Heb je voordat je vragen begon te stellen al geprobeerd een andere dvd-map te branden om uit te sluiten dat het niet specifiek aan die dvd-map ligt? Probeer ook eerst eens van die bewuste dvd-map een image te maken met ashampoo en kijk of die wel wil afspelen door de image te mounten. Heb je ook al een ander merk dvdr geprobeerd? Dat zijn de 3 belangrijkste stappen om bijna helemaal uit te sluiten of het een hardware gerelateerd probleem is
Mocht je bovenstaande geprobeerd hebben... Tja, alhoewel er een video-dvd brand optie in Ashampoo zit, repareert deze niet eventuele foutjes in de structuur e.d. veroorzaakt door een gebruiker of een (slecht) rip-progje. Ik wil je adviseren een progje te gebruiken wat specifiek is toegespitst op het rippen en branden van films. Ik heb zelf al jaren een licentie van DvdFab, dat heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Films die in eerste instantie niet afspeelbaar bleken te zijn, waren nadat ik in dvdfab de optie aanpassen had gebruikt compleet verdwenen. DVDfab herschrijft opdat moment de structuur waar verkeerde verwijzingen in kunnen staan.
Dergelijke 'foutjes' komen regelmatig voor bij het gebruik van dvdshrink (icm met bepaalde branders), dit als shrink wordt gebruikt om onderdelen (audiosporen/extra's) weg te halen om zo de bitrate van de film zelf hoog te houden. Zeker als shrink gewoon gebruikt wordt zoals het wordt aangeboden, shrink wordt al jaren niet meer ontwikkeld en loopt dus zwaar achter in de beveiligingen e.d. De kans is dus erg groot dat het dan veroorzaakt wordt door een nieuwere beveiliging welke shrink niet kan handelen. Daardoor kan er een verwijzing in de structuur zijn achtergebleven welke uitloopt op niets, oftewel zogenaamde zerodata files.
Vaak doet shrink wel weer goed het werk als het icm progjes zoals freedvd of anydvd wordt gebruikt, dan worden de beveiligingen wel juist uitgelezen. Iig dat is wat mijn redelijk brede ervaring mij heeft geleerd mbt dvd-rips, shrink maakt meer kapot aan dvd's dan je lief is
Probeer de trail versie van DVDFab eens:
http://www.dvdfab.net/
Let op dat je dan wel de optie aanpassen gebruikt om te branden, anders wordt de structuur alsnog 1:1 overgenomen en zal het probleem blijven bestaan.
[
Voor 19% gewijzigd door
MicGlou op 15-11-2009 20:42
]