Toon posts:

Draadloze switch instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie: in de meterkast komt de ADSL verbinding binnen die via een modempje en een router draadloos door het huis wordt gezonden. Boven wil ik nu een switch neerzetten, maar dan zónder een draad! Draadloos dus. Enerzijds de vraag of dit mogelijk is, en anderzijds natuurlijk de onvermijdelijke vraag: is dit heel erg lastig te realiseren? Wat zijn de instellingen die je moet invoeren in je switch?

Alvast hartelijk dank!

Cheers.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Je wilt dus boven ook een router neerzetten die het draadloze signaal oppikt en weer bedraad doorgeeft? Dan moet je even zoeken op wireless bridging of wds.

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 08:12
zoek op WDS dan weet je alles

Wikipedia: Wireless Distribution System

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, ik ga even zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Update: ah kijk, dat is de term die ik zoek: repeater :)

Verwijderd

Hoeveel poorten heeft die switch die bovenstaat?

Je zou ook een wireless bridge kunnen nemen, aansluiten op de switch en klaar. (Niet toevallig nog een La Fonera liggen?)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet echt een switch, ik wilde hem als switch gaan gebruiken. Het is in feite gewoon een router (Netgear RangeMax WNR834Bv2)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:54:
Het is niet echt een switch, ik wilde hem als switch gaan gebruiken. Het is in feite gewoon een router (Netgear RangeMax WNR834Bv2)
de Netgear RangeMax WNR834Bv2 doet WDS, dus op zich zou het moeten werken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39
Is een ethernet over powerline niet goedkoper (met name in verhouding tot de snelheid die je krijgt).
Pagina: 1