[XP]Geen loginscherm meer/geen loginnamen

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:28
Ik heb hier een laptopje staan van een kennis en die heeft wel iets vreemd aan de hand.

Het ding is een vrij degelijke HP Compaq Notebook laptopje (model heb ik even niet bij me, moet ik thuis nakijken als dat nodig is).

Maar ik krijg nu als dat ding opstart alleen een wallpaper van HP met geen enkele inlognaam, ik heb toen even opgestart in veilige modus, toen kreeg ik de lijst met usernames wel op het logonscreen. In de waan dat het dus opgelost was en dat er ergens een service rot deed heb ik dan opgestart in normale modus, daar werkte alles terug, pc een beetje opgeruimd en was in orde na nog eens opnieuw op te starten.

Met het gedacht dat alles OK was, de laptop ingepakt, teruggegeven. Nu kreeg ik terug telefoon dat het opnieuw hetzelfde symptoom heeft.

Ik kan niet direct op google iets vinden, dit wel: Windows XP logon screen does not appear and the computer continuously restarts maar de computer start niet uit zichzelf opnieuw, hij blijft daar gewoon op "hangen" maar ik kan wel nog muis enzo bewegen, dus het is geen freeze of hangup...

Iemand die dit nog ooit heeft meegemaakt of een oplossing?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Komt het loginscherm uiteindelijk wel na heel lang wachten of niet? Als je hem in veilige modus start, kun je dan iets zien in het eventlog? (Als je het notebook weer in je bezit hebt)

https://powershellisfun.com

• Dave de Rijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2013
eventlog? explorer.exe beetje naar de kl**e

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:28
Zal eventlog nog nakijken, maar ik dacht dat ik daar geen fouten had gevonden, maar kijk het nog eens na...