Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inventarisatie van software, via het netwerk *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, hopelijk zit ik in het juiste forum voor mijn vraag.

De bedoeling is dat ik op het werk alle pc's (ongeveer 100 stuks) ga controleren op pc naam en programma's die erop geinstalleerd zijn. Nu heb ik geen zin om al die 100 ps's na te lopen en een collega van me vertelde dat dit op een snelle manier kan via een of andere tool/programma?? Mijn collega wist de naam van die tool niet...

Weet iemand hier misschien welke tool/programma hij bedoelt???

mvg
Mark

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:18

_Apache_

For life.

Wat heb je al uitgezocht?
Heb je nog meer aanvullende wensen?
Welke software heb je al geprobeerd?

Hier staat ongetwijfeld je antwoord,... ergens.

Systeembeheerders en hun problemen - deel 31

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 16-11-2009 10:22 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:44

JohnD

Bernd

openrsm werkt wel OK als je een gratis tool zoekt. werkt dmv een client die je moet installeren op de computers.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Entity

9000rpm

Lansweeper is wat je zoekt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Systeembeheerders en hun problemen - deel 31 zal voor de topicstarter als nieuwe bezoeker (welkom!) nog niet bereikbaar zijn. Maar de vragen zijn terecht, hier op GoT is deze vraag al diverse malen besproken: waarom voldeden deze tools/opties niet? :)

Ik gok dat je het over een Windows-only netwerk hebt, check dus dit even. Topics als Inventaris hardware en software en Softwareversiecontrole via script? lijken al antwoord te geven op je vraag, gok ik. Natuurlijk heb je in alle gevallen wel admin rechten nodig, maar dat lijkt me geen probleem.

Ik ga je topic verplaatsen van Windows Clients naar Client Software Algemeen, omdat je vraag niet over Windows als OS gaat maar over tooltjes die toevallig onder WIndows draaien. En omdat 'INVENTARISATIE VIA NETWERK??' nogal SCHREEUWERIG!!!1 is, ga ik ook de topictitel wat aanpassen. Check ajb even andere topicstarts en topictitels om te zien hoe normaliters topics worden geopend op GoT :)

Bij 100 PC's zou je overigens kunnen/willen overwegen om app-uitrol wat meer te standaardiseren zodat je altijd weet wat waar draait. (Aangenomen dat er geen adminrechten echt nodig zijn op de werkplek). PC-namen etc. zouden al helemaal vooraf geregistreerd moeten zijn, IMHO.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle snelle reacties. mijn excuses voor mijn schreeuwerige topictitel...

ik ga het een en ander proberen en houd jullie op de hoogte.

bedankt!
Pagina: 1