• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:35
Beste Tweakers,

Hopelijk weten jullie dit... Ik heb vanmiddag de laptop van mijn vriendin mee naar huis genomen om helemaal te formatteren en opnieuw te installeren. Het ding zat vol met malware en andere virussen.

Ik start het apparaat op, Windows XP laadt gewoon en ik kan alles. Toen crashte het systeem, wat vaker gebeurd door waarschijnlijk een van de vele virussen. Echter, nu gebeurt er niets meer! Zodra ik de powerknop indruk begint het ding op volle toeren te blazen en het beeld blijft zwart. Er is verder ook een activiteit (HDD o.i.d)

Ik heb hem al geprobeerd zonder accu op te starten wat niets hielp!

Het gekke is, wanneer de laptop uitstaat en ik de powercable aansluit, gaan de ventilatoren op volle toeren draaien terwijl ik nog niet eens op de powerknop heb gedrukt!

Ik ben ten einde raad! Wat kan ik nog doen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Gr. Jeff

[ Voor 10% gewijzigd door Exception op 15-11-2009 17:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek de stekker er eens uit en haal de accu eruit. Druk vervolgens de powerknop eens in voor 30 seconden en probeer dan eens te starten op alleen netstroom.

• Exception
Dat had ik al geprobeerd. Heeft geen effect helaas. Any other ideas?

• Exception
Kleine update: Het lijkt erop dat er iets op het moederbord kapot is. Wanneer ik de powercable aansluit en de laptop niet aanzet, proberen de 2 fan's te draaien. Ze krijgen echter te weinig spanning om te draaien. Maar als de laptop uit is, mogen deze fans helemaal niet draaien. Ook knipperen de numlock en scroll-lock lampjes onregelmatig.

Any ideas?

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
mobo zou goed kunnen.

• Exception
Heb alles geprobeerd tot nu toe. De voedingsconnector heeft een tijdje lossig gezeten. De stekker viel er vanzelf uit. Ik heb het vermoeden dat er stroom lekt. Ik denk dat het dan toch een nieuwe laptop wordt.

Heb de CMOS batterij ook al los gehad, geen effect. Alleen keihard blazen als hij aanstaat en waneer hij "uit" staat tikken de fans.

Als iemand nog tips heeft...

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ja je garantie bon pakken en naar de winkel gaan (als je nog garantie heb natuurlijk).
Het ding is nml kapot

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Exception
Speedy-J schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:54:
[...]

Ja je garantie bon pakken en naar de winkel gaan (als je nog garantie heb natuurlijk).
Het ding is nml kapot
Geen garantie meer. Helaas. Dat wordt een nieuwe. Bedankt voor jullie hulp by the way.
Pagina: 1