Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

McGuyver webcam actie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.633 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben redelijk handig met computers, maar geen goeroe. Er is afgelopen nacht bij een kennis van me ingebroken, en dat gebeurt volgens haar al enkele weken bijna elke nacht. Lang verhaal wat nu niet relevant is (full story), maar we willen dus proberen om de inbreker op beeld te vangen. Het is zondag en hier in de regio (niet randstad) betekent dat dat alle winkels dichtzijn. Ik neem wel mn laptop met ingebouwde webcam mee. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is er een goed progje wat de webcam kan laten starten zodra er beweging is? En hoe kun je in het donker filmen? Is er een manier om ala mcguyver infraroodlampjes te maken oid?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:51

scorpie

Supra Addict

Wow, net even het hele verhaal zitten lezen, dat is best wel bizar. Maar ook wel stom dat de sloten dan niet meteen vervangen worden zodra je erachter komt wat er allemaal gebeurt. Maargoed, misschien heb je hier iets aan:

http://www.simplehelp.net...ecording-security-camera/

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Een laptop met ingebouwde webcam heeft waarschijnlijk een filter om IR tegen te houden.
In de nacht en dan ook nog op afstand mensen filmen zorgt vrees ik voor onherkenbare beelden.
Misschien is de cam wel van goede kwaliteit, maar dat kun je nu ook gewoon even thuis testen, gooi de webcam aan, deken er over heen en met heel weinig licht uitzoeken of je helder kan kijken.

Nachtje wakker blijven kan ook nog.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Je laptop zal best werken, maar daar zit geen beweginsdetectie op. Is ook niet iets wat je even vlug zelf maakt. Dus wat betreft high-tech camerawerk wordt het niet wat.
Er zijn genoeg camera-systemen te krijgen die prima voor dit doel geschikt zijn.

Me dunkt dat nieuwe sloten, knip op voor- en balkondeur, licht aanlaten etc. etc. meer iets is wat je nu direct kunt doen

Persoonlijk zou ik - maar dat is iets wat je zelf moet weten - niets veranderen en zelf in het donker op een stoel gaan zitten wachten tot de veronderstelde figuur binnenkomt - zo mogelijk met een camera in de aanslag. Gezien het sneeky karakter van de insluipingen en het uitblijven van diefstal heb je niet echt te maken met een gevaarlijke boef maar eerder met een wat triest figuur. Alle kans dat als je hem/haar betrapt dat het ook gelijk klaar is.
Overigens: geen geweld gebruiken tenzij absoluut onvermijdelijk (zelfverdediging) en terwijl je de persoon binnenhoudt 112 bellen een aangeven dat je een inbreker op heterdaad hebt betrapt. Ik weet uit mijn werk dat er dan in no-time meer dan genoeg politiemensen zullen verschijnen.

Je zou er ook een stoer undercover-achtig verhaal van kunnen maken waarin je buiten gaat zitten wachten en op het moment dat de insluiper het pand verlaat deze dan volgen... En dan... (vul hier maar een gemiddeld plot van een spannende thriller in)
:)

Edit: Volgens mij is het niet McGuyver maar McGyver

[ Voor 2% gewijzigd door JvW op 15-11-2009 16:47 . Reden: zinloos gezeur over spelling ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je zelf al gevonden wat betreft webcams of andere opname mogelijkheden?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MediJack schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:41:
Je laptop zal best werken, maar daar zit geen beweginsdetectie op. Is ook niet iets wat je even vlug zelf maakt. Dus wat betreft high-tech camerawerk wordt het niet wat.
De laptop zelf misschien niet. Het standaard OS (ik neem ff aan, een variant van Windows) ook niet gok ik. Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen software voor is?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MediJack schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:41:
Er zijn genoeg camera-systemen te krijgen die prima voor dit doel geschikt zijn.
Download een trial van ActiveWebcam en daar is je bewegings detectie ;) Met automatisch FTP upload bij beweging, afspelen van geluiden, runnen van programma's, mails sturen enz enz ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Ik denk dat je beter een beroep doet op The A-Team ipv McGuyver :-P

Best wel akelig raar verhaal :-S

Niemand van je kennissen die je een handcam met een ietwat fatsoenlijke lens wil lenen? Even op een (bijna) onbereikbare plaats zetten / hangen met duct-tape en richten op een place-of-interest voor de inbreker.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Of gewoon nachtje of dag laten opnemen. Kan weinig kwaad. Kijk hier anders een: http://www.pcmweb.nl/soft...p?rubriek=1245192&cid=153

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
Na het lezen van de TopicStart op FOK en het laatste van de posts, raad ik aan om een Camera mee te nemen en gewoon het licht aan te doen... en maar opnemen / vergeet ook niet direct de politie te bellen indien je het raam hoort opengaan, hoe sneller hoe beter. Parkeer je auto ook goed, zodat je hem kan achtervolgen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• JvW
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

De laptop zelf misschien niet. Het standaard OS (ik neem ff aan, een variant van Windows) ook niet gok ik. Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen software voor is?
Software vast wel, maar daarmee heb je nog geen sensor. Tenzij je de microfoon gebruikt die wellicht op je laptop zit.

Ik ben overigens wel benieuwd of het echt waar blijkt te zijn en hoe het afloopt. Post je de outcome hier ook even?

[ Voor 16% gewijzigd door JvW op 15-11-2009 16:52 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• DennusB
  • Niet online
MediJack schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:51:
[...]

Software vast wel, maar daarmee heb je nog geen sensor. Tenzij je de microfoon gebruikt die wellicht op je laptop zit.
Waar heb jij het over?
Jij wil filmen met een Microfoon?
Als er toch een webcam in de laptop zit, en je die software erop knalt ben je klaar :) Filmen maar ;)
Desnoods ff het IR filter verwijderen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Genoeg software die aan beweginsdetectie doet. Ik heb zelf WebcamXP in gebruik hiervoor.

Maar een webcam heeft over het algemeen een klote beeldkwaliteit, zeker in het donker. Je zal dan toch snel met IR leds aan de gang moeten, en wel even testen of dat werkt op de webcam (eventueel moet je het IR filter eruit slopen)

Ik heb hier nog wel een IR schijnwerpertje liggen en een paar camera's met IR, als je in de buurt zit mag je die wel lenen.

Verder zou ik de sloten vervangen zoals al gezegd. Zeker bij apparementen die via woningstichtingen verkocht worden (ex-verhuur) zijn er vaak tig mensen geweest voordat ie verkocht wordt, en genoeg mensen die dus een sleutel hebben. Vaak zijn die sleutels gewoon bij te maken, en de woningstichtingen vervangen ze meestal niet bij verkoop.

Heb je geen digitale camera die via usb kan fotograferen? Dan kun je remote (lange usb kabel) de persoon er met 8mpixel oid opzetten ;)

Of een bouwlamp met bewegingsensor ophangen, dan heb je ook genoeg licht als ie eenmaal binnen is om je webcam een duidelijke foto's te laten maken.

Ook zou je een helemaal analoge oplossing kunnen doen: Een videorecorder. Simpele camera met IR lampje en dan de recorder op long-play, dan kun je prima een nacht op 1 band kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 15-11-2009 16:55 ]

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Als diegene elke keer terug komt waarom wachten jullie hem gewoon niet op? Laat iemand bij je kennis logeren en zodra hij weer binnen is opaf stormen en zorgen dat hij nooit meer bij je kennis naar binnen kan 'lopen' en 112 bellen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Wacht houden?

• DennusB
  • Niet online
Makkelijker gezegd als gedaan denk ik... wat als die "inbreker" je vol tegen de grond slaat? :X

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
DennusB schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:58:
[...]

Makkelijker gezegd als gedaan denk ik... wat als die "inbreker" je vol tegen de grond slaat? :X
maglite >:)

Maar goed, verstandig is dat niet, genoeg lui met andere wapens, je weet niet of ze gaan flippen, en daarnaast ben je al snel standaard zelf de dader met het NL wetssysteem... Ik zou daar geen risico mee gaan lopen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Dan ga je toch met z'n 2en of 4en ofzo de wacht houden?

Of gewoon de sloten vervangen, want dat is het probleem volgens mij

Ik zeg ook alleen "de wacht houden" wat je daarna met de inbreker doet laat ik over aan jullie eigen geest :P

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 15-11-2009 17:01 ]

• DennusB
  • Niet online
Gaat het hier om meerdere inbrekers? of 1? Weet iemand dat ? :)

• xilent_xage
  • Laatst online: 30-10 14:12
console schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:55:
Als diegene elke keer terug komt waarom wachten jullie hem gewoon niet op? Laat iemand bij je kennis logeren en zodra hij weer binnen is opaf stormen en zorgen dat hij nooit meer bij je kennis naar binnen kan 'lopen' en 112 bellen?
Als ik dat fok! topic goed heb doorgelezen in TS juist degene die de wacht gaat houden en slaapt de bewoner ergens anders.

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Kijk of je ergens een aantal camera's kan lenen met nightvision. Stel ze verdekt op en zorg dat lampjes e.d. niet zichtbaar zijn (in een ouwe zwarte schoenendoos verstoppen ofzo). Als je van de 2,4GHz dingetjes weet te ritselen (netwerkcams) kan je ze bekijken op een laptop en bij wijze van ook meteen mee opnemen.

Vervolgens haal je in de bouwmarkt zo'n halogeen buitenlamp (bouwlamp idee) met een bewegingssensor. Komt er iemand binnen, is er gelijk licht en kan je met de camera's de dader opnemen.

Zorg er wel voor dat wanneer je de zooi installeert, je gordijnen e.d. dichtdoet. Je wilt immers niet dat iemand ziet wat je aan het uitvoeren bent. Wellicht woont deze vermeende inbreker wel aan de overkant, met direct zicht in de woonkamer.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:05
Tja ik weet niet of het slim is om de insluiper/inbreker op heterdaad te betrappen, tot zover had hij (nog) geen kwade bedoelingen. Maar wellicht veranderd dat als je hem in het nauw drijft, ik snap natuurlijk dat je hem/haar op heterdaad wilt betrappen.

Bedenk ook even, wat wil je gaan doen als je hem hebt "gevangen" prikken met een hooivork is ook geen optie, dan ben je zelf strafbaar. En met insluipen alleen zit de insluiper ook niet zolang vast. Ik zou het advies van de Politie opvolgen en allereerst alle sloten vervangen en pas verder actie ondernemen als de insluipingen aanhouden.
edit:
Wel opvallend dat het pas geregistreerde gebruikers zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-11-2009 17:45 ]

My favorite programming language is solder.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 01:38

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ehm... een laptop plaatsen om mee te filmen, denk je niet dat dat 99% kans is op "laptop weg" ?

Verder is imho ook de beste oplossing sloten vervangen. Wie zegt dat het niet een boze ex is van een vorige bewoner of ets dergelijks ?