[2008] Blijft rebooten na dcpromo.exe

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Hardware specs:
• Gigabyte GA-MA785GT-UD3H
• AMD Athlon II X2 250
• 2x 1TB WD Caviar Green

Twee harddisks in de RAID BIOS in mirror gezet. Ik installeer Windows 2008 Server x64 (zowel Standard als Enterprise geprobeerd) en moet voor de installatie RAID-drivers installeren, gaat prima vanaf een USB-stick. Na installeren draai ik alle updates, zet IPv6 uit, zet statisch IP aan en installeer een role: Domain Controller. Gaat allemaal prima, DNS wordt automatisch geinstalleerd, dan volgt een reboot en zodra die in Windows terugkomt reboot 'ie weer. En weer. En weer.

Zoals gezegd, Standard als Enterprise geprobeerd, verschillende RAID-drivers, wel updaten/niet updaten, zelfs een illegale image in plaats van mijn MSDN image... zonder succes. Windows 7 erop werkt prima.

Enig idee wat dat kan zijn?

Mother, will they like this song?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Event Log?
Kun je wel in de DSRM komen?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
De Event Log zegt niks want zodra die in Windows komt reboot-ie, dus ik kan niks zien ...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Kan je wel in safe mode komen en dan de event logs reviewen?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat als je vanuit Windows PE de Directory Services (LanManNT naar ServerNT wijzigen) disable't. Boot Windows dan wel? Daarmee kun je wellicht wel de Event Logs uitlezen.

-edit-

Als je geen Windows PE hebt dan kun je ook de Windows 2008 install CD gebruiken. Boot de install, druk op Shift-F10 voor de command prompt, start regedit en open C:\Windows\system32\config\system en ga naar SYSTEM\ControlSet001\Control\Productoptions en wijzig ProductType van LanmanNT naar ServerNT. Active Directory is dan uitgeschakeld.

Boot Windows dan wel? Zo ja, wat staat er in de event logs?

[ Voor 73% gewijzigd door Trommelrem op 15-11-2009 21:07 ]