Blondt als het gaat om dingen die ik niet vaak doe, dus daarom een vraag.
Net Windows 7 geïnstalleerd op PC nummer 1. Op PC2 staat XP, verder op het netwerk nog een Freecom Mediaplayer II (500GB -- draait op Linux).
Regelmatig wil ik iets kopiëren van PC 1 of PC 2 naar de mediaplayer of tussen PC 1 en PC 2. Vanaf PC 2 lukt dat: ik krijg zonder wachtwoord toegang tot een aantal mappen: user/public.
Vóór installatie van W7 had ik Vista op PC 1. Op de een of andere manier had ik daar ook mappen beschikbaar gesteld en kon ik erin komen zonder wachtwoord.
Nú lukt het me nog niet om binnen te komen op PC 1 (Windows 7) zonder wachtwoord.
Dit heb ik inmiddels gedaan:
Vanaf de Mediaplayer (werkt met Linux) kom ik niet eens op PC 1, laat staan in een map.
Twee vragen dus:
Hoe krijg ik toegang op PC 1 zónder een wachtwoord te hoeven aanmaken?
En als dat absoluut niet lukt: Hoe zorg ik ervoor dat ik PC 2 en Mediaplayer toegang krijgen zonder dat ik elke keer een wachtwoord hoef in te typen voor a) het opstarten van PC 1 en b) het inloggen vanaf PC 2 en mediaplayer.
Alvast bedankt,
Thomsterdam
Net Windows 7 geïnstalleerd op PC nummer 1. Op PC2 staat XP, verder op het netwerk nog een Freecom Mediaplayer II (500GB -- draait op Linux).
Regelmatig wil ik iets kopiëren van PC 1 of PC 2 naar de mediaplayer of tussen PC 1 en PC 2. Vanaf PC 2 lukt dat: ik krijg zonder wachtwoord toegang tot een aantal mappen: user/public.
Vóór installatie van W7 had ik Vista op PC 1. Op de een of andere manier had ik daar ook mappen beschikbaar gesteld en kon ik erin komen zonder wachtwoord.
Nú lukt het me nog niet om binnen te komen op PC 1 (Windows 7) zonder wachtwoord.
Dit heb ik inmiddels gedaan:
- Windows 7 geïnstalleerd en voor mijn hoofdaccount GÉÉN wachtwoord ingesteld.
- GÉÉN gastaccount ingesteld.
- Netwerk toegang gegeven tot deze pc:
- In Configuratiescherm > Netwerkcentrum
- geklikt op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen
- Thuis of werk (huidige profiel) uitgeklapt
- Netwerk detectie ingeschakeld
- Bestands- en printerdeling ingeschakeld
- aangekruist: Delen inschakelen, zodat iedereen... etc.
- aangekruist: Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen
- aangekruist: Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken
- Wijzigingen opgeslagen
- C-schijf: via geavanceerd delen sharenaam aangemaakt, en machtiging gegeven aan "Iedereen": Volledig beheer
Vanaf de Mediaplayer (werkt met Linux) kom ik niet eens op PC 1, laat staan in een map.
Twee vragen dus:
Hoe krijg ik toegang op PC 1 zónder een wachtwoord te hoeven aanmaken?
En als dat absoluut niet lukt: Hoe zorg ik ervoor dat ik PC 2 en Mediaplayer toegang krijgen zonder dat ik elke keer een wachtwoord hoef in te typen voor a) het opstarten van PC 1 en b) het inloggen vanaf PC 2 en mediaplayer.
Alvast bedankt,
Thomsterdam