Toon posts:

Celeron 366 of 400 voor overklokken??

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe processor kopen maar moet ik nou een celeron 366 of een 400 kopen voor overklokken
Ik wil graag naar een 600!!!

Bij Voorbaat Dank

Timo V.

Verwijderd

366 gaat zonder probs naar 550.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Wat TwwT zegt is natuurlijk onzin, maar de kans dat het je lukt is groot en als je je pc ook graag wilt gebruiken moet je wel een koeler en kastkoeling (of open laten staan) kopuh...
Maar eigenlijk is het een beetje onzin. Als je deze vraag nog moet stellen moet je eerst maar wat documetatie gaan lezen alvorens aan je procje te gaan kloten.
Bovendien is het niet echt mnakkelijk nu nog een C366 te krijgen...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Een C366 is bijn altijd over te clocken naar 550. Voorwaarde is dat je goed koelt. En wellicht dat je de CPU voltage van 2.0 naar 2.1 of 2.2 moet ophogen, anders is-ie niet stabiel. En dan is koeling nog veel belangrijker.

Mijn C366 op een Gigabyte mobo wilde niet stabiel draaien op 2.0 V. 2.2 is wel stabiel (met een redelijk lichte Titan koeler).

Verwijderd

Ik heb ook twee cellies 366 van mycom. (Hebben ze nog steeds) en die van mij lopen nu op 533, als ik ze op 550 zet gaat NT problemen geven. Mijn cellies worden nu al 46 graden, dus waarchijnlijk komt het daardoor, weer eens naar de beurs, koelers kopen. Ik denk dat je met een 366 altijd wel 533 haalt. Maar 600 red je niet eens met een 400 cellie denk ik :)

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Volgens mij gaan de meeste van die Celeron 400's niet eens over de 500 MHz heen.

Als je dus 1 van die 2 per se op 600 MHz wilt hebben, zal je die 366 moeten gaan mishandelen. Ik heb wel eens gehoord van 366's die rond de 600 MHz draaien, maar dan leven ze waarschijnlijk niet lang, omdat je dan zeker voltage moet gaan tweaken. Aangezien je niet als een hardcore-tweaker overkomt (sorry), kun je beter een andere oplossing kiezen. De 466's kosten nog maar 230 piek of zo en die moeten toch wel op 550 lopen. Neem maar van mij aan dat dat tering-snel is en het verschil met 600 MHz merk je echt niet. Als je per ze een ding wilt hebben dat hard kan rekenen (floating point), dan kun je beter een Athlon kopen.

Succes ermee
Leander

Verwijderd

een celeron 366 gaat meestal wel op 550, mijne zijn alpha gekoeld en zijn nu 30 graden gemiddeld (idle 25 busy 32)
een celeron 400 gaat alleen op 600 als je peltier koeling gebruikt. als je dual 366's wil hebben, bij mycom hebben ze er nog wat.
ik zit nu zelf met een probleem:
ik heb 366's en peltiers, maar nu kan mijn mobo max 5,5x110, daarna is 5,5x124, en das te hoog, nu moet ik eigenlijk 400's gaan halen om boven 605 te komen... grom... waarschijnlijk kannie wel tot 630 ofzo... das flink balen... ik heb geen zin om weer nieuwe cel400's te gaan kopen, dus scheit eraan...

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:55
ben ik nu zo scheel? ik zie geen celly 366 bij Mycom staan :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zijn inderdaad geen 366's meer bij mycom
Wat is dan een peltier cooling??
Is dat watergekoeld of zo???

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
wat is een peltier-element. Ok, gaan we even uitleggen.

Een peltier-element is simpel gezegd een vierkantplakje van ongeveer 4 a 5mm dik. Hierop wordt een + en een - aangesloten. Deze spanning zorgt ervoor dat er een reactie optreedt in het peltier-element. De reactie is dat de ene kant heeel koud wordt, en de andere kant heel warm. Je heb dus een goede koeling nodig (liefst waterkoeling) om al die warmte af te voeren. Hoe beter je alle warmte afvoert, des te koeler de koude kant. Als je alles goed isoleert kun je veilig je cpu op vriespunt of kouder krijgen.

3kwp pvoutput

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Dan moet je er wel bijzeggen dat dat ding niet zomaar koud en warm word aan de ene en de andere kant. Wat ie doet is gewoon (?-vraag me niet hoe) de ene kant "verwisselen" met de andere. Dus als je de ene kant hard koelt wordt de andere zo koud als je de andere kant kan maken, dus als je proc dan warm word wordt de warmte direct naar de andere kant gebeamt en die word dan kouder of warmer of euh....
Snap je???
Beetje paradoxaal enzo. Filosoferen over peltier koelers...mooi... :D

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Pagina: 1