Wat kan ik nog doen om uitvallen wifi te voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-03 20:49

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Ik heb een week of wat geleden een routertje (Netgear WNR2000) achter mijn UPC modem gezet, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de draadloze verbinding naar mijn Ubuntu Karmic laptop (Samsung X420). Hij klapt er te vaak uit.

Wat ik al heb gedaan:
1) Snelheid naar 54 Mbs gezet
2) Met Kismet (soort Netstumbler voor Linux) gekeken welke kanalen mijn buren gebruiken. Ik woon in een appartement en ben rondom helemaal ingebouwd en 'zie' zeker tien andere netwerken. Ik heb een kanaal gekozen dat nog niet in gebruik is en zo ver mogelijk van andere kanalen zit die wel in gebruik zijn
3) Router uit de meterkast gehaald. Dan zit hij dus niet meer vlak bij de mogelijk storende elektrische installaties, en het scheelt weer een deur. Er zit dan een metertje of vijf tussen de router en de bank, waar ik de laptop meestal gebruik. De signaalsterkte schommelt dan tussen 60 en 80 procent, en dat klimt naar 90+ als ik de laptop vlakbij de router zet. Sowieso pieken andere netwerken soms op 90+

Wat kan ik nog meer proberen?

De fout kan natuurlijk softwarematig zijn en bij Ubuntu liggen. Maar hij doet het soms een hele dag prima. Omdat de problemen zich vooral voordoen op tijdstippen waarvan je mag verwachten dat mijn buurtjes lekker massaal zitten te internetten, denk ik echter toch eerder aan interferentie.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 19:56
Is het de modem die zich volledig reset, of de verbinding die verbroken wordt?
In het eerste geval kan je nog de firmware eens updaten.
Het kan ook geheel aan je modem zelf liggen (zoek eens naar reviews, zulke dingen zullen zeker vermeld worden).

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-03 20:49

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Het is echt de draadloze verbinding, want ook intern LAN-verkeer van laptop naar pc loopt spaak. Met de bedrade verbinding tussen pc en router heb ik bovendien zelden problemen, dus het modem is oké. Firmware-versies van de router en modem zijn up to date afaik.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.