• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
Hoi

Mijn laptop mag van mij best wat vlugger worden. ( zit al 2gb geheugen in dus dat kan niet hoger worden)
Ik weet dat deze een amd turion x2 TL50 heeft als huidige processor, ( socket 1? dacht ik)
Nu vraag ik me af welke processors deze allemaal aankan?
aangezien de search en google niet de gewenste resultaten opleveren probeer ik jullie hulp betreffende de processor upgrade.

laptop/notebook : Fujitsu Siemens - Amilo PA 1510

alvast bedankt!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hier staat in ieder geval een heel lijstje van processoren die op socket S1 passen. Of ze daadwerkelijk gaan werken hangt misschien ook van andere factoren af. Maar fysiek past het in ieder geval.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• klen_ghost
_the_crow_ schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:26:
Hier staat in ieder geval een heel lijstje van processoren die op socket S1 passen. Of ze daadwerkelijk gaan werken hangt misschien ook van andere factoren af. Maar fysiek past het in ieder geval.
bedankt voor het lijstje,
had gehoopt dat er ook bij zou staan of ze zouden werken op deze laptop.
nu nog het probleem van mijn scherm erbij :( ( laptop is gevallen, geeft bijna geen beeld meer door), inverter is het niet al nieuwe geprobeerd welke geen ander resultaat geeft.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En een externe monitor geeft wel beeld? Of ook niet? :)

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 16-11-2009 15:19 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• klen_ghost
_the_crow_ schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:19:
En een externe monitor geeft wel beeld? Of ook niet? :)
hoi
ja een externe monitor geeft wel beeld ( sorry voor het niet vermelden) ;)
op het laptop scherm zie je wel iets maar het is opzich compleet donker dus back light lijkt afwezig te zijn :(

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

CFL misschien stuk? Maar dan zou je zeggen dat je helemaal niks ziet, maar dat weet ik niet zeker heb nog nooit gehad dat de backlight kapot ging.

• klen_ghost
mad_max234 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:10:
CFL misschien stuk? Maar dan zou je zeggen dat je helemaal niks ziet, maar dat weet ik niet zeker heb nog nooit gehad dat de backlight kapot ging.
heb op google gezocht op ccfl laptop vervangen, kwam op diverse fora ook het zelfde soort probleem tegen,
dus ik denk dat de volgende stap is om te zoeken naar de juiste ccfl voor dit type laptop,
deze te vervangen en als het geholpen heeft het hier ook neer te zetten. zodat er bij het probleem ook een oplossing te vinden is.
toch bedankt voor de tip
Pagina: 1