Toon posts:

Mijn AMD Thunderbird 1 Ghz maakt TEveel herrie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Omdat mijn AMD Thunderbird 1 Ghz veel herrie maakt, heb ik mijn kast eens open geschroeft en gekeken hoe het kan dat ie zoveel herrie maakt. Volgens mij loopt er niks aan, maar zijn de koelers heel zwaar. Het lijkt wel een ECHTE server zoveel herrie maakt dat ding. De HDD hoor je amper pruttelen, de koeling overstemt het geluid.
Hier wordt ik echt gek van.
Deze Thunderbird 1 Ghz zit op het moederbord ASUS A7V en heb ik de software ASUS PcProbe (die meegeleverd werd bij het moederbord) maar ff gedraaid.
Hieruit blijken de volgende gegevens:
CPU Temp: 57 graden
Mobo Temp: 30 graden
CPU Fan: 4891
+12V: 11.795
+5V: 4972
+3.3V: 3568
VCore: 1808

Welke koeler ik heb weet ik niet precies: ik denk een Coolermaster tot 1 Ghz of een Coolermaster tot 1.2 Ghz. Heel misschien een Themaltake Chrome Orb of Super Orb.

Verder heb ik een low-noise systeemkast en zit naast de Thunderbird koeler nog een tweede koeler gemonteerd op het moederbord, maar welke chip die koelt weet ik niet precies, ik denk de chipset.

Is het normaal zoveel herrie? In de winkel zeggen ze dat het 'normaal' is, zoveel herrie. Klopt dat of kan hij bijna net zo 'stil' zijn (die AMD 1 Ghz) als mijn oude Pentium II 233?

Kan ik anders op een andere manier de herrie verminderen? Door bijvoorbeeld isolatie-materiaal te gebruiken of andere koelers te kopen of een hele andere kast of wat dan ook?

Alvast bedankt,
Jeroen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

:?:?:?:?:?:?

Je procesor maakt helemaal geen geluid.

Ligt aan je cooler of de voeding.

Coolermaster koelers zijn erg stil.

En als voeding adviseer in een Enermax voeding.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Voeding maakt normaal niet veel lawaai, of de ventilator moet kapot zijn, maar dat lijkt mij sterk, dus ik hou het ook op de processor-koeler die niet goed is.
Ik heb zelf een chromo-orb en die werkt perfect.
Je hoort 'm wel, maar het is absoluut niet storend. 8-)

Good goan

Verwijderd

Die van mij maakt ook wel lawaai.

ThermalTake Superorb :)
4 x Sunon 8x8 Fans :)
AOpen Hq08 <--- Veel herrie

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

[mierenneuk mode]
Volgens mij hoort dit bij Die hard overclocking en case modding?[/mierenneuk mode]

Ik denk dat je een superorb hebt als je zoveel lawaai hebt. Ik heb zelf bij het verloopstukje van de superorb de 12 volt en 5 volt omgedraait en nu is ie een stuk rustiger en scheelt niks in temperatuur. By the way, als je een doorluskabeltje modificeert WEL de andere kant onbruikbaar maken dmv plakband etc en markeren omdat als je dan je cd spelertje aansluit is het BOEM weg cd/dvd speler:o.

Vergeet ook niet te markeren omdat je een jaar later de boel losmaakt en denkt: Goh met dit stekkertje was iets, maar wat ? ach, sluit maar aan, ROOK weg devices.|:(

Nou suc6, by the way als je geen SUPERorb hebt, NIET die modificaties uitvoeren omdat andere koelers vaak geen 2 fans hebben en dan kan de temp wél oplopen.:D