Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste kijkbuiskindertjes,

Ik zit al enige tijd met deze vraag en het antwoord lijkt onvindbaar. Zelfs de Microsoft klantenservice medewerker weet het niet zeker.

Ik heb via mijn oude hogeschool een MSDN licentie voor Vista Business NL en een Vista Business NL x86 DVD. (Imagefile gedownload van de MSDN website bij de 'aanschaf' van de licentie.)

Nou weet ik dat als je een retail Vista x86 variant koopt en je krijgt daarbij een licentie, dit zelfde serienummer te gebruiken valt als je Vista x64 wil installeren, zolang het maar dezelfde variant en dezelfde taal is. Mijn vraag is, geldt dit ook voor MSDN licenties? Kan ik Vista Business NL x64 installeren met het serienummer dat ik al heb?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Kun je het niet gewoon proberen, evt. in een virtuele machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:38:
Beste kijkbuiskindertjes,

Ik zit al enige tijd met deze vraag en het antwoord lijkt onvindbaar. Zelfs de Microsoft klantenservice medewerker weet het niet zeker.

Ik heb via mijn oude hogeschool een MSDN licentie voor Vista Business NL en een Vista Business NL x86 DVD. (Imagefile gedownload van de MSDN website bij de 'aanschaf' van de licentie.)

Nou weet ik dat als je een retail Vista x86 variant koopt en je krijgt daarbij een licentie, dit zelfde serienummer te gebruiken valt als je Vista x64 wil installeren, zolang het maar dezelfde variant en dezelfde taal is. Mijn vraag is, geldt dit ook voor MSDN licenties? Kan ik Vista Business NL x64 installeren met het serienummer dat ik al heb?

Alvast bedankt!
JA

Dit kan gewoon, Maakt niet uit of het x64 of x86 is, werkt op alletwee de versies ;) .

*Uit ervaring met Vista x64 key van MSDNAA op een Vista x86 installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 16-11-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Springuin schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:40:
Kun je het niet gewoon proberen, evt. in een virtuele machine?
Dat kan altijd nog, maar even geduldig een evt. antwoord afwachten scheelt een hoop werk. Ik zat er ook al aan te denken om te dualbooten maar dan moet ik weer met partities gaan schuiven en daar gaan de nodige uurtjes in zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Ik ben MSDN member. De keys die ik gebruik om Windows Vista Business x86 te installeren zijn dezelfde als voor Vista Business x64.

(dit zijn dus de keys die ik via MSDN Subscriber website aanvraag)

[ Voor 21% gewijzigd door Bjornski op 16-11-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOverDrive schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:43:
[...]

JA

Dit kan gewoon, Maakt niet uit of het x64 of x86 is, werkt op alletwee de versies ;) .
Ok, dat geeft de burger al een beetje moed.

Nou nog 1 vraag die hier uit voortvloeit: Is er een verschil tussen de installatiebron die MSDN verstrekt per imagefile en de installatiebron die men in de winkel koopt? M.a.w.: accepteert een retail DVD een MSDN serienummer? Mijn x86 DVD heb ik, zoals ik al zei, via MSDN gedownload, maar de x64 DVD is een retail die ik 'elders verkegen heb'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

Dat kan prima. Ik heb zelf ook van MSDNAA met een Nederlandse x86 licentie een Engelse x64 geactiveerd :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Matis schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:47:
Dat kan prima. Ik heb zelf ook van MSDNAA met een Nederlandse x86 licentie een Engelse x64 geactiveerd :)
+1
Geldt voor mij ook. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan vertrouw ik erop en ga ik (waarschijnlijk vanavond nog) het boeltje formatteren en x86 vervangen voor x64. Hopelijk is het niet voor niets. :)

Bedankt voor de snelle reacties.
Pagina: 1