Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPS batterijen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een UPSje staan van Chloride en de batterijen zijn aan gort. Mag denk ik ook wel na 4.5 jaar, volgens mij heeft hij zijn werk dan goed gedaan.
Heb hem opengemaakt en er zitten 7 Ah batterijen in.
Weet iemand een plek om die blokjes goedkoop te kopen?
Volgens mij zijn al die maten en Ah'tjes wel vergelijkbaar.

Sparky

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Vraag eens bij een bedrijf wat alarminstallaties aanlegt/onderhoud of ze nog van deze accu's hebben die weggaan.

Die van 7Ah zitten meestal in alarminstallaties, en de accu's in zo'n installatie worden om de 3 a 4 jaar vervangen.

Ze zijn meestal nog in prima conditie, omdat ze constant aan de lading hangen, en eigenlijk niks hoeven te doen.

Vaak kun je er wel een paar gratis meekrijgen :) (ik heb het iig 2x geprobeerd, en beide keren kreeg ik 2 stuks mee _/-\o_ )

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 15-11-2009 17:57 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35
De enige ondersteunde manier is natuurlijk bij de fabrikant... :P

Als het goedkoper moet kun je eens bij een van de vele "namaak accu bedrijven" kijken, http://www.replacedirect.com/ ofzo. Als je zin hebt om zelf uit te zoeken wat voor accu's er in gaan passen heeft Conrad misschien wat je zoekt? :)
ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:57:
Ze zijn meestal nog in prima conditie, omdat ze constant aan de lading hangen, en eigenlijk niks hoeven te doen.
Hé... dat klinkt als de taakomschrijving van de accu's in mijn UPS. Waarom hebben die dan toch zo'n beperkte levensduur? :P

[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 15-11-2009 17:59 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ThinkPad
Xander schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:57:

[...]

Hé... dat klinkt als de taakomschrijving van de accu's in mijn UPS. Waarom hebben die dan toch zo'n beperkte levensduur? :P
Temperatuur denk ik, een UPS word van binnen veel warmer dan zo'n alarmcentrale :P

Zo'n alarmcentrale hangt meestal op een koele plek :P

En de accu in een UPS wordt toch vaker gebruikt dan die in een alarmcentrale denk ik :P

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:50
En de accu in een UPS wordt toch vaker gebruikt dan die in een alarmcentrale denk ik :P
hmmm... als de stroom uitvalt. en een UPS? juist... als de stroom uitvalt.

zoek de verschillen :)

Petrolhead en draadjesnerd

• ThinkPad
Ja, maar in een UPS hangt er wel een behoorlijke belasting aan. Dan denk ik toch aan een getal met 2 cijfers, als we het over amperes gaan hebben.

In een alarmcentrale alleen een flitslicht, een sirene en de alarmcentrale zelf. Dat blijft wel onder de 4 ampere denk ik.

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:51:
Ja, maar in een UPS hangt er wel een behoorlijke belasting aan. Dan denk ik toch aan een getal met 2 cijfers, als we het over amperes gaan hebben.

In een alarmcentrale alleen een flitslicht, een sirene en de alarmcentrale zelf. Dat blijft wel onder de 4 ampere denk ik.
de accucapaciteit moet overeenkomen met de verwachte belasting x benodigde tijd dat systemen up moeten blijven + wat marge.

voor een zwaarder belaste uitgang moet je dus gewoon meerdere accutjes hebben.

je kunt er eventueel voor kiezen om de ingebouwde blok accu's links te laten liggen en de aansluitingen met voldoende kabeldikte naar buiten voeren zodat je een willekeurige "koei van een accu" kunt aansluiten.
Dan kun je kiezen wat je wilt, de voorkeur gaat dan uit naar naar een (Semi)tractie gel accu zoals een Optima YellowTop

prijsgunstig alternatief kan zijn een 2e hands quasi-afgedankte startaccu van een zware diesel (bestelbus oid) maar als je een béétje zekerheid wilt hebben moet je die wel goed testen of hij de benodigde uptijd ook echt haalt.

Petrolhead en draadjesnerd

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys.
Ben met behulp van jullie tips wat aan het zoeken geweest. Heb wat gevonden op www.shop4power.nl
ware een stuk goedkoper dan replace.com. zelfde maat en Ah's.
Er blijkt in mijn UPS van Chloride een soort teller te zitten die vanaf 3-4 jaar terug telt en dan een alarm geeft als hij bij 0 is. Een soort zekerheid dat je de batterij ook tijdig vervangt. Gelukkig konden zij dit tellerje ook resetten.
Dit blijkt bij veel merken zo te zijn, wist ik niet. Ze hadden ook batterijen met een langere levensduur, maar ik vind die dingen al kostbaar genoeg.

Thinkpad, heb dit ook een keer gedaan, maar toen ik na een maand de UPS testte (stekker eruit trekken) bleek de batterij toch aan gort te zijn.

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:50:
[...]
Temperatuur denk ik, een UPS word van binnen veel warmer dan zo'n alarmcentrale.
Bij een temperatuur van 20ºC gaan accubatterijen het langst mee. Bij 30ºC is de te verwachten levensduur al gehalveerd, bij 40ºC gaat ook daar nog eens de helft vanaf. De laadspanning moet ook aan de temperatuur aangepast worden.

Koeling is bij de meeste UPS-sen een zwak punt (krappe behuizing) en vaak staan die dingen ook nog eens in warme computerruimtes waardoor de accubatterijen niet lang meegaan.

Gelukkig zijn die 12V / 7Ah blokjes het meest gefabriceerde type, dus nog enigszins betaalbaar.
Pagina: 1