Toon posts:

Nieuwe pc start soms op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik vind niet direct een antwoord voor mijn probleem dus hier mijn vraag...

Ik heb een volledig nieuwe pc samengesteld en in elkaar gestopt. Nu heb ik het volgende voor:
Ik duw op de powerknop en de pc start op, maar als ik hem terug uitzet en terug op de powerknop duw dan hoor ik even de ventilators opstarten en dan weer uitslaan(voor 10 sec of zo) en dat blijft hij een hele tijd doen. soms start hij dan toch op en is alles ok maar soms helemaal niet...
Als ik hem een hele tijd uit het stopcontact hou (vb een nacht) dan start hij gewoon direct op...maar als ik hem afsluit en weer op de powerknop duw is het weer hetzelfde als hier boven.

Een maal heb ik gehad dat hij een biosmelding haf (cpu fan error) maar de koeling draait... (maar normaal geraakt hij niet eens bij het bios...)

Weet iemand raad?

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 03:27
Ik heb dit probleem ook wel eens gehad doordat de temperatuursensor onder de processor niet goed zat, hierdoor 'dacht' het systeem dat de processor te heet werdt en schakelde zichzelf dus automatisch uit. Misschien is dit bij jou ook het geval?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12 03:04
Het lijkt er sterk op dat de cpu-koeler niet goed op de cpu gedrukt is, dat zou ik even controleren. Zoals T020 ook al zegt, ik heb een heel vergelijkend 'probleem' gehad nadat ik mijn pc van stof had ontdaan, eventjes de pinnetjes goed nalopen of ze wel helemaal vastzitten.

Verwijderd

Moederbord stuk? Ik heb ooit een PC van een vriend gehad die alleen aan ging als je een half uur de verwarming aan liet staan zodat het een beetje warm was in de kamer. Die wou 's ochtends nooit opstarten, maar nadat het wat behaaglijker was in de kamer gaf hij geen problemen meer. Uiteindelijk opgelost door het moederbord te vervangen. Ik kan de door jou beschreven symptomen namelijk niet aan een standaard probleem toewijzen.