SLI werkt slechts 'gedeeltelijk'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah.Knulst
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 17:50
Om mijn bizarre titel maar direct te verklaren: sinds gisteren ben ik ineens (lichte) framedrops gaan krijgen in bepaalde games. Na een controle met de SLI Visual Indicator bleek dat SLI het inderdaad niet deed in die specifieke games, waaronder Left 4 Dead, Call of Duty 4: Modern Warfare (versie 1.7) en Borderlands. Zelfs niet met AFR1 en AFR2! Dit was onder 195.35 bèta, al deden ze het ook niet onder driver 191.07! SLI bleek het echter wel nog steeds te doen in Red Faction: Guerrilla en Far Cry 2, onder beide drivers.

Nu heb ik zojuist Windhoosch 7 opnieuw geïnstalleerd, omdat ik een driverconflict vermoedde, met wederom driver 195.35 bèta en SLI Profile Update 3!, die ik gisteren ook had. Ik heb zelfs met nHancer nog geprobeerd wat in de profielen aan te passen, al kan ik nog niet goed met het progje overweg.

Futuremark Vantage geeft voor nu gewoon geweldig m'n SLI Bars aan, wat Red Faction: Guerrilla ook gewoon weer doet. SLI doet het alleen gewoon nog steeds NIET in Left 4 Dead, Call of Duty 4: Modern Warfare (versie 1.7) en Borderlands (wat overigens nog zelfs een UE3-game is!). Andere Source-games zoals HL2 en TF2 pakken het overigens ook niet.

Ik heb zojuist nog even Supreme Commander gecontroleerd, maar deze doet het ook helaas niet. De SLI bars duiken NIET op. Ik probeer nog wel wat andere games uit.

EDIT: Net Unreal Tournament III geprobeerd, maar nergens een SLI Bar te bekennen. T_T

EDIT #2: Ook even Need for Speed: Shift en Clive Barker's Jericho geprobeerd, maar geen van beide games geven de SLI Bar aan.

EDIT #3: Operation Flashpoint: Dragon Rising pakt tevens géén SLI, MAAR! Tom Clancy´s H.A.W.X. WEL! =D

Standaard instellingen configuratiescherm Nvidia:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2557sxt.jpg
Ik heb ook de instellingen gereset, maar dit werkte ook niet.

Specs:
- Windhoosch 7 Home Premium 64-bit (volledige versie)
- Cooler Master Real Power M620
- E6300 @ 3,01 GHz
- 2x 9600GT in SLI (bovenste sloten van het moederbord bezet)
- MSI P7N SLI Platinum

Ik begin voor nu een beetje moedeloos te worden. Tips iemand, whelp? :P

Bij voorbaat dank,

Zidane

[ Voor 5% gewijzigd door Jonah.Knulst op 16-11-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
NFS Shift ondersteunt geen SLI volgens mij, als ik Shift speel zie ik in Everest (op 2e monitor) alleen m'n onderste 9800GTX warm worden, de ander blijft op idle temperatuur.

De overige problemen kan ik niet verklaren :)

Of het ook echt m'n onderste kaart is weet ik niet, Everest geeft aan dat GPU2 warm wordt, GPU1 blijft op idle temps hangen

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 16-11-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah.Knulst
FastFred schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:36:
NFS Shift ondersteunt geen SLI volgens mij, als ik Shift speel zie ik in Everest (op 2e monitor) alleen m'n onderste 9800GTX warm worden, de ander blijft op idle temperatuur.
Dacht ik inderdaad al, dus ik probeer nog wel wat andere games.

EDIT: Operation Flashpoint: Dragon Rising pakt tevens géén SLI, MAAR! Tom Clancy´s H.A.W.X. WEL! =D

Ik begin wat licht te zien aan het eind van de tunnel... Wellicht een oudere driver van vóór 191.07 installeren?

[ Voor 24% gewijzigd door Jonah.Knulst op 16-11-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
oh toch wel support voor SLI in Shift

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/317006.page

en zo kun je dus voor elke game opzoeken of deze SLI ondersteunt, gewoon googlen op '[naam van game] supports sli'

;)

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 16-11-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Domme vraag hoor, maar heb je in CoD 4 Dual videocards wel aan staan? Dat moet namelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah.Knulst
Het punt is dat Left 4 Dead, Borderlands en CoD4 simpelweg SLI ondersteunen. Een maat van me draait heel vrolijk 2x een GTX260 en wist mij gisteren mooi te vertellen dat hij bij alle drie de games een SLI Bar had. :P

Ik heb eerder zelfs nog een SLI Bar gehad in CoD4, voordat ik nieuwere drivers had geïnstalleerd, dus ik ga nu even terug naar 191.03 bèta.
M4gick schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:27:
Domme vraag hoor, maar heb je in CoD 4 Dual videocards wel aan staan? Dat moet namelijk volgens mij.
Aber natürlich! ^_^

EDIT: Ik zit nu op 191.03, maar die weigert ook geen SLI te pakken met eerdere games. *ZUCHT*

EDIT #2: Terug op 195.35 bèta...

[ Voor 33% gewijzigd door Jonah.Knulst op 16-11-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah.Knulst
Extreem BIZAR: na wat gekloot met de instellingen doet alles het ineens weer. ALLE games die het eerst niet deden, geven nu WEL de SLI Bar aan. Dus als jullie me even willen excuseren, dan laat ik officieel mijn IQ verlagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik weet wel dat er bij Nvidia zo'n speciale BETA driver uitgekomen was die borderlands SLI moest ondersteunen weet niet of dat die beta is die jij gebruikt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah.Knulst
Dat is 195.39 bèta inderdaad. Daarvoor had je ook al SLI Profile Update 3 i.c.m. 191.07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:30

ricardo246

Life's what you make it!

Voor diegene die ook problemen hebben met SLI in COD - Modern warfare 2:
1. Download en install nHancer
2. Start nHancer
3. Add profile ( add iw4sp.exe)
set the following:
Right side, tab sli mode set to: 4-way AFR (ja, ook als je maar 2 GPU's hebt (XP32 only))
vink #13 and #22.

Ik ging van 28 FPS naar 54 FPS
(Ik heb maar 2 8600GTS-jes) :'(

Dit zal ook werken voor andere games......gok ik (niet getest).

[ Voor 22% gewijzigd door ricardo246 op 17-11-2009 20:28 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1