Toon posts:

Winroute Pro en Email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met Winroute Pro en het ontvangen en versturen van email. (ik heb al op GOT-search gekeken)

Probleembeschrijving:
Ik draai een Windows 98 PC met een Mxstream ADSL connectie en Winroute Pro 4.1 draaiende.
ip: 192.168.1.1

Nou kan ik zonder problemen vanaf mijn andere computer (ip:192.168.1.2) zonder problemen internetten/napsteren/msnen/winmxen. Maar zodra ik wil emailen via mijn xs4all account zegt zowel outlook 2000 als outlook express 5 dat ze het pop adres (pop.xs4all.nl) niet kunnen vinden.
Daarnaast lukt het me ook niet om te FTP-en (met CuteFTP) achter deze router.
Ik heb de gateway (192.168.1.1) en proxy instellingen natuurlijk gecontroleerd.

Portmappings:
-------------

Voor FTP:
Listing Port: 21
Listen Ip: <Unspecified>
Protocol: TCP
Destination IP: 192.168.1.2
Destination Port: 21

Voor SMTP:
Listing Port: 25
Destination Port: 25

Voor POP3:
Listing Port: 110
Destination Port: 110

Voor Napster:
Listing Port: 6699
Protocol: TCP/UDP
Destination Port: 6699

Ik doe waarschijnlijk iets grondig fout |:(.
Heeft iemand een tip?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 05 maart 2001 00:46 schreef Megasjaak het volgende:
Ik heb een probleempje met Winroute Pro en het ontvangen en versturen van email. (ik heb al op GOT-search gekeken)

grooooote lap tekst!

Ik doe waarschijnlijk iets grondig fout |:(.
Heeft iemand een tip?
zeg ik zit met een nog groter prob. met Winroute PRO.

kheb 2 netwerkkaarten in 1 pc zitten

kaart1 is voor de kabel
kaart2 is voor netwerk IP is 192.168.10.1

vervolgens draai ik dus een firewall, BlackICE. nu kan ik niet in mijn pc komen vanaf het netwerk nu denk ik zelf dat het komt door het netwerk maar dat weet ik nog niet psies dus ga ik strax ff win98 ---> win98SE van maken.

Welke van de 2 netwerkkaarten moet ik instellen voor NAT, en wat moet ik nog meer instellen bij WinRoute, kan je anderz deels jou instellingen vertellen of desnoods nieuwe verzinne die wel werken voor server.

btw welke firewall is het beste te gebruiken voor WinRoute?? hlp me plz.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ten eerste heb je geen portmappings nodig om mail te kunnen versturen/ophalen. Het is handig dat je even een lijst geeft van je packet filter en niet de portmappings.

Wanneer je wilt FTPén door de firewall van Winroute en dus eigenlijk NAT , dan moet je in de ftp client PASV MODE aanzetten. Daarna lukt het wel!

T-rob

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij snap ik het dan helemaal niet meer. Ik lees namelijk dit in de handleiding van Winroute:
http://www.tinysoftware.com/manual/v4.0r/

"POP3 protocol is a TCP protocol working on port 110. If you want to access this protocol mail server running behind or on the WinRoute computer (to pick up your email FROM the Internet) you have to perform Port Mapping for TCP protocol, port 110 sent to private class IP address of the PC running the Mail Server."

Dit betekend toch juist dat ik mijn Port Mapping moet instellen?
Welke Ip-adressen moet ik nou precies invullen. Kan je me misschien wat configuratie voorbeelden geven. BVD.

PS: dat PASV mode heb ik wel gevonden maar ik kon nog steeds niet FTPen....wat doe ik fout?

Verwijderd

Je moet NAT instellen op de netwerkkaart/adapter die is verbonden met internet , niet die voor je interne netwerk zorgt!!!

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 20:06 schreef Megasjaak het volgende:
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij snap ik het dan helemaal niet meer. Ik lees namelijk dit in de handleiding van Winroute:
http://www.tinysoftware.com/manual/v4.0r/

"POP3 protocol is a TCP protocol working on port 110. If you want to access this protocol mail server running behind or on the WinRoute computer (to pick up your email FROM the Internet) you have to perform Port Mapping for TCP protocol, port 110 sent to private class IP address of the PC running the Mail Server."

Welke Ip-adressen moet ik nou precies invullen. Kan je me misschien wat configuratie voorbeelden geven. BVD.

PS: dat PASV mode heb ik wel gevonden maar ik kon nog steeds niet FTPen....wat doe ik fout?
Dat verhaal geldt alleen maar als je de ingebouwde mailserver in Winroute of een andere mailserver intern hebt draaien.

Als je gewoon je account bij je provider hebt heb je geen forwarding nodig voor pop en smtp.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op dinsdag 06 maart 2001 04:41 schreef NoPanic het volgende:

[..]

Dat verhaal geldt alleen maar als je de ingebouwde mailserver in Winroute of een andere mailserver intern hebt draaien.

Als je gewoon je account bij je provider hebt heb je geen forwarding nodig voor pop en smtp.
En zorg er dus ook effe voor dat die wazige mailserver van WinRoute zelf uit staat. Het hoeft niet, maar het scheelt je weer bronnen / geheugen / een server die eigenwijs kan worden.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is er nou zoveel verschil tussen de Pro & Lite versies?

De Lite is toch mans genoeg, voor het i-net delen thuis? :?

Ohwja, wat is nu de oplossing van het probleem?

Whatever.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb voor mail nog nooit een port gemapped, dat is in principe niet nodig als je NAT aanzet. Wat je ook kan doen is de mailserver in WinRoute Pro gebruiken (bij mij gaan m'n schijven dan alleen niet meer standby..) en die je mail op laten halen. Ik denk dat je het eens zonder al die portmappings moet proberen.

Overigens gebruik ik de laatste tijd maar Sygate, gezien mijn technische onkunde om WinRoute met Chello aan de praat te krijgen.. :?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Heb denk ik hetzelfde probleem. Vanaf mijn WS gaat alles goed behalve email versturen via mijn ISP. Het ligt volgens mij aan de DNS(klinkt heel raar) als ik nl. als smtp server i.p.v. de domeinnaam het ip van mijn ISP-smtp-server opgeef werkt het wel. Erg vaag:?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op maandag 05 maart 2001 01:12 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

zeg ik zit met een nog groter prob. met Winroute PRO.
Gaan we oplossen :)
kheb 2 netwerkkaarten in 1 pc zitten

kaart1 is voor de kabel
kaart2 is voor netwerk IP is 192.168.10.1
Das prima...
vervolgens draai ik dus een firewall, BlackICE. nu kan ik niet in mijn pc komen vanaf het netwerk nu denk ik zelf dat het komt door het netwerk maar dat weet ik nog niet psies dus ga ik strax ff win98 ---> win98SE van maken.
Het draaien van een firewall is 'onnodig' omdat er in WP zelf al een firewall zit. Verder snap ik ff niet over die computer ? Je kan niet pingen ofzo ?
Welke van de 2 netwerkkaarten moet ik instellen voor NAT, en wat moet ik nog meer instellen bij WinRoute, kan je anderz deels jou instellingen vertellen of desnoods nieuwe verzinne die wel werken voor server.
Je moet je netwerkkaart die internet deelt aanvinken voor NAT gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ah.hoogerdijk/Image3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ah.hoogerdijk/Image2.jpg
btw welke firewall is het beste te gebruiken voor WinRoute??
In WP zit dus een firewall, je moet alleen ff wat instellen namelijk dit:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ah.hoogerdijk/Image4.jpg

Dit had je ook allemaal kunnen weten door de handleiding te lezen die bij WP zit maar ik ben in een goede bui ;)

AAAAAAH Frustratie zit je een heel verhaal te typen is het topic van maart |:(

Verwijderd

:X SPAM :X

daar staat hoe het bij mij ingesteld is, en werkt perfect.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:59 schreef Pizzaman het volgende:
Dit had je ook allemaal kunnen weten door de handleiding te lezen die bij WP zit maar ik ben in een goede bui ;)

AAAAAAH Frustratie zit je een heel verhaal te typen is het topic van maart |:(
Nu nog steeds in een goede bui? :P

Enniewees: extra aanvulling voor search e.d.:
"POP3 protocol is a TCP protocol working on port 110. If you want to access this mail server running behind or on the WinRoute computer (to pick up your email FROM the Internet) you have to perform Port Mapping for TCP protocol, port 110 sent to private class IP address of the PC running the Mail Server."

Dat moet je alleen doen als je Winroute de mail laat ophalen en de winroute PC in feite als mailserver fungeert voor je eigen LAN.
Wil je 'gewoon' je mail bij je ISP ophalen hoef je niets extra's in te stellen behalve de juiste DNS servers van je ISP op de winroute PC.

NAT doet de rest.

Gebruik je vaste IP adressen op je netwerk, dan kun je als extra maatregel ook op de TCP/IP props de DNS servers instellen, mocht forwarding op één of andere manier niet lekker werken.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/win2k-dns.jpg

Gebruik je de DHCP server van Winroute, dan kun je maar één DNS server opgeven, zorg dus dat je een betrouwbare DNS server uitkiest hierbij.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/winr-dns.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1