[Windows 7] Photoshop zwarte afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb photoshop CS4 draaien op mijn laptop (Dell inspiron 6400) met Windows 7 Home Basic.

Echter, als ik een een bestand open met photoshop dan wordt deze zwart weergegeven, zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/6697/94226036.th.png
Link voor origineel: http://img689.imageshack.us/img689/6697/94226036.png

Als ik het venster echter verschuif zie ik wel de psd, maar zodra ik het venster weer loslaat wordt het weer zwart! Als ik een lijn teken dan krijg ik allemaal strepen in de afbeelding en die gaan niet meer weg.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Specificaties laptop:
  • Dell Inspiron 6400 (3,5 jaar oud)
  • Intel Dual Core 1.66Ghz
  • 2Gb Ram
  • ATI Mobility Radeon X1400 (128 MB)

[ Voor 8% gewijzigd door Timo002 op 16-11-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zie dat je Aero aan hebt staan. Staat in CS4 DXVA hardware versnelling toevallig ook aan? Alle lof voor Aero, en alle lof voor CS4 dat ze het ook gebruiken, maar met een kaartje als een x1400 die eigenlijk geen nieuwe drivers meer heeft, wil het nogal eens voor problemen zorgen. Mijn advies is dan ook om hardware versnelling in CS4 uit te zetten, of om de shortcut van CS4 aan te passen, door in het tab compatibiliteit een vinkje te zetten bij 'Bureaubladsamenstelling uitschakelen': Transparantie en andere geavanceerde weergavefuncties worden uitgeschakeld. Kies deze instelling als u problemen met de plaatsing van vensters of andere problemen met de weergave ondervindt.

Aero helemaal uitzetten kan ook werken, maar dat is erg nadelig voor de rest van dat bakkie wat er waarschijnlijk voor een behoorlijk stuk op leunt. Aero uitzetten bij alleen die applicatie kun je dus doen door de shortcut aan te passen, of gewoon hardware versnelling in CS4 uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik heb "bureaubladsamenstelling uitschakelen" uitgevinkt, Aero is daardoor uitgeschakeld. Dit maakt echter geen verschil!

Hoe zet ik de hardware versnelling (DXVA) uit in photoshop? Kan dat niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Probleem opgelost! Was even zoeken maar gevonden.

Bewerken > Voorkeuren > Prestaties
Daar heb ik nu "OpenGL-tekenen inschakelen" uitgevinkt

bureaubladsamenstelling uitschakelen weer aangevinkt en Aero aangezet, blijft gewoon werken nu! Probleem zat hem dus in "OpenGL-tekenen". Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

OpenGL, Direct3D over DXVA, ik wist dat het hem ergens zat! Blij dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Timo002 schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:04:
Ik heb "bureaubladsamenstelling uitschakelen" uitgevinkt, Aero is daardoor uitgeschakeld. Dit maakt echter geen verschil!

Hoe zet ik de hardware versnelling (DXVA) uit in photoshop? Kan dat niet vinden!
Als je Aero hebt, dan heb je ook geen Windows 7 Home Basic, maar waarschijnlijk Home Premium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Aero zit in Home Basic tegenwoordig, maar 'slechts' wat minder. Ik geloof dat alleen Flip & Snap mist. Maar goed, je hebt gelijk dat het waarschijnlijk geen Home Basic is, aangezien die eigenlijk niet uitgebracht is hier, maar voor 'emerging markets' bedoeld is.
Pagina: 1