Toon posts:

Interne netwerk ontvanger aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een medion pc uit 2005 ofzo en sinds kort heb ik ook een draadloos netwerk in mijn huis, nu wil ik mijn pc hierop aansluiten maar dat lukt niet. Hij heeft een ingebouwde netwerk ontvanger, want hij zegt altijd geen verbinding met draadloze netwerk verbinding 2, als ik er een externe usb netwerk ontvanger aanhang doet hij het wel gelijk.
Wat moet ik doen??

gr, caspar

Verwijderd

Topicstarter
kom net ergens het volgende tegen op mijn computer
PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) dit is het model nummer denk ik??

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:19:
kom net ergens het volgende tegen op mijn computer
PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) dit is het model nummer denk ik??
Inderdaad, dat is een Wireless Adapter. Maar als je scanned voor draadloze netwerken, dan vindt hij niets? Moet je er nog een antenne aanschroeven? (Is het een laptop of pc?)

https://powershellisfun.com

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 10:35
Klinkt bekend. Een kennis van mij had dit ook. Dit heeft hij opgelost door de software van het prism kaartje te installeren en hier handmatig de Radio aan te zetten.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Gebruik de editknop als je binnen 1 minuut aanvulling geeft.
Wat probeer je te bereiken.
Hoe is systeemconfiguratie opgebouwd.
Wat zegt ipconfig /all?
En wat heb je zelf zoal gezocht op bv. google?
Google eens op PRISM 802.11g Wireless Adapter 3890 en je vindt genoeg.

[ Voor 29% gewijzigd door donnervogel op 15-11-2009 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
@fred_Perry, t'is een pc en hij vindt niks bij 't scannen.
zmaster schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:26:
Klinkt bekend. Een kennis van mij had dit ook. Dit heeft hij opgelost door de software van het prism kaartje te installeren en hier handmatig de Radio aan te zetten.
Wat bedoel je precies, het prism kaartje?? wat heeft de radio der mee te maken??

@donnervogel, wat wil je weten uit ipconfig/all

btw heb dit gevonden http://adslforum.isiz.nl/topic.asp?TOPIC_ID=13148
maar weet niet precies wat ik er mee moet mss dat iemand anders het begrijpt??

Bedankt voor de snelle reacties..
gr, caspar

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 21:15 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:37:
@fred_Perry, t'is een pc en hij vindt niks bij 't scannen.

[...]

Wat bedoel je precies, het prism kaartje?? wat heeft de radio der mee te maken??
Met de radio bedoelt hij de zender ontvanger die in je draadloze kaartje zit, niet de radio om het nieuws te ontvangen :P

Maar ik denk inderdaad dat je een driver mist. Ik zou eens op zoek gaan op de site van de fabrikant naar de nieuwste driver.

Verwijderd

Topicstarter
kan nergens drivers vinden...

• zmaster
Heb al eens gezocht op de site van Medion? Daar kun je het serienummer van je PC invoeren en krijg je een lijst terug met alle drivers inclusief ondersteunende software voor jouw model.
ik222 schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:41:
[...]

Met de radio bedoelt hij de zender ontvanger die in je draadloze kaartje zit, niet de radio om het nieuws te ontvangen :P
Precies ;)

Maar zo te zien heeft je OS wel de goede driver geladen. Aangezien hij de PRISM kaart wel goed herkent. Wat jij alleen nog nodig hebt is de software voor deze kaart. Dit is meestal in de vorm van een tool die geladen wordt in je systray. Hiermee kan je draadloze netwerken beheren, instellingen wijzigen voor je kaart maar ook aangeven of je de radio aan of uit wilt zetten (dit is iets anders trouwens dan het "Wireless Network Connection" window). Meestal is dat gewoon rechtermuis op de tool in je systray en dan "Enable Radio"

[ Voor 16% gewijzigd door zmaster op 15-11-2009 23:33 . Reden: Quote toegevoegd ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat je kaart herkent wordt hoeft op zich nog niet te betekenen dat alles ook werkt dus de laatste driver van de medion site is zeker het proberen waard. Verder heb je een goede kans dat je op die manier ook de bedoelde software kan vinden...

Verwijderd

Topicstarter
k heb nu software geïnstaleerd (zichtbaar in configuratiescherm), en de beveiliging veranderd naar wep maar het werkt nog niet, ook heb ik wireless zero uitgeschakeld..

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:56:
k heb nu software geïnstaleerd (zichtbaar in configuratiescherm), en de beveiliging veranderd naar wep maar het werkt nog niet, ook heb ik wireless zero uitgeschakeld..
Maar zie je nu je wireless netwerk wel of niet?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
nee ik zie hem nog steeds helemaal niet, hij geeft ook de melding dat ik de schakelaar voor draadloos netwerk verkeer moet inschakelen, waar kan ik deze vinden??

• zmaster
Je hebt geen fysieke schakelaar op jouw kaartje. Je moet dus zoals ik zei de radio aan zetten via het prism toolje. Dat geeft hetzelfde effect als het omschakelen van een fysieke knop op bijvoorbeeld een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
radio is al die tijd al enabled in de prism software
Pagina: 1