Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kom mijn pc niet in " A disk read error occurred Press Ctrl+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen!

Ik zit met het volgende probleem:

De pc van mijn vriendin starte heel erg traag op( soms wel een half uur wachten)
Na cc cleaner / adaware en andere programma's te hebben laten draaien start haar pc wel iets sneller maar het was nog steeds zeker 15 min. wachten.

Naar aanleiding van wat tips die ik op internet vond wilde ik de fabrieksinstellingen terugzetten(acer)
Helaas liep dit programma vast op 35 % en zat er niks ander op dan de pc met de aan/uit knop uit te zetten,

NU heb ik het probleem dat ik bij het opstarten van de pc de volgende melding krijg

" A disk read error occurred Press Ctrl+Alt+Del to restart

Ik kom de pc dus niet meer in.
Ik heb al in de bios gekeken of de pc wel starten vanuit de harddisk en dat is het geval.

Hoe kan ik dit oplossen ?!?

Pc Specs

Merk processor: Intel
Type processor: Core 2 Quad 8300
Kloksnelheid: 2,5 GHz
Cachegeheugen: 4096 KB
Bustechnologie: 1333 MHz
Intern geheugen: 4096 MB
Harde schijf: 750 GB
CD/DVD (RW): double layer DVD
Diskettestation: nee
Grafische kaart: ATI Radeon HD 4350 512 MB
Grafisch geheugen tot: 1919 MB
Shared videogeheugen: ja
Modem: geen
IEEE 1394: ja
Netwerkkaart: ja
Parallelpoort: nee
Seriële poorten: nee
USB-poorten: 4x USB 2.0
TV-out: HDMI, VGA, DVI
Besturingssysteem: Win Vista Home Premium 64-bits
IRDA: nee
WiFi: -
Garantie: carry in
Garantieduur: 12
Bluetooth: nee
Toetsenbord: multimedia
Muis: optisch
Monitor: geen
Fabriekscode: Aspire M3641 91.DSF7A.TAP

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Harde schijf aan andere pc koppelen > data overzetten > schijf formatteren en Windows opnieuw installeren.
Als dat nog gaat. Mocht de HDD kapot zijn, dan zul je bij het overzetten van de data ook wel meldingen krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door matel op 15-11-2009 18:45 ]

Verwijderd

Volgens mij is de harde schijf stuk, dat verklaart het lange opstarten.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zoals te lezen is, is de harde schijf aan het stukgaan als deze al niet naar de hardwarehemel is. Brand een Ubuntu Live CD'tje, redt van de schijf aan data wat er te redden is en ga dan pas je windows herstellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gelukkig zojuist al de belangrijke bestanden op een externe Harde schijf gezet omdat ik al het idee had dat de HD kapot was.

Ze heeft bij haar pc geen vista cd's geleverd gekregen dus kan dit er niet opnieuw opzetten helaas..

Ik zie net dat ik nog wel garantie heb op dit apparaat . Is het verstandiger om het nu zo te laten en de pc op te sturen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je je data al terughebt en je hebt garantie die gewoon gaan claimen lijkt me.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Zal morgen Acer gaan bellen :) Bedankt voor de snelle reacties !

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:49:
Ze heeft bij haar pc geen vista cd's geleverd gekregen dus kan dit er niet opnieuw opzetten helaas..
Je kent niemand met een Vista CD je kunt lenen/branden. Licentie zit toch wel op de PC geplakt neem ik aan. ;)
Ik zie net dat ik nog wel garantie heb op dit apparaat . Is het verstandiger om het nu zo te laten en de pc op te sturen?
Moet je wel zeker weten dat de HD stuk is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Het beste wat je kan doen is de pc terug sturen voor reperatie. Neem hier voor contact op met de fabrikant van de pc, zij zullen je vertellen wat je moet doen, de fabrikant heeft vaak een aparte verstiging voor reperaties.

KORTE UITLEG OVER HIOE HET MET MIJN PACKARDBELL LAPTOP IN ZIJN WERK GING!!!
LET OP!!! Dit is alleen een idee over hoe het ongeveer in zijn werk gaat.... laat je fabrikant het nog eens uitleggen.

- Aller eerst heb ik contact geahd met de fabrikant.
- Enkele gegevens moeten doorgeven zoals serie en product nummer
- Zij hebben een order aangemaakt voor reperatie en vervolgens een adres gegeven waar mijn laptop naar toe moet.
- Vervolgens moet jij je laptop goed inpakken en op sturen via TNT
- Daarna duurt het een tot twee weken voor dat je hem terug hebt, afhankelijk hoe druk het is.

TIP 1: Duurt het erg lang neem contactop met de fabrikant
TIP 2: Pak je laptop goed in, Koop bijvoorbeeld een passende post doos en wikel je laptop goed in met bijvoorbeeld noppenfolie om verdere schade te vorkomen

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:03:
Het beste wat je kan doen is de pc terug sturen voor reperatie.
Nee, het beste wat je kunt doen is controleren of je echt een hardware probleem hebt, want terug sturen naar Acer terwijl je alleen maar een software probleem hebt kost alleen maar geld. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:43:
Volgens mij is de harde schijf stuk, dat verklaart het lange opstarten.
Juist. Windows start vaak na lang proberen wel door, maar bij elke bad sector die ie tegen komt zal ie 20, 30 seconden staan malen..... en dat kan inderdaad best 15 minuten duren.

Het is zaak zo snel mogelijk data die je nog wil redden van de schijf af te halen (koppelen aan een andere PC) en de harde schijf te vervangen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister avond nog geprobeerd om tijdens het opstarten op alt f10 te drukken en zo in Ace Erecovery Management te komen en dit lukte.
Het duurde erg lang en heb hem de hele nacht laten draaien om er vanmorgen achter te komen dat het niet is gelukt. Krijg error code 0xd000000d ... geen idee wat dit inhoud.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 07:40:
Krijg error code 0xd000000d ... geen idee wat dit inhoud.
Zou zeggen controleer eerst de HD maar. ;)
Elke HD fabrikant heeft wel een tooltje om de HD te controleren namelijk. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:49:

laat me raden (en ik spreek uit redelijk wat ervaring): de melding om recovery CD's te branden die midden op het scherm komt te staan bij het eerste keer opstarten is genegeerd? (hiermee maak je namelijk je herstel cd's/dvd's aan).

Aan de mensen die het hebben over cdtjes lenen voor herinstallatie: de code is gekoppeld aan acer en hiermee kun je een no-name OEM installatie niet activeren (zonder enorm veel moeite).

Als je nog garantie hebt dan zal acer er (als het goed is) voor zorgen dat windows er weer op komt. Als je geen garantie meer hebt en je de herstel cd's (of dvd) niet hebt gebrand dan kun je deze bij Acer vragen, hiervoor brengen ze wel een bedrag in rekening. Gezien je nog wel garantie hebt: contact opnemen met acer en hun het laten oplossen.

Advies voor als hij terug is van acer: brand de herstel dvd :)

edit: verder met maartena eens

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 07:40:
Heb gister avond nog geprobeerd om tijdens het opstarten op alt f10 te drukken en zo in Ace Erecovery Management te komen en dit lukte.
Het duurde erg lang en heb hem de hele nacht laten draaien om er vanmorgen achter te komen dat het niet is gelukt. Krijg error code 0xd000000d ... geen idee wat dit inhoud.
Ik denk dat we ook wel vastgesteld hebben dat waarschijnlijk je HDD kaduuk is. Als je zelf een recovery DVD hebt aangemaakt toen je em nieuw kreeg kun je zelf ook wel een harde schijfje halen en snel de boel zelf fixen. Heb je dat niet, maar kun je nog aanspraak maken op de garantie, dan zou ik dat doen en Acer de schijf laten vervangen.

Als er data op staat die je MOET hebben, dan moet je de schijf eruit halen en als extra schijf aan een desktop PC hangen. (niet aan USB, je kunt veel minder qua diagnostics door een USB kabeltje) Daarna kun je met tools als GetDataBack aan de slag om de data die nog te redden valt te redden.

Als je de data al hebt zoals je hierboven aangeeft, dan zou ik gewoon de garantie de boel laten oplossen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1