Vandaag was het dus zover om de daad bij het woord toe te voegen. Niet al te veel tijd gehad om het e.a te kunnen doen, maar het begin is gelegd.
Als eerst was het afzagen van beide kanten prio nummer 1. Geladen met een decoupeerzaag inclusief metaalzaag ging het binnen een mum van tijd. Helaas is daar geen pic van, wel van het resultaat gelukkig.
En na het afbramen van de scherpe randjes was het meteen testen of het paste...
Past goed
Omdat ik het systeem met een eigen PSU wil gebruiken, was na het zoeken van een oudere PSU de keuze al snel gemaakt.
No-name 250W met ruim 15A op de 12v lijn
Omdat ik met ruimte problemen ga kampen in de relatief kleine kast ben ik geneigd de kabel te strippen tot wat ik daadwerkelijk nodig heb. Ook de-solderen van de niet gebruikte draden is toch weer een klein beetje ruimtebesparing. Uiteindelijk moet het effect van de hele unit een soort lucht-tunnel worden en zo min mogelijk obstakels is gewenst.
Het strippen van de overbodige draden. Uiteindelijk moet ik 1x geel, 1x paars, 1x groen en 1x zwart overhouden, deze zijn namelijk nodig voor de controller van de vapochill.
Het uiteindelijk resultaat. Omdat ik er nog geen foto van heb, is morgen of overmorgen de bedoeling de overbodige draden vanaf de PSU te desolderen, en hiermee een klein beetje ruimte besparen.
Even een overzichtsfoto. Omdat de ruimte aan de voorzijde te klein is, en geen display past met temps enz, ben ik genoodzaakt deze aan 'top' van de casing te doen. De PSU moet er nog bijkomen samen met de rear-papst 120mm fan.
Wat ook niet ontbreken kan is een blauwe led met daarbij de power-on status.
Omdat het geheel zwart is en het frontje van meest belang is, kan dit ook niet grijs blijven. Even een private moment buiten gehad, en het geheel zwart (mat) gespoten.
Het tot nu toe resultaat
De achterkant. Nog lang niet klaar. In de volgende foto zie je waarom:
Ook deze zal op maat worden gezaagd, geboord en erin geschroefd worden.
De veelgebruikte kop. Ook deze gaat onder handen genomen worden, tot op 2000 grid geschuurd worden.
En als laatste foto de zijkant van het geheel. Hier is waar de slang + 'kop' uit moet komen. Aan top het display voor de temps en eventueel meldingen, dit is overigens niet meer dan een 'ledje'. Een echt display ontbreekt helaas.
De todo list
•
Desolderen van de voedingsdraden die ik niet nodig heb.
•
Het opmaat zagen van de casing voor een perfect fit. Daarnaast ook een gepast rechthoek aan top voor het display, en aan de rechterzijkant de uitgang voor de vaposlang zelf.
•
Het schuren van de kop tot op een glimmend geheel.
•
Iets verzinnen voor het belasten van de 5V & 3.3V lijn. Een harde schijf is geen optie.
•
Het handvat van een vakantiekoffier eraf rukken.
•
Een CCFL op het laatst inbouwen.
•
Een powerconnector en eventueel een variabele fan-weerstand aan de achterzijde bouwen.
Dit is een update, geen kick.