Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1 week de WRE54G Linksys Repeater. Ik heb hem voornamelijk gekocht om boven mijn ps3 neer te zetten icm met de repeater, zodat ik internet boven heb. Nu heb ik beneden een Speedtouch 780 router, de KPN Experia box versie.

Nu mijn probleem:

Als ik boven de ps3 en de wre54g aansluit, vindt mijn ps3 de wre54g wel (zelfde SSID als beneden, maar dan sterker). Dan wil de ps3 verbinding maken, maar dan kan hij geen IP Adres vinden...

Heb bijna alles al geprobeerd.. Helaas kan ik de security etc niet uitzetten in de Experia Box..

Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22
Heb je de wre goed ingestelt en aangesloten?
De wre moet namelijk wel in verbinding staan met je speedtouch.. en dus het netwerkverkeer door kunnen geven.
Kan je met je pc/laptop (aangesloten op de speedtouch via draad) wel verbinding krijgen met de wre? (dus via de browser het ip van de wre inkloppen.
Hoe heb je de wre aangesloten op je speedtouch (draadloos of met draad)
Welk ip, gateway, en subnet heb je de wre gegeven.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 16-11-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Job, bedankt.

Ook al had ik (dacht ik) alles geprobeerd, 1 ding had ik niet gedaan: Mijn router uitzetten. Ik was wat aan het klojo'en met de router en de wre, die ethernet-kabel erin, er weer uit, weer er in. Ik kijk bij mijn router settings, zie ik opeens dat de Playstation als ethernet verbinding wordt weergegeven (wat draadloos moet zijn...).

Dus ik kijken op me playstation met de wre verbinding, Ja! Hij doet het! (met ethernet kabel in wre). Ik haal de ethernet kabel eruit, nee.. Hij doet het niet.

Dus ik ga leren (had toetsweek), komt ons pap me halen, "Het internet doet het niet!". Dus ik naar beneden, router bleek geflipt te zijn.

Router uit zetten, 30 sec wachten, weer aanzetten en internet deed het weer. Ik klaar met leren, zet mijn PS3 aan en hij meldt automatisch aan. Dus ik kijk eens wat nu de instellingen zijn van de verbinding die die nu heeft. Blijkt het MAC Adres precies hetzelfde als van de WRE54g. Dus ik naar boven naar mijn kamen, waar ik geen ontvangst heb van me SpeedTouch, maar wel als ik de WRE54g boven neerzet. Ik probeer verbinding te maken, en ja! Nu doet hij het wel!

Dus, geen idee hoe het komt, maar hij doet het nu. Enigste probleem nu is nog dat het streamen niet lukt via PS3 Media Server (<-- Dat programmaatje).

Iemand enig idee daarvoor?