• Dekar3
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb eigenlijk nooit dit probleem gehad in Windows Vista, maar sinds ik Windows 7 heb nu heb ik een irriterend probleem. Het zit dus zo; Wanneer ik op een site zit met wat donkere kleuren (bijv. het grijs in GoT hier op het forum) gaat dat donkere gedeelte flikkeren met (soms ook met horizontale lijnen) als ik omhoog en omlaag scroll, of als ik over een link heen ga. Het lijkt wel alsof het telkens dat bepaalde gedeelte vernieuwt.

Ik dual-boot met Windows Vista en Windows 7 dus ik kon testen of dit ook in Vista was, maar daar heb ik probleem niet. Ik weet dus niet zeker of het een bug is in Windows 7, of dat er iets zit in de Grafische Kaart driver dat niet lekker werkt met Windows 7.

Specificaties:
  • Grafische Kaart: ATI Radeon X1650 Pro
  • Processor: Intel Pentium Dual Core E5200 (2.50GHz)
  • Geheugen: 2GB DDR2 (667) RAM
  • Moederbord: AsRock 4CoreDual-SATA2
  • PSU: ASUS A-45GA 450W
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
  • Drivers geupdate naar nieuwste versie.
  • Getest in Windows Vista met dezelfde Grafische configuratie in de Catalyst Control Center. In vista is het gewoon in orde, zonder geflikker op het scherm.
  • Vernieuwingsfrequentie verhoogd en verlaagd om te kijken of het hielp. (Geen succes).
  • Windows Aero uitgezet en gewoon met de standaard Windows Theme geprobeerd (zonder transparantie dus).
  • Andere browser (Internet Explorer, want normaal gebruik ik Firefox altijd). Zelfde resultaat.
Ik weet ook niet helemaal zeker of ik dit in het Windows Forum moet plaatsen of hier, want ik weet niet of het aan de kaart/drivers ligt, of dat het iets met Windows 7 is. Ik hoop in ieder geval dat iemand me hier mee kan helpen, want ik zou verder niet meer weten wat ik nog kan proberen om dit op te lossen.

Edit:

Probleem opgelost. Blijkbaar was de vernieuwingsfrequentie vast in 60 Hz. Een programma genaamd PowerStrip heeft het uiteindelijk op 75Hz gezet, nu werkt het goed. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dekar3 op 16-11-2009 05:52 ]