[SBS2003] Automatisch sessie afloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Zojuist gezocht naar een mogelijkheid om gebruikers die op de server zijn ingelogd automatisch te laten afmelden als deze gedurerende bijvoorbeeld 30 minuten geen activiteiten uitvoeren (idle).

Hiervoor ben ik gestuit op Windows Exit Screen Saver Tool uit de Resource Kit.
Alleen na wat testen blijkt deze alleen de sessie te locken en niet af te melden.

Op een Terminal Server schijnt deze optie er wel in te zitten om users echt af te melden na een bepaalde idle tijd.

Nu kan ik hier eigenlijk niets meer verder voor vinden dat ook werkt op een (SBS) 2003 server.

Is er dus een mogelijkheid om een user die bijvoorbeeld remote inlogt op een niet-terminal-server af te laten loggen na een bepaalde idle tijd (dus niet de sessie locken, maar echt afmelden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave de Rijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2013
GPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Zojuist een oplossing gevonden.

User > properties > session

Daar kun je tijdslimieten e.d. instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave de Rijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2013
3 min op google:
Using Group Policy. Control Panel, Administrative Tools > local security policy > local policies \ security options \ "Automatically log off users" and/or "Amount of idle time required before disconnecting session"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Hier had ik ook al naar gezocht alleen waren de antwoorden hier behoorlijk vaag op dit gebied.
De instellingen die ik nu heb aangepast moeten voor iedere user even eenmalig worden aangepast, maar om dit beter te beheren is een GPO wel stukken handiger.

Het werkt nu in ieder geval en dat is even het belangrijkste.
Ga nu dus even verder zoeken naar de mogelijkheid dit in te stellen in een GPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Dave de Rijder schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:30:
3 min op google:
Using Group Policy. Control Panel, Administrative Tools > local security policy > local policies \ security options \ "Automatically log off users" and/or "Amount of idle time required before disconnecting session"
Ik heb deze GPO geactiveerd op de server en even ingesteld op 1 minuut om te testen.
Helaas wordt de inactieve-sessie niet verbroken.

De server staat in de organisatie 'Domein Controllers'.
Hierin is een GPO aangemaakt met daarin de policys voor gebruikers die remote inloggen op de server.

Hieronder de idle policy die hierin is toegepast, maar niet werkt (overige policys werken wel).

Microsoft Network Serverhide
Policy Setting
Microsoft-netwerkserver: tijd niet-actief voordat de sessie wordt verbroken 1 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaVaRiOuS schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:31:

Microsoft-netwerkserver: tijd niet-actief voordat de sessie wordt verbroken 1 minuten
Enig idee waar die voor bedoeld is? Nee? Dacht ik al.
Dat is een policy setting voor netwerk/fileservers waarmee je de time-out voor network connecties over SMB (net use) mee beinvloedt, heeft totaal geen zin voor jouw doeleinden.

Jij wil (Joost mag weten waarom) een idle Remote Desktop sessie op je SBS Domain Controller kunnen verbreken of automatisch laten afmelden.

Wat is precies de reden waarom je dit wil? Wie zitten er dan allemaal op die machine te werken dat je door je 3 sessies heenraakt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
alt-92 schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:53:
[...]

Enig idee waar die voor bedoeld is? Nee? Dacht ik al.
Dat is een policy setting voor netwerk/fileservers waarmee je de time-out voor network connecties over SMB (net use) mee beinvloedt, heeft totaal geen zin voor jouw doeleinden.

Jij wil (Joost mag weten waarom) een idle Remote Desktop sessie op je SBS Domain Controller kunnen verbreken of automatisch laten afmelden.

Wat is precies de reden waarom je dit wil? Wie zitten er dan allemaal op die machine te werken dat je door je 3 sessies heenraakt?
Daar was ik inderdaad nu al achter ja, dat dat niet gaat werken.
Maar het zijn 2 sessies (remote) :)

Maargoed, de reden hiervan staat ook al vermeld in een ander topic die ik heb gestart.
Ze vinden het onzin om een Terminal Server te plaatsen en er loggen dus gebruikers remote in op deze server.
Dit gebeurd niet heel vaak dat er 2 tegelijk opzitten, maar komt weleens voor dat een gebruiker de sessie niet afsluiten.
Als er dus 2 open staan en een 3e wil erin dan wordt deze dus geblockt.

Dat is dus de reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*kuch*
/cons of /admin switch, of TsAdmin gebruiken.

[edit]
Dan nog is het imho zo'n beetje vragen om dikke sh** als je Joe User op een DC loslaat.

Zet dan liever een WOL tooltje op je Remote Web Workplace om een werkstation met XP of andere variant met RD aan te zetten en laat ze lekker op een vrije PC doorwerken?

[ Voor 71% gewijzigd door alt-92 op 17-11-2009 00:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1