Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blondt als het gaat om dingen die ik niet vaak doe, dus daarom een vraag.
Net Windows 7 geïnstalleerd op PC nummer 1. Op PC2 staat XP, verder op het netwerk nog een Freecom Mediaplayer II (500GB -- draait op Linux).
Regelmatig wil ik iets kopiëren van PC 1 of PC 2 naar de mediaplayer of tussen PC 1 en PC 2. Vanaf PC 2 lukt dat: ik krijg zonder wachtwoord toegang tot een aantal mappen: user/public.
Vóór installatie van W7 had ik Vista op PC 1. Op de een of andere manier had ik daar ook mappen beschikbaar gesteld en kon ik erin komen zonder wachtwoord.

Nú lukt het me nog niet om binnen te komen op PC 1 (Windows 7) zonder wachtwoord.
Dit heb ik inmiddels gedaan:
  • Windows 7 geïnstalleerd en voor mijn hoofdaccount GÉÉN wachtwoord ingesteld.
  • GÉÉN gastaccount ingesteld.
  • Netwerk toegang gegeven tot deze pc:
    • In Configuratiescherm > Netwerkcentrum
    • geklikt op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen
    • Thuis of werk (huidige profiel) uitgeklapt
    • Netwerk detectie ingeschakeld
    • Bestands- en printerdeling ingeschakeld
    • aangekruist: Delen inschakelen, zodat iedereen... etc.
    • aangekruist: Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen
    • aangekruist: Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken
  • Wijzigingen opgeslagen
  • C-schijf: via geavanceerd delen sharenaam aangemaakt, en machtiging gegeven aan "Iedereen": Volledig beheer
Via PC 2 (XP) kan ik nu wél op PC 1 komen, maar heb geen toegang tot C-schijf (vraagt om toegang als Administrator, terwijl er geen Administrator wachtwoord bestaat!!), wél tot de Users/Public map.
Vanaf de Mediaplayer (werkt met Linux) kom ik niet eens op PC 1, laat staan in een map.

Twee vragen dus:
Hoe krijg ik toegang op PC 1 zónder een wachtwoord te hoeven aanmaken?
En als dat absoluut niet lukt: Hoe zorg ik ervoor dat ik PC 2 en Mediaplayer toegang krijgen zonder dat ik elke keer een wachtwoord hoef in te typen voor a) het opstarten van PC 1 en b) het inloggen vanaf PC 2 en mediaplayer.

Alvast bedankt,

Thomsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
NT -> Windows Clients

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

In deze situatie zou je op beide pc's hetzelfde account moeten aanmaken met hetzelfde wachtwoord.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoe krijg ik toegang op PC 1 zónder een wachtwoord te hoeven aanmaken?
Dat kan niet, sinds windows Vista is het niet mogelijk om remote toegang tot een windows machine te krijgen als geen wachtwoord gedefinieerd is. Is een stukje betere beveiliging. Je PC is nu veiliger zonder wachtwoord dan met een simpel wachtwoord. Bij je moeder dus niet meer als wachtwoord de oudste kleinzoon, maar gewoon geen wachtwoord. (tenzij je de laptop meeneemt naar buiten en kwijt kunt raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Altijd_Lastig schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:12:
[...]

Dat kan niet, sinds windows Vista...
Dat is raar... Bij Vista lukte het me wel om zonder wachtwoord op de PC te komen vanaf het netwerk. Is er dan zoveel veranderd in W7, dat het nu niet meer kan? Hopelijk heb je gelezen dat ik geen wachtwoord voor m'n pc met W7 heb ingesteld. Dan zou ik er toch ook zonder wachtwoord op moeten kunnen komen?

Thomsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritV70
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo,

Ik zit hier met vrijwel het zelfde probleem, ik heb ook win 7 geïnstalleerd op mijn desktop, ik kan wel met mijn laptop (win Vista) op mijn desk top maar kom niet met mijn Zyxel DMA 2500 (mediaplayer) in mijn desktop, om de bestanden af te spelen, Wel via een mediaplayer, maar niet rechtstreeks.

Ik heb wel een wachtwoord in gesteld, maar ook als ik deze opgeef kan mijn mediaplayer geen toegang krijgen. Heb ondertussen echt geloof ik alle instellingen gehad.

Succes!

GRoet Jorrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:20
Bij de eigenschappen van de schijf die je wil delen kun je onder het tabblad beveiliging ook machtingen toevoegen. Ik heb daar iedereen gemachtigd om mijn schijf te lezen. Deze schijven zijn vervolgens vanaf xp machines en vanaf mijn xbox te benaderen.
Pagina: 1