vorm van koeling.

Ik zou er mee terug gaan. het feit alleen al dat de kaart voor spellen niet bruikbaar is vanwege constante lock-ups is een reden om de kaart terug te brengen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Nou ja, dat UT vastloopt is bij mij om een of andere reden haast standaard :X (is dat spel nou zo instabiel, moet er een berg patches over...of werkt de iets minder legale versie gewoon niet zo lekker? ;))

Laat hem eens een uurtje of 4 3Dmark draaien, als hij dat uithoud dan werkt het waarschijnlijk toch wel aardig. Als ie vastloopt : terug naar de winkel. Of je plakt er gewoon zelf een heatsinkje op...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Volgesmij moet er wel degelijk een heatsink op zitten, een fan is minder noodzakelijk (maar nog aan te raden voor het o/c ;) )

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Nope, men MX200 (PCI) heeft ook geen sink. Het kan igg geen kwaad om er een op te zetten :P

Verwijderd

is het een 200 of 400?

• unfor
  • Laatst online: 23-05 18:21
Geen sink of geen fan? want ik heb de afgelopen jaren nog nooit een videokaart waar geen sink op zit.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:05

random

Lost his marbles

Op zaterdag 11 mei 2002 01:45 schreef Un4GiveN het volgende:
Geen sink of geen fan? want ik heb de afgelopen jaren nog nooit een videokaart waar geen sink op zit.
Ik had voor mijn huidige kaart een MSI GF2MX400 (8616 uit mijn hoofd, kan ook de 8617 zijn), en daar zat standaard geen heatsink op..

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zelf heb ik 2 MX400's met enkel een heatsink, en ik moet zegggen dat deze toch warm worden naar verloop van tijd.

Verwijderd

mijne is een leadtek g-force2 Mx400 met zowel heatsink als en fan daarop..

Verwijderd

ik heb een gf2 mx400 {elsa 511} wel met heatsink word erug warm.
mischien handig om er zelf 1 op te plakken.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Een GF2 MX Classic heeft iig geen heatsink en zeker geen fan nodig. Wil je oc'en of heb je een gf2mx 400 dan kun je er maar beter een heatsink op hebben. Ik heb zelf een Gf2MX (Classic) van Creative gehad en die draaide gewoon zonder heatsink hoor (8>

edit:
Een GeForce II kan makkelijk 60 graden hebben

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

mijn GF2 MX200 heeft een behoorlijk grote heatsink die ook aardig warm wordt, ik zou het dus wel doen

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
zet er gewoon een heatsinkje op en laat er een fannetje op blazen... thats all...dat zou meer dan zat moeten zijn

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 16:33 schreef Yonni het volgende:
zet er gewoon een heatsinkje op en laat er een fannetje op blazen... thats all...dat zou meer dan zat moeten zijn
Een blue orb bijvoorbeel is een leuke

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
en als dat erop zit wordt i wel koel genoeg gehouden om al lekker te ocen >:)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Ik kan niet geloven dat een GF2MX geen zink nodig heeft... zelfs een MX200 op 150 Mhz die ik heb heeft er 1 die 3x groter is dan het chip zelf, en wordt alsog bijna niet aan te raken warm.

Als er geen zink op zit, zie je gewoon de chip met de nvidia logo... Zijn de mensen die hierboven replieden zo n00b dat ze de metalen ding boven de chip niet zien, of als het chip zelf beschouwden? |:(

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 17:02 schreef chihokwok het volgende:
Ik kan niet geloven dat een GF2MX geen zink nodig heeft... zelfs een MX200 op 150 Mhz die ik heb heeft er 1 die 3x groter is dan het chip zelf, en wordt alsog bijna niet aan te raken warm.

Als er geen zink op zit, zie je gewoon de chip met de nvidia logo... Zijn de mensen die hierboven replieden zo n00b dat ze de metalen ding boven de chip niet zien, of als het chip zelf beschouwden? |:(
idd een gf2 MX heeft echt cooling nodig.

Maar hij zegt in de eerste post dat er geen heatsink op zit en daarom denkt iedereen dat het een blote chip is. Dus zijn niet al die mensen nOOb ;)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• AlterEgo
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 17:02 schreef chihokwok het volgende:

Er zijn zat GF2 kaarten zonder heatsinks en zonder fan, waar je dus inderdaad gewoon het NVidia logo op het chippie ziet staan. En die lopen zonder probleem.
De mensen hierboven zijn niet n00b, ze hebben het goed gezien. :)

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025
sow

deze topic is al 1 jaar oud man...

iig, het is een creative gforce 2 mx200

Hoort standaard geen heatsink op zijn we achter gekomen...

Maar hij heeft er nu gewoon een goedkope coolmaster op geplakt...

Hijs nu ook ge-oc-ed
Pagina: 1