[Triple Boot] OS X, Windows 7 en Linux, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb een beetje rondgekeken naar de beste manier om verschillende besturingssystemen te gebruiken onder mac os X. En ik geraak er niet meer aan uit.

Het doel is een triple boot te maken: OS X, Windows 7, linux distro

Wat heb ik hier nu precies voor nodig, en wat niet: want ik lees vanalles over rEFIt, bootcamp, elilo, grub-efi. En de ene zegt dat bootcamp niet vereist is voor linux, de andere installeert het dan toch met bootcamp, etc.

Aangezien Windows 7 blijkbaar nog niet door bootcamp ondersteunt wordt, dacht ik nu al een linux distro te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Windows 7 draait hier al een tijdje op bootcamp-partitie, probleemloos tot nu toe.

Voor de rest kan ik je niet verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb een beetje rondgekeken naar de beste manier om verschillende besturingssystemen te gebruiken onder mac os X. En ik geraak er niet meer aan uit.
Is virtualiseren geen optie?
Tuurlijk, je haalt niet de volle performance. Maar je vertelt niet wat het specifieke doel is. Als je gewoon dingen wilt proberen, virtualiseren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

volgens mij moet je gewoon je hdd in 3 partities verdelen (of 3hdd's hebben). bijvoorbeeld met iPartition of vergelijkbare software.

Ik neem aan dat windows zelf zijn BIOS emulator installeert en Linux zal hetzelfde proberen. Probeer het gewoon uit, als het allemaal niet lukt kun je met je OSX disk altijd nog een nieuwe clean install uitvoeren en alles ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een dual boot met OS X en Linux. Is het ook mogelijk om Windows als 3e OS eraan toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Beetje zinloos om hier een bijna 3 jaar oud topic voor het kicken. Als je een beetje zoekt naar met de termen die je ook in dit topic vindt zijn er de nodige guides te vinden hoe je OS X, Linux en Windows op een machine kunt draaien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.