[autoradio] welke autoradio met USB achterzijde ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ik zoek een autoradio met de volgende specs :
  • 1-DIN hoogte.
  • iPod nano & iPhone direct besturing, USB aansluiting wil ik aan de achterkant.
  • CD/MP3.
  • BT Handsfree. BT Streaming is niet nodig vanwege de directe iPhone aansluiting (en die BT stack van iPhone is beetje bagger).
  • Stuur bediening voor volume, next track etc. (Type auto = Ford Mondeo 2003 - Centennial edition).
  • <150 euro excl extra kabels voor stuuraansluiting.
Nu heb ik wel wat types (Sony, AudioVision , Kenwood) gevonden maar allemaal hebben die de USB aansluiting aan de voorzijde. Ook heb ik tot nu toe alleen voor de Kenwood fatsoenlijke kabels kunnen vinden om aan te sluiten op de stuurbediening.

Iemand een tip ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 10:09
Die Sony heeft een vriend van mij pas gekocht en gebruikt die icm een iPhone. Werkt prima. Op het scherm van de radio zie je gewoon al je mp3's, via BT. Handsfree bellen gaat ook goed, erna gaat de muziek weer door.

Waarvoor heb je persé die USB-aansluiting nodig dan? Verder vind ik het best wel een eisenpakket ;) Ik denk niet dat je voor dat genoemde budget een toestel gaat vinden dat álle aspecten bezit...

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2009 12:05 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pioneer bekeken?

http://www.pioneer.nl/nl/...61/DEH-P8100BT/index.html bijvoorbeeld. Weet alleen niet hoe het daar met stuurbediening zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 10:09
Die is een kleine 300 Euro hè... ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Brad Pitt schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:07:
[...]

Die is een kleine 280 Euro hè...
Met zo'n budget kun je beter naar gebruikte modellen kijken, zo heb ik ook voor nog geen 100 euro de voorganger van de Pioneer die ik noem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik zelf heb een Alpine CDE-103BT. Werkt perfect met de Iphone. Muziek gaat via een kabel en bellen gaat via bluetooth.

Ben er zeer tevreden mee maar is 200 euro ongeveer en geen USB aan de achterkant.

edit: Kabel voor de iphone is niet de usb aansluiting maar een speciale kabel welke in de achterkant van de radio zit.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Ghost16 op 16-11-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
The_Ghost16 schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:10:
Ik zelf heb een Alpine CDE-103BT. Werkt perfect met de Iphone. Muziek gaat via een kabel en bellen gaat via bluetooth.

Ben er zeer tevreden mee maar is 200 euro ongeveer en geen USB aan de achterkant.

edit: Kabel voor de iphone is niet de usb aansluiting maar een speciale kabel welke in de achterkant van de radio zit.
Ah kijk, bij veel modellen word gewoon de USB aansluiting gebruikt en kun je de standaard USB->iPod kabel erin steken. De reden waarom ik het aan de achterkant wil hebben is omdat ik de kabel achter het paneel naar boven wil laten leiden. Ik heb op hoogte van de roosters een houder zitten voor de iPod/IPhone. Anders ligt er constant een kabel te bungelen.

Er IS overigens wel een model wat de USB aan de achterzijde heeft van Kenwood : KDC-BT8044U maar die is ook 195 euro.
Beekforel schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:08:
[...]

Met zo'n budget kun je beter naar gebruikte modellen kijken, zo heb ik ook voor nog geen 100 euro de voorganger van de Pioneer die ik noem gekocht.
Heb je voor mij het nr hiervan ? En deze heeft de aansluiting wel aan de achterzijde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 00:31
Ik zelf raad alpine aan, alpine heeft een ruim assortiment qua auto radio's. Ik heb de Alpine IDA-X300 gehad, deze had een usb, en ipod connectie achteraan. Die kan je kopen voor een kleine €200. Sony/pioneer zijn goede merken maar ieder merk heeft zijn goede en mindere goede dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Nicklazzz schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:24:
Ik zelf raad alpine aan, alpine heeft een ruim assortiment qua auto radio's. Ik heb de Alpine IDA-X300 gehad, deze had een usb, en ipod connectie achteraan. Die kan je kopen voor een kleine €200. Sony/pioneer zijn goede merken maar ieder merk heeft zijn goede en mindere goede dingen.
Heeft geen bluetooth :?
Beekforel schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:08:
[...]

Heb je voor mij het code nr ? Er zijn zoveel code nr's van Pioneer dat ik moeilijk kan achterhalen wat de geschiedenis van de modellen is. Dit zou sowieso wel handig zijn bij zoek naar 2e hands als dit ergens online te krijgen is voor andere merken want daar is het ook behoorlijk wazig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

JVC KD8R01 heeft alles wat jij zoekt.

Ik heb hem nu 2 weken in de auto zitten en o boy dat ding werkt goed.

Dat voor 159 ex verzenden zo`n beetje en drie jaar garantie.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
cactusman schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:25:

Zit daar misschien een typo in ? Ik kan op google niets erop vinden...

[update] moet de KD-R800 zijn denk ik ? Heeft ie ook opties voor stuurbediening ?

[update 2] kan voor 130 euro een KDC-BT8044U op de kop tikken. Eens kijken of dat al mijn vragen beantwoord...

[ Voor 27% gewijzigd door Spam op 17-11-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb zelf onlangs een Pioneer FH-P80BT gekocht. Deze is dan wel 2-dins (heeft een Mondeo uit 2003 niet een 2 dins-gat, of is dit net als bij de Focus en Ka 1,7 din?), maar heeft BT, USB aan de achterzijde met Ipod control, 2 AUX ingangen, remote control enz.

Je hebt het echter over stuurwielbediening; hier ging ik met mijn Focus II uit 2005 ook de mist in; ik zou naast een ISO kabel dan ook nog een stuurwielbediening unit moeten kopen die de vertaalslag maakt zeg maar, out of the box werkt dat niet. Zo'n module kost echter alsnog 110 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 00:31
Je kan er wel een bluetooth module bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Exorcist schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:22:
Ik heb zelf onlangs een Pioneer FH-P80BT gekocht. Deze is dan wel 2-dins (heeft een Mondeo uit 2003 niet een 2 dins-gat, of is dit net als bij de Focus en Ka 1,7 din?), maar heeft BT, USB aan de achterzijde met Ipod control, 2 AUX ingangen, remote control enz.

Je hebt het echter over stuurwielbediening; hier ging ik met mijn Focus II uit 2005 ook de mist in; ik zou naast een ISO kabel dan ook nog een stuurwielbediening unit moeten kopen die de vertaalslag maakt zeg maar, out of the box werkt dat niet. Zo'n module kost echter alsnog 110 Euro.
Hmm, die pioneer is boven mijn budget (zoek iets tussen 150 ~ 200 euro). Is wel heel mooi en de Ford heeft inderdaad plek voor een 2DIN..

Stuurwielinterfaces is inderdaad idioot kwa prijs. Ik heb nu die kenwood KDC-BT8044U op de kop getikt met een Renault interface (zat erbij). Nu moet ik daar dus nog een aparte kabelset voor bijkopen om uberhaupt bediening te krijgen. En het gaat hier over het overbrengen van max 5 signalen (vol +/- , Seek en Next)

Ik vind die Kenwood overigens kwa bediening niet helemaal fantastisch hoor. Wat een rare menu's en vreemde bediening :? Ook die iPod interface is niet alles. Ik merk dat ik de interface van de radio liever niet gebruik voor de bediening / selectie van nummers. Ook de labels "made of ipod" en "works with iPhone" zijn niet duidelijk. Betekend dat dat bijvoorbeeld de handsfree bel functie ook via de ipod interface werkt of dat ik apart een BT verbinding moet opzetten. Moet het nog verder uitzoeken...

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 18-11-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Bellen met de iphone is vaak via bluetooth en muziek afspelen vanaf je iphone zou mogelijk moeten zijn via bluetooth maar gebeurd vaak via een kabel. Waarbij de meeste autoradio's niet gebruik maken van de usb stekker omdat het geen storage device is en dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
The_Ghost16 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:07:
Bellen met de iphone is vaak via bluetooth en muziek afspelen vanaf je iphone zou mogelijk moeten zijn via bluetooth maar gebeurd vaak via een kabel. Waarbij de meeste autoradio's niet gebruik maken van de usb stekker omdat het geen storage device is en dat werkt dus niet.
Hmm, ik heb liever dat het allemaal via de stekker loopt aangezien de BT implementatie van de iPhone redelijk bagger is. Al helemaal voor BT stereo maar ook voor het bellen. Daarbuiten is het ook onhandig als ik tussen stekker & BT moet schakelen als ik tijdens het afspelen van muziek even wil bellen.

Afijn, ik ga eerst maar eens met het apparaat spelen ;)

Nog een vraag over 2DIN : is er toevallig nog een 2DIN model wat deze features heeft maar een 2008 model dus goedkoper ? De meeste 2DIN oplossingen zijn minimaal 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Mijn eigen ervaringen met mijn iphone en autoradio zijn heel anders.

Ik heb verbinding met bluetooth zodra de radio aanstaat. En dit werkt altijd (zit dagelijks in de auto). Daarnaast heb ik de mogelijkheid om mijn telefoon ook aan te sluiten via de kabel. Dit gaat prima tegelijk. Als ik muziek luister via mijn telefoon (via de kabel dus) en ik wordt gebeld dan stopt hij prima mijn muziek en laat de telefoon overgaan via de autoradio. Ik kan mijn telefoon volledig bedienen via mijn autoradio. Zowel mijn telefoonboek openen als mijn muziek openen. Hierbij heb je erg veel mogelijkheden.

Misschien moet je eens gaan kijken wat de alpine autoradio die ik aangaf allemaal kan zodra je je telefoon hebt verbonden via bluetooth en via de speciale kabel.

Dit is een stuk beter dan jij denkt dat hij kan. Dat andere radio's dit niet kunnen is een probleem van de radio en niet van de iphone.

Ik spreek hier uit eigen ervaring met de genoemde autoradio en iphone. Dus het zijn geen speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
The_Ghost16 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:51:
Mijn eigen ervaringen met mijn iphone en autoradio zijn heel anders.

Ik heb verbinding met bluetooth zodra de radio aanstaat. En dit werkt altijd (zit dagelijks in de auto). Daarnaast heb ik de mogelijkheid om mijn telefoon ook aan te sluiten via de kabel. Dit gaat prima tegelijk. Als ik muziek luister via mijn telefoon (via de kabel dus) en ik wordt gebeld dan stopt hij prima mijn muziek en laat de telefoon overgaan via de autoradio. Ik kan mijn telefoon volledig bedienen via mijn autoradio. Zowel mijn telefoonboek openen als mijn muziek openen. Hierbij heb je erg veel mogelijkheden.

Misschien moet je eens gaan kijken wat de alpine autoradio die ik aangaf allemaal kan zodra je je telefoon hebt verbonden via bluetooth en via de speciale kabel.

Dit is een stuk beter dan jij denkt dat hij kan. Dat andere radio's dit niet kunnen is een probleem van de radio en niet van de iphone.

Ik spreek hier uit eigen ervaring met de genoemde autoradio en iphone. Dus het zijn geen speculaties.
Nou, ik moet eerst eens checken of de Kenwood dit inderdaad ook kan (moet ik nog testen :P). Ik zou zeggen van wel. Bedienen van de iPhone vind ik eigenlijk altijd minder vanwege het feit dat de iPhone zelf een fantastische interface heeft. Bovendien heb ik 'm altijd in een houder zitten dus dat scheelt.

Maar ik denk dat ik eens een winkel inloop om te kijken hoe die alphine bediend. Heeft ie ook stuurwiel bedienings mogelijkheden ?

Of heb je de afstandsbediening op je stuur gemonteerd ? Daar zat ik zelf nog aan te denken om de kosten te drukken. Geen idee of dat er eigenlijk fatsoenlijk uitziet.

• The_Ghost16
Ik heb geen stuurwielbediening. Eerlijk gezegd ook niet echt nodig. Heb ook geen afstandsbediening erbij gekregen. Weet ook niet of die er is. maar vind het niet echt nuttig.

De bediening van je muziek via de radio verloopt best soepel. Je kunt zoeken op playlist, artiest, album en misschien nog wel andere dingen. Helaas kun je je ipod functionaliteit niet meer bedienen op je iphone zelf als je hem aansluit via de bijbehorende kabel.

Wil binnenkort nog ff kijken of ik hem kan koppelen aan mijn boordcomputer maar dat moet ik nog ff bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
The_Ghost16 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:37:
Ik heb geen stuurwielbediening. Eerlijk gezegd ook niet echt nodig. Heb ook geen afstandsbediening erbij gekregen. Weet ook niet of die er is. maar vind het niet echt nuttig.

De bediening van je muziek via de radio verloopt best soepel. Je kunt zoeken op playlist, artiest, album en misschien nog wel andere dingen. Helaas kun je je ipod functionaliteit niet meer bedienen op je iphone zelf als je hem aansluit via de bijbehorende kabel.

Wil binnenkort nog ff kijken of ik hem kan koppelen aan mijn boordcomputer maar dat moet ik nog ff bekijken.
Nou ik zoek iets de trend om volume +/- en seek functies over te brengen. Een stuurwielbediening is echter wel reteduur, en het lijkt erop dat dat bij andere fabricanten niet anders is.

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met de Kenwood. De bediening daarintegen is nogal onlogisch en ik moet teveel naar het scherm kijken om 'm goed te kunnen bedienen. Mijn inziens is Kenwood ook doorgeslagen in minder knoppen aan te brengen en teveel via menu's te laten verlopen. Als bijvoorbeeld door mijn radio kanalen wil gaan moet ik eerst op de "zoek" knop drukken waarna ik 6 presets gepresenteerd krijg. Nu kan ik veel van deze kanalen weer achter een favorite zetten (gelijk beschikbaar door aan de control knob te draaien) maar daar ben ik nog niet achter :? Al met al ben ik niet enorm overtuigt, maar misschien ben ik wel te oud en TE gewend aan fysieke knopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wil je perse 2-DIN? Want ik heb pasgeleden een Pioneer DEH-P7100BT gekocht en die bevalt me uitstekend. USB aan de achterzijde met iPod/iPhone ondersteuning, ingebouwde Parrot carkit met losse microfoon èn SIM-access (niet meer al je nummers overzetten naar je radio), lekker snel USB-sticks inlezen, voice control voor telefoon, mogelijkheid om met comfortstekkers van Pioneer je stuurwielbediening te laten werken, etc. etc.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
AtleX schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:52:
Wil je perse 2-DIN? Want ik heb pasgeleden een Pioneer DEH-P7100BT gekocht en die bevalt me uitstekend. USB aan de achterzijde met iPod/iPhone ondersteuning, ingebouwde Parrot carkit met losse microfoon èn SIM-access (niet meer al je nummers overzetten naar je radio), lekker snel USB-sticks inlezen, voice control voor telefoon, mogelijkheid om met comfortstekkers van Pioneer je stuurwielbediening te laten werken, etc. etc.
Hmm, is een beetje buiten mijn budget (229) maar wat kosten die stuurwiel stekkers dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Reken op zo'n 100-200 euro afhankelijk van het model auto dat je hebt. :X Die stekkers zijn een leuke melkkoe voor de verschillende radiofabrikanten en Pioneer spant qua ondersteuning (goed!), aanbod (goed!) en prijs (slecht) de kroon.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
AtleX schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:00:
Reken op zo'n 100-200 euro afhankelijk van het model auto dat je hebt. :X Die stekkers zijn een leuke melkkoe voor de verschillende radiofabrikanten en Pioneer spant qua ondersteuning (goed!), aanbod (goed!) en prijs (slecht) de kroon.
Hmm, het ziet ernaar uit dat ik dan bij de Kenwood blijf, misschien ietswat minder in gebruiksgemak maar wel een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cactusman schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:25:

Kan je als je je iPhone hierop aansluit ook nog steeds je muziek kiezen via de telefoon zelf? Of blokkeert deze en moet je dan alles via de autoradio doen?

En zit hier een externe microfoon bij?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 23:11 ]

Pagina: 1