• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 22:18
Wij hebben dus nu een WD Tv en op zich werkt dit prima en ben er ook wel tevreden over maar het ding mist toch net een paar dingen die ik eigenlijk er wel op zou willen hebben denk bijv aan een ethernet connectie.

Nu zou je dan denken dan neem je toch gewoon een andere mediaspeler, heb ik ook over nagedacht maar dan zit je nog met het feit dat je afhankelijk bent van de formaten die de fabrikant voor jou bepaald dmv firmware updates ed. ;)

Dus nu ben ik van plan om een mediacenter of HTPCtje te gaan bouwen, nu zit ik met het volgende, dat wij nog een wat oudere beeldbuis hebben :P en zodoende dus geen HDMI aansluiting. Nu is dat niet zo een probleem want kan het ook via S-video doen en het geluid kan ik via de geluidskaart doorlussen naar de 5.1 set.

Maar nu, omdat het een HTPC wordt wil ik natuurlijk het liefst er geen beeldscherm aan hoeven hangen, kan iemand mij uitleggen hoe ik dan het beste beeld op mijn tv kan krijgen? Want ik weet dat je normaal als je een pc via s-video aansluit je in moet stellen dat hij de tv gaat zien via de s-video, via remote desktop bijv is geen oplossing want als je dan al beeld op je tv krijgt en je start een video ofzo speelt hij dat op de pc met de rdesktop verbinding af.
Ik heb op google gezocht of er iets was waardoor je een pc kunt laten onthouden dat er een s-video link aanhangt maar heb tot nu toe niks gevonden, ook vanwege het feit dat die verbinding niet altijd actief is natuurlijk.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

( Ik heb in mijn zoektocht op verschillende forums reacties van mensen gezien die dachten de lolbroek uit te hangen door maar te reageren met zinnen als: "Dan koop je toch eerst een nieuwe tv?" of "Geen HDMI? Bestaat dat nog dan?" op dat soort reacties zit ik dus niet te wachten ;) )

Iedereen bedankt alvast!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de tijd dat ik nog een TV aan m'n computer had hangen (als enige scherm overigens) was dat geen probleem met een Radeon 9200 kaartje. Ding gaf gewoon direct beeld op de TV en zag dat gewoon als primair scherm. Dus in zoverre zou dat helemaal geen probleem moeten zijn.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Het zou even zoeken zijn naar een bordje wat naast VGA nog een analoge TV-out heeft (de meeste IGP bordjes hebben eigenlijk alleen nog maar DVI, HDMI, D-Sub/VGA, tenminste: de bordjes met de media center IGP's), maar ik heb dezelfde ervaring als TERW_DAN, met zowel S3/Via als ATI kaartjes. In feite krijg je er gewoon VGA-resolutie beeld uit. Het is misschien wat gepriegel op sub-SD resolutie, maar daarna kun je in feite nog via een tool als powerstrip of een moderne videodriver de resolutie op PAL (720*576i*50Hz) zetten, en dit zou ook (als het goed is) vast moeten blijven zitten.

Misschien dat je het soort analoge TV hebt wat een iets hogere resolutie heeft, in dat geval kun je component gebruiken, zoek echter wel op wát het is wat je TV gebruikt. Staat er niets in de handleiding en/of heb je geen component aansluiting, dan zul je misschien meer resoluties in kunnen stellen in je OS/driver, maar in feite blijf je vastzitten aan de max van 720*576i.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 22:18
Ach analoge s-video op het moederbord of via een los kaartje dat maakt me eigenlijk nog niet eens zo heel veel uit. Dat je vast zit aan die resolutie wist ik al en dat werkte normaal ook dus..
Ga ik daar eens naar zoeken, dus normaal moet het gewoon werken als er alleen een tv aanhangt?

Verwijderd

Ik heb 2 jaar een beeldbuis via de S-video uitgang aangesloten op mijn HTPC zonder problemen. Gewoon Svideo als standaard uitgang instellen verder geen problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 13:14 ]