Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 17:28
Hallo allemaal,

Vorige week zaterdag heb ik bij de mediamarkt een nieuwe laptop gekocht.(Samsung R720) Ik moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben, alleen erger ik me behoorlijk aan het scherm. Ik heb er inmiddels windows 7 op gezet en ik moet zeggen dat wanneer ik gewoon binnen windows wat aan het doen ben, of gewoon naar het bureaublad kijk, dat het scherm een goed en mooi beeld geeft. De problemen ontstaan echter wanneer er iets zwarts wordt weergeven. Want, als ik net niet helemaal goed voor de laptop zit, dan is het beeld niet zwart maar eerder lichtgrijs. En zelfs als ik zo goed mogelijk voor het scherm zit, dan wordt maar een deel (dus of alleen de onderste helft, of de bovenste helft) redelijk goed weergeven, de rest is gewoon grijs.
Dus als ik dan bijvoorbeeld een film bekijk, ziet het er allemaal rederlijk goed uit, maar iemand met zwart haar lijkt eerder grijs haar te hebben. Soms lijkt het eigenlijk meer op een soort rontgenfoto effect.

Ondanks het feit dat het verder een goede laptop voor me is, vindt ik het scherm eigenlijk onacceptabel. (op b.v. tweakers.net heb ik altijd aan twee kanten van het scherm een verticale zwarte balk. Nu is dat aan de bovenkant van het scherm eerder donker grijs tot bijna zwart, en aan de onderkant is dit gewoon licht grijs)

Volgens Samsung is het een glossy 17.3 inch led hd+ scherm, met een 16:9 ratio. Het scherm heeft een maximale resolutie van 1600 * 900 pixels (volgens windows 7)

Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen? terug naar de MM en omruilen voor een nieuwe of gewoon voor een ander model gaan? Heb ik nog de mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen om dan b.v. een Dell te kopen als ik bij de MM niet iets anders kan vinden? Ik heb de laptop vorige week zaterdag gekocht en op de bon staat dat ik binnen 14 dagen kan ruilen. De originele verpakking heb ik nog en heb de laptop nog nooit meegenomen dus is ook nog onbeschadig.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik vind het vooral belangrijk om te weten of het toevallig aan deze computer licht, of dat er in dit model gewoon slechte schermen worden gebruikt. Dan weet ik namelijk of ik beter voor een ander model kan gaan.

Groeten,
Fendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dit doen veel cheap ass laptops. De mijne doet dat ook. Ik vind het niet zo'n ramp. Kijk toch geen films op een f*cked up laptop.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
paar foto's oid zou wel hendig zijn denk ik.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Laptopschermen zijn slecht. Het verbaast me wel dat er zo weinig ontwikkeling in zit, laptopschermen van drie jaar geleden zijn niet beter of slechter dan de huidige schermen. Het enige voordeel is dat nieuwe laptops vaak een LED-backlight hebben, maar dat voordeel is ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:43

F.West98

Alweer 16 jaar hier

offtopic:
Groeten,
Fendt.

groeten hoeft niet

Modbreak:Dit soort reacties ook niet

[ Voor 28% gewijzigd door TERW_DAN op 15-11-2009 21:34 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaasd mij ook dat er zo weinig ontwikkeling zit in laptop schermen. Het gros van de laptops heeft echt schermen die zwaar onder de maat zijn. Hier zou ik nog geen cent voor willen neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:14:
Het verbaasd mij ook dat er zo weinig ontwikkeling zit in laptop schermen. Het gros van de laptops heeft echt schermen die zwaar onder de maat zijn. Hier zou ik nog geen cent voor willen neertellen.
Er zijn genoeg laptops met goede kleur weergave en contrast ratio.
Mijn 2 jaar oude Dell XPS M 1530 geeft kleuren het perfect weer, maar goed daar zit dan ook een Ultrasharp schermpje in en de prijs toen der tijd: 1344 euro loog er ook niet om.
Voordeel, de componenten die in de laptop zitten zijn nog steeds top: Call of Duty Modern Warfare 2, alles op max en AA op 2X.
Er zijn dus goede laptops als je er maar voor wilt betalen en dan nog maar te zwijgen over Apple laptops.
Als je er veel aan ergert gewoon terug brengen, je doet minimaal 2 jaar met een laptop, doorgaans 3 jaar en voor een duurder variant gaan! :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
PSP123 schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:20:
[...]

Er zijn genoeg laptops met goede kleur weergave en contrast ratio.
Mijn 2 jaar oude Dell XPS M 1530 geeft kleuren het perfect weer, maar goed daar zit dan ook een Ultrasharp schermpje in en de prijs toen der tijd: 1344 euro loog er ook niet om.
Voordeel, de componenten die in de laptop zitten zijn nog steeds top: Call of Duty Modern Warfare 2, alles op max en AA op 2X.
Er zijn dus goede laptops als je er maar voor wilt betalen en dan nog maar te zwijgen over Apple laptops.
Als je er veel aan ergert gewoon terug brengen, je doet minimaal 2 jaar met een laptop, doorgaans 3 jaar en voor een duurder variant gaan! :)
Succes!
Dat is onzin, het is vaak een loterij, zeker bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Kun je niet bij de opties van je videokaart de kleuren wat bijstellen? Gamma e.d.

Dan moet je het toch wel wat zwarter kunnen krijgen lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:52
MarcoC schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:28:
[...]
Dat is onzin, het is vaak een loterij, zeker bij Dell.
Onzin, je kan gewoon uit soorten scherm bij bestelling kiezen:
Leveranciers: Dell :Ultrasharp, LG, Philips etc.
Nu jij weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 17:28
Hmm... Als ik dit zo lees dan zijn de schermen dus over het algemeen gewoon niet zo goed in laptops. Ik weet eigenlijk niet of ik mijn geld nog terug kan krijgen bij de MM want dan koop ik wel een wat duurdere. Wellicht kan iemand mij vertellen wat voor laptops een redelijk scherm hebben.

Heb trouwens hier een powerbook g4 van bijna 5 jaar oud, maar dat scherm is echt vele malen beter dan want ik nu in de nieuwe samsung heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony Vaio's met een SNY07FA scherm erin met dubbele lamp. Zelf ook een bij de MM gekocht voor 809 euro (VGN-FW51JF/H). Stak met kop en staart boven de rest van de laptops uit wat betreft het scherm.

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:52:
Sony Vaio's met een SNY07FA scherm erin met dubbele lamp. Zelf ook een bij de MM gekocht voor 809 euro (VGN-FW51JF/H). Stak met kop en staart boven de rest van de laptops uit wat betreft het scherm.
Mee eens, ik heb onlangs ook eventjes met een Sony laptop gespeeld in de MM, weet niet meer exact welk type maar was ongeveer dezelfde pricerange. Dat was voor mij het eerste wat opviel, goed contrast en waar het scherm helemaal beter in was dan de overig opgestelde laptop; kijkhoek!
Pagina: 1