[testcase] misterieuze piano

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Ik ben nu al een paar maandjes bezig met fotografie (voor die tijd wil ik het nog geen fotografie noemen :+ ) en ben zo wat dingen aan het uitproberen. Deze keer wou ik wat meer sfeer in de foto krijgen. En toen schoot er een tekenles door mijn hoofd. Daar moesten we namelijk ook altijd eerst van te voren schetsen hoe en wat. Dus bedacht ik hmm wie weet kan ik dat hier ook wel doen.

Ziehier de schets.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/piano/schets.jpg

En vervolgens is dit het resultaat geworden.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/digireflex/piano800.jpg
Zoals je waarschijnlijk opgemerkt hebt is het raampje verdwenen en is de foto minder (veel) ruimtelijk. Dit komt omdat ik niet meer afstand kon nemen van de piano en er teveel rommel om de piano stond die niet weggehaald kon worden. Weer een goede tip voor de volgende keer. 'Let op de realisatie'

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
groetjes Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:43
ik vind het een fijne plaat. lekker donker. ben nu echter wel benieuwd wat het was geworden als je je schets beter zou hebben kunnen realiseren. volgens mij moet dat namelijk ook een erg aangenaam resultaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Erg net resultaat.
Wat mij wel stoort is de schaduw over de blad muziek, je hele plaat is min of meer symmetrisch, maar die schaduw lijkt het geheel scheef te trekken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik vind het een fijne plaat, leuk uitgewerkt idee!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Spike_wolf schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:39:
Erg net resultaat.
Wat mij wel stoort is de schaduw over de blad muziek, je hele plaat is min of meer symmetrisch, maar die schaduw lijkt het geheel scheef te trekken.
Is dat wel een schaduw?
Het lijkt wel een foto met meerdere exposures of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Fire69 schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:56:
[...]

Is dat wel een schaduw?
Het lijkt wel een foto met meerdere exposures of zo?
Ja, zo te zien wel. Wel een leuk idee.

De handen zijn me echter net wat te "zichtbaar" naar mijn idee. Ik denk ook dat het wat interessanter zou worden wanneer de scene iets meer van de zijkant wordt genomen. Dan krijg je wat meer een spookachtig effect denk ik. Nu lijkt het teveel op een schaduw.

Het is "mysterieuze piano" overigens.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Creatief idee maar lastig te zien zo, had liever een goede witbalans gezien denk ik, was 't contrast ook beter.

Verder...

 mys·te·ri·eus bn, bw geheimzinnig, raadselachtig

:'( :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 15-11-2009 19:16 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
De foto is als volgende gemaakt:
1. Camera op statief 1,5 m voor de piano.
2. Zelfontspanner op 5 seconden
3. Sluiter indrukken.
4. Snel gaan zitten voor 10 seconden lang
5. De overige 5 seconden snel op de knieën met de handen op de toetsen.

De reden dat ik het zo gemaakt heb is omdat ik de bladmuziek wou tonen maar ook wou laten zien dat er iemand aan het spelen is.
M.b.t de witbalans ik zat hier ook over te twijfelen maar nog eens wezen kijken naar de echte wereld en toen bleek dat het ook daar erg warm qua kleur was. Komt waarschijnlijk door het lichtje. (duh :+ )

Bedankt voor het commentaar! :)

PS. dit is al de 2e keer dat ik een topic start met een verkeerd gespelde titel moet toch echt eens beter gaan opletten!! |:( (ben wel dyslectisch maar dat moet hier niet zoveel bij uitmaken)
Pagina: 1