Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Mijn Documenten" verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn zus haar documenten zijn verdwenen nadat haar computer al een paar dagen wat vreemd deed.
De documenten zijn niet terug te vinden met programma's als Recuva of Restoration. Ik heb de harde schijf eens aan mijn computer gehangen want die van haar wil niet eens meer gewoon booten. Het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat dit een hardwarematige fout is want alleen haar documenten zijn verdwenen en SeaTools geeft ook helemaal geen fouten. Ik heb er nu ook een keer mijn virusscanner (Avira Antivir) overheen gehaald maar dat levert ook weinig op.

Het betreft een: Maxtor STM380215AS
Firmware: 3.AAD

Verwijderd

NTFS kan corrupt zijn. Doe eens een file system check.

• Hufter
Ik heb zonet nog eens het bestandssysteem gecheckt... Alles is gewoon in orde.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe zit het met de plek waar de map staat op disk, dus Documents and Settings\username\Mijn documenten Deze is helemaal verdwenen of alleen leeg? Of staat er nog wat in? Hoe zit het met de andere mappen in het gebruikersprofiel?

🖥️ | 🚗

• Hufter
Het vreemde is dat de mappen wel bestaan maar dat er alleen de bestanden in staan die je bij de installatie van windows krijgt. Ook is het zo dat er verschillende gebruikersnamen zijn te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Hufter op 17-11-2009 07:17 ]

Verwijderd

Duid de blauwe kleur niet aan op een bepaalde instelling?
Het is al even geleden dat ik op XP heb gewerkt. Maar ik dacht dat je in extra > folderopties (of iets gelijkaardig) bestanden kon vergrendelen of beschermen waardoor deze die blauwe kleur kregen. Als het dit is, kan je dit misschien afzetten?

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:20
bij mij waren bestanden met een blauwe kleur altijd corrupted.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:39:
Duid de blauwe kleur niet aan op een bepaalde instelling?
Het is al even geleden dat ik op XP heb gewerkt. Maar ik dacht dat je in extra > folderopties (of iets gelijkaardig) bestanden kon vergrendelen of beschermen waardoor deze die blauwe kleur kregen. Als het dit is, kan je dit misschien afzetten?
Blauw zijn gecomprimeerde bestanden, niks met vergrendelen dus.

• Hufter
Ik heb zojuist eens geprobeerd om een bepaalde map in Ubuntu te openen, omdat deze map in XP is geblokkeerd. En opeens zie ik al haar bestanden terwijl ik via XP niet eens maar de schijf kon benaderen. M'n zus is nu dus weer helemaal blij.

Bedankt voor alle mensen die hebben meegedacht!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

engbo schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:55:
Ik heb zojuist eens geprobeerd om een bepaalde map in Ubuntu te openen, omdat deze map in XP is geblokkeerd. En opeens zie ik al haar bestanden terwijl ik via XP niet eens maar de schijf kon benaderen. M'n zus is nu dus weer helemaal blij.

Bedankt voor alle mensen die hebben meegedacht!
Blauwe bestanden zijn compressed files, is er wel voldoende ruimte op die partitie voor windows om ze te decompressen? Geen meldingen in het eventlog?

https://powershellisfun.com

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Daarnaast duidt die .000 map op een beschadigd profiel. Je hebt best kans dat het originele Annagreet profiel beschadigd is geraakt, waarna windows verder is gegaan in de .000 map. De bestanden staan nog in de originele map maar dat is niet meer het actieve profiel.
Dat de bestanden geblokkeerd zijn komt omdat ze er al eens voor heeft gekozen om haar bestanden "privé" te maken, dan worden ze ontoegankelijk gemaakt voor andere gebruikers. Erg irritant maar gelukkig trekt Ubuntu zich niets aan van NTFS rechten ;)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1