CCFL Inverter aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Hoi mensen, ik probeer een led inverter te vervangen van een beeldscherm, nu komt alleen de aansluiting niet overeen, dus mijn vraag is hoe ik het moet aansluiten.

De led inverter die ik ga vervangen(die stuk is) is de:
Afbeeldingslocatie: http://www.pchub.com/uph/photos/item/6336737804210575001_31681030004-R0Az.JPG
Beter plaatje is er helaas niet.

De led inverter die ik er in ga zetten is de:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitaleuropa.es/images/inverter/PK070015910.JPG

Nu is het zo dat in de oude situatie, er 4 draadjes aangesloten zaten, namelijk twee rode en twee zwarte.
Maar in de nieuwe situatie zijn er 7 kabeltjes aangesloten, namelijk:
- donkerblauw
- zwart
- oranje
- geel
- rood
- blauw.

Ik heb met een spanningsmeter gemeten dat:

Rood1 met zwart1 geeft: -19 volt
Rood2 met zwart1 geeft: -3 volt
Rood1 met zwart2 geeft: -16 volt
Rood2 met zwart 2 geeft: -0.3 volt

Nu is mijn vraag dus hoe ik die rode en zwart moet gaan aansluiten op de plaats van die 7 nieuwe aansluitingen.
Ik heb op verschillende manier gemeten aan die nieuwe aansluiting, maar deze geeft op veel manieren verschillende voltages.

Ik denk niet dat ik alle 7 aansluitingen nodig heb, omdat deze ook voor het dimmen zijn van de ledverlichting, lijkt me.

De oude is stuk gegaan omdat deze op een gegeven moment een vonkje gaf.

Iemand enig idee, anders is het foetsie schermpje:(

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Kabelkleuren zeggen sowieso helemaal niks.

De beste optie is om op ebay of iets dergelijks precies eenzelfde invertor te vinden.
Mocht je om een of andere reden toch deze willen gebruiken moet je van beide invertors de datasheet vinden.
Ga op zoek naar nummers op die dingen en ga daarop zoeken tot je een pdf met specificaties hebt van beide.

Het is trouwens geen LED inverter maar een CCFL inverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik heb de topictitel aangepast, dit is idd een CCFL inverter.

Je kan eens nakijken of je op de printplaat van je inverter een IC kan vinden, en eens googlen op (stukken van) de cijfers en letters die je daarop kan aflezen (moeilijk leesbaar: met potlood over passeren, dan wordt het duidelijker). Ik heb zelf zo nog gemakkelijk kunnen het printje reverse-engineeren, je haalt zo uit de datasheet de verschillende aansluitingen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 11:06
CCFL is toch wisselspanning? Zo lang je de fase op de fase (meestal dikkere draad) van je CCFL aansluit en de nul op de punten waar je heel weinig meet aansluit zou het mijn inziens moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Looney11 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:42:
CCFL is toch wisselspanning? Zo lang je de fase op de fase (meestal dikkere draad) van je CCFL aansluit en de nul op de punten waar je heel weinig meet aansluit zou het mijn inziens moeten werken..
Knappe meter als ie dat overleeft... Gemiddelde meter overleeft de spanning van een invertor niet.

Maar volgens mij is de vraagstelling van de TS niet de uitgang naar de ccfl, maar de input. Als TS dezelfde of een vervangende invertor besteld heeft zou het gewoon 1:1 over te zetten zijn.

Zo niet, dan wordt het een redelijk onhaalbare zaak als je geen verdere info hebt of de mogelijkheid tot reverse-engineering hebt.
- Standby is vaak verschillend per invertor geregeld
- Helderheid kan PWM of spanningsgestuurd zijn
- Belangrijker: brandstromen en inschakelspanningen zijn niet 100% gelijk per ccfl.

Is de bestaande invertor niet te fixen? Vaak is het slechts de zekering (die 'spontaan' springt door de inschakelstroom). Uiteraard niet vervangen door een draadbrug of een hogere waarde, kan natuurlijk wel met een reden eruit gevlogen zijn. Maar ik heb vaak genoeg invertors gezien waarbij de zekering spontaan sprong.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 17-11-2009 22:58 ]