Wegvallen van verbinding met draytek 2900

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:39
Hier thuis lopen we nu al een aantal jaar met hetzelfde probleem namelijk het volgende:
Het steeds wegvallen van de internetverbinding. En als we dan de router aan en uitzetten word er weer verbinding gemaakt en is er weer even gebruik te maken van het internet.

De situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/Untitled-4.gif

Vaak is het zo dat mijn moeder boven zit te werken thuis. En zodra de kids (ik dus en m'n zusje) thuiskomen dat de verbinding dan instabiel word. Dat zou dus kunnen liggen aan teveel verkeer (overbelasting van de router). Maar het is wel zo dat als alleen ik bezig ben en alle andere computers uit staan ik nog steeds een instabiele verbinding heb.

Eerst lag het eraan dat de router niet meer dan 5 apparaten toeliet. Dat veranderd. (eerst nog veel gedonder met het wachtwoord, toen de draytek maar opnieuw gereset. Bleek dat mijn moeder een VPN verbinding met haar werk in Bunnik heeft. Gelukkig was dat niet veel anders dan 'VPN verbinding toestaan' aanvinken O-) )
Verder heeft mijn moeder ook nog een telefoonlijn waarop ze bereikbaar is die vanuit Bunnik komt als het goed is.

De reden dat ik dit hier vraag is dat de baas van mijn moeder niet blij is dat er weer iemand moet komen kijken om iets op te lossen.

Nu hoop ik dat iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen.
Ik vermoed zelf de Draytek 2900 G die is namelijk al een aantal jaar oud, loop continue te draaien en zodra die aan/uit gezet word is er weer normaal verbinding te maken met het internet.

Met vriendelijke groeten Wouter.