Wat ik mis in de nieuwe pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
1. Wat ik mis tov de oude pricewatch is de hoeveelheid prijsvermeldingen.

Dit is interessant om verschillende redenen, meer vermeldingen geeft aan dat het product
- wijd verkrijgbaar is (= vaak de marktleider)
- meer concurrentie = betere prijs tov vergelijkbare producten
- meer hulp op forums bij problemen
- bij meer vermeldingen is de kans groter dat je hem lokaal ergens kan ophalen

Nu moet ik vaker op meerdere producten klikken om te vinden wat ik zoek.

2. Wat ik ook graag zou zien is meer focus op de eerste prijsvermelding. Anders kom je soms een (populair) product tegen maar bv van 2007 is. Zo zijn de producten uit dezelfde categorie van 2009 waarschijnlijk al beter (zeker met pc onderdelen), de hoeveelheid prijsvermeldingen is al een indicator hiervoor (uitgefaseerde producten krijgen minder prijsvermeldingen)

3. Waar is de zogenoemde sorteerfunctie "populariteit" op gebaseerd?
pageviews? reviewscore? prijsvermeldingen?

ook zou ik hier cijfertjes bij willen zien. hoeveel scheelt het dan met populariteit. Overigens hecht ik weinig waarde aan ratings van mensen van hun nieuw gekochte product. Dit is vrijwel altijd (te) positief (veel mensen willen niet toegeven dat het tegenvalt en een slechte koop hebben gedaan). De review zelf (zonder ratings) kan de lezer zelf objectief beoordelen en is dus waardevoller.

kortom gebruiksvriendelijkheid en hoeveelheid informatie is een spanningsveld. Maar de gemiddelde tweaker wil denk ik toch meer info, en liever cijfers dan kleurtjes, cijfers spreken voor zich. Het een sluit het ander trouwens ook niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
smokey schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:29:
1. Wat ik mis tov de oude pricewatch is de hoeveelheid prijsvermeldingen.

Dit is interessant om verschillende redenen, meer vermeldingen geeft aan dat het product
- wijd verkrijgbaar is (= vaak de marktleider)
- meer concurrentie = betere prijs tov vergelijkbare producten
- meer hulp op forums bij problemen
- bij meer vermeldingen is de kans groter dat je hem lokaal ergens kan ophalen

Nu moet ik vaker op meerdere producten klikken om te vinden wat ik zoek.
Deze informatie staat onder de prijs in de (standaard) thumbnail-weergave.
2. Wat ik ook graag zou zien is meer focus op de eerste prijsvermelding. Anders kom je soms een (populair) product tegen maar bv van 2007 is. Zo zijn de producten uit dezelfde categorie van 2009 waarschijnlijk al beter (zeker met pc onderdelen), de hoeveelheid prijsvermeldingen is al een indicator hiervoor (uitgefaseerde producten krijgen minder prijsvermeldingen)
Hiervoor moet je iets verder zoeken: controleer de tab met de productspecs.
3. Waar is de zogenoemde sorteerfunctie "populariteit" op gebaseerd?
pageviews? reviewscore? prijsvermeldingen?

ook zou ik hier cijfertjes bij willen zien. hoeveel scheelt het dan met populariteit. Overigens hecht ik weinig waarde aan ratings van mensen van hun nieuw gekochte product. Dit is vrijwel altijd (te) positief (veel mensen willen niet toegeven dat het tegenvalt en een slechte koop hebben gedaan). De review zelf (zonder ratings) kan de lezer zelf objectief beoordelen en is dus waardevoller.
De populariteit is gebaseerd op het aantal clicks.
kortom gebruiksvriendelijkheid en hoeveelheid informatie is een spanningsveld. Maar de gemiddelde tweaker wil denk ik toch meer info, en liever cijfers dan kleurtjes, cijfers spreken voor zich. Het een sluit het ander trouwens ook niet uit..
Alle door jou gevraagde informatie is dus beschikbaar...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Inderdaad, alleen ben je dus 3x zolang bezig om de meest handige informatie te krijgen.

dus:
- sorteren op prijsvermeldingen mis ik
- 'eerste prijsvermelding' verdient meer prioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Bij het zoeken naar een artikel dat in meerdere hoofdcategorieën voor kan komen (bv: pc-accessoires/laptop-accessoires) dan staat overal alleen accessoires. Is het mogelijk om hier de hoofdcategorie aan toe te voegen?
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/6720/70361293.png

[ Voor 3% gewijzigd door JohnVanZetten op 15-11-2010 11:57 ]

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
smokey schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:54:
Inderdaad, alleen ben je dus 3x zolang bezig om de meest handige informatie te krijgen.

dus:
- sorteren op prijsvermeldingen mis ik
- 'eerste prijsvermelding' verdient meer prioriteit
Kunnen sorteren op aantal prijsvermeldingen is handig, maar wel voor hele specifieke wensen, dus deze request krijgt een erg lage prioriteit. Het sorteren op datum van prijsvermelding is een request die al vaker voorbij gekomen is en welke ook hoog op ons lijstje staat. Deze staat er aan te komen dus, maar helaas kan ik je geen enkele indicatie geven wanneer dit klaar zal zijn.
JohnVanZetten schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:54:
Bij het zoeken naar een artikel dat in meerdere hoofdcategorieën voor kan komen (bv: pc-accessoires/laptop-accessoires) dan staat overal alleen accessoires. Is het mogelijk om hier de hoofdcategorie aan toe te voegen?
[afbeelding]
Dit is een goede! Op deze plek heb ik het nog niet eerder gezien, maar in de Tweakers backend en wat analytische tools is dit ook best hinderlijk. Dit is de eerste keer dat ik een situatie zie waarbij een gebruiker hier onduidelijkheden in ervaart.

De categorisering staat binnenkort wat grote veranderingen te wachten. Dit is een punt dat we dan absoluut meenemen.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Bedankt voor je heldere antwoord.
Ik zie de veranderingen met spanning tegemoet ;)

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Pagina: 1