Toon posts:

Voorkomen dat je de mac kan opstarten van een ander media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag naar de macbeurs geweest en daar even stil gestaan bij het prgoramma undercover.
Toen ik de vertegenwoordiger vroeg of het systeem niet te omzeilen was door de mac te laten opstarten van een instal cd ofzo,vertelde hij dat er een programma bestond dat ervoor zorgde dat je mac om een code vraagt om op te starten van een cd,ik ben de naam vergeten,is er hier iemand die het ms weet?

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
Weet niet hoe het programma heet maar kan je niet beter een firmware wachtwoord instellen dan?

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:42
Ik denk dat dat ook is wat hij bedoelt, staat trouwens ook op de site van Undercover.

In de FAQ ("What if someone does a clean install of OS X on my machine?"):
http://www.orbicule.com/undercover/mac/faq.php

Op de weblog:
http://www.orbicule.com/b...-to-know-about-apple.html

[ Voor 11% gewijzigd door thys op 15-11-2009 20:15 ]

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37
ik ken ook niet zo een programma maar wat belet iemand ervan om een andere harde schijf in jou mac te doen en daar os x op te installeren? vervolgens kan jou hd in een usb enclosure en kan die geleegd worden?

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Ik denk dat jullie hetzelfde bedoelen. Je pakt de dvd die bij je Mac zat, doet deze erin en start hiervan op, dan naar utilities en firmware pass (oid) app starten et voila. Nu kan een dief niet zonder password de hd wissen en zelfs niet met een andere hd erin ook maar iets installeren zonder dat password. Ik geloof dat dit nog wel kan door het een en ander te flashen, maar dan ga je ervanuit dat de dief iets diepgaandere kennis heeft van Macs en die kans lijkt mij wat minder. Zorg er ook voor dat je het Guest account actief heb staan, want undercover werkt alleen als de dief kan inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt,dit is wat ik moet hebben.
Pagina: 1