Experia Box (speedtouch 780) en Airport Extreme

Pagina: 1
Acties:

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Omdat mijn draadloze apparatuur nogal ver weg stond van mijn Experia box heb ik van de week een Airport Extreme (nieuwe versie) met dual band 2,4 en 5 ghz gekocht.

De volgende opstelling ontstaat dan:

Experiabox ---lan kabel----> Airport Extreme :::::::draadloos netwerk:::::::> andere computers met zowel G als N ontvangers.

De airport staat naast mijn Experia box.

Wat blijkt. De experiabox geeft op 2,4 GHZ een gelijkaardig of veel beter bereik als de Airport Extreme! ik ben hier toch redelijk over teleurgesteld aangezien ik echt een verbetering verwachtte.

Tevens krijg ik het 5 ghz wireless N netwerk volgens mij niet echt aan de praat... Deze moet toch een veel verder bereik hebben als de 2,4 G variant maar het tegendeel is waar; (zie Inssider screenshot, click to enlarge)..

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/15/1258299539-470.jpg

legenda: netwerk paars(5ghz airpor), geel (2,4 ghz airport) en rood (experiabox 2.4 ghz)zijn van mij de rest zijn buren.

Het kanaal is zoals jullie kunnen zien goed ingesteld (11) . Hij heeft geen last van andere kanalen.

Tevens Inssider bij de snelheid van de experiabox 24 aan en bij de airport 11.. dit lijkt mij ook niet goed!

Weten jullie wat ik fout doe?

Ook krijg ik mijn playstation 3 niet aan de praat met UPnP omdat de Airport dit niet heeft. Ik heb al wat poorten proberen te openen die de de playstation gebruikt maar ik krijg 0 op het rekest.

Wie o wie weet raad? of moet ik mijn airport maar weer terugbrengen... extra draden trekken is overigens geen optie

[ Voor 3% gewijzigd door siemenz op 15-11-2009 18:01 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• siemenz
schop })

• siemenz
weet niemand het??