• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik ben momenteel geinterreseert in een newue LED tv, zo rond de 40-42". Ik heb alleen een aantal vragen voor de mensen hier die een LED TV hebben, met een Ziggo CI+ kaartje.

LG SL9000, Samsung 6, 7, 8 serie... hierin ben ik o.a. in geinterreseerd.

Ik vraag me het voglende af:

-Teletext.. hoe werkt dat, en werkt het nog met CI+? (Digitale TV) en zijn de pages gelijk geladen, of moet je wachten :/ ?

-En die antenne (DVB-C is digitaal, dus je hebt niets anders dan een 2-polige kabel nodig, denk ik) Kan ik een dunne speakerkabel gebruiken, met aan het einde de Coax-plug? (Zo wordt toch een CI+-antenne aangesloten?) Ivm de wallmount...

-Kan ik met Ziggo basisabbo+Digitale abbonement, een signaalsplitter gebruiken? (Mijn HDD recorder, analoog heeft een normale antenne aansluiting nodig. 2 andere LCD-TV's gaan gewoon gebruik maken van de analoge TV.

-Oftewel... Komt er straks uit de muur/CAI-aansluiting hetvoglende: 2 uitgangen. 1 Radio, 1 TV. De TV heeft zowel Digitale TV, alsook Analoge TV. De kwaliteit van Digitale TV blijft altijd hetzelfde, ondanks de grootte van de kabel. De TV kan het CI+ signaal oppikken, zelfs nadat ik hem achter een splitter heb gezet.

:| Sorry voor mijn vragen, maar ik kan de antwoorden nergens anders vinden.

Gulfstream G650

Verwijderd

Even voor alle duidelijkheid, de Samsung "LED-tv's" zijn gewoon lcd tv's met LED's als backlight ipv ccfl's.

- Ik kan niet voor de Samsung modellen spreken wat teletext spreken maar normaal gesproken werkt dit bij dvb-c gewoon. Het inladen van de verschillende pagina's gaat gemiddeld sneller dan bij traditionele analoge tv maar kost nog altijd enige tijd. Niet alle pagina's worden tegelijk doorgegeven, het blijft een continu vernieuwend systeem.

- Bij DVB-C, ook bij CI+ cams, wordt het signaal gewoon via de normale coax aansluiting ontvangen. Je sluit een normale coax kabel op de tv aan. Over die kabel ontvangt de tv naast het analoge signaal simultaan het dvb-c signaal. In de tv dien je wel nog een CAM geschikt voor Ziggo te plaatsen. In die CAM hoort op zijn buurt overigens wel de smartcard van Ziggo. Als je hier bijv een speaker kabel voor gebruikt zal er snel veel ruis en storing op het signaal ontstaan en zal ook het digitale signaal niet goed bij de tv aankomen. Je zult veel last van blokken / haperingen en storingen in het geluid ontvangen op het moment dat de kabel niet correct is.

- Splitters kunnen gewoon gebruikt worden. Uiteraard kunnen deze wel invloed hebben op de kwaliteit van het signaal. Sommige splitters filteren bepaalde frequenties, pas hier dus wel mee op dat je niet de doorgifte van bepaalde frequenties blokkeert. Ook heeft het splitten naar meerdere aansluitingen, en daarmee extra meters kabel, in het algemeen een signaal verzwakkend effect. Wanneer de totaal lengte kabel te lang wordt kan het nodig worden om het signaal te moeten versterken.

- Voor digitale tv veranderd er in weze niks aan de CAI aansluiting. Zoals gezegd bevindt het dvb-c signaal zich gewoon tussen de analoge signalen. De aansluiting is en blijft gelijk en je kunt deze gewoon doorlussen via een dvd / hdd-recorder naar een decoder of naar een tv met ingebouwde ontvangst mogelijkheden. Het digitale signaal heeft geen last van ruis zoals analoog, wel zal bij een te zwak signaal storing kunnen optreden. Denk daarbij aan blokken in het beeld (mpeg artifecten) haperingen / knisperingen in het geluid en het in het geheel niet kunnen ontvangen van bijvoorbeeld bepaalde frequenties en daardoor bepaalde zenders.