Toon posts:

Videokaart in de brand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een videokaart van iemand op tweakers overgenomen, een 7950GX2. Hij deed het perfect had ik bij hem gezien, ik zette hem in mijn pc , zet de pc aan. en de kaart vliegt in de brand. EN zo ook mijn moederbord. Dus ik trek snel de stekker eruit, ik krijg flinke stroom :( en trek snel de grafische kaart eruit. Die heb ik gelukkig kunnen redden. Het lijkt gebeurt te zijn op een condensator, want dara zit een fikse brandplek. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat dit in hemels naam kan? IK heb nog nooit zo iets mee gemaakt. De kaart is een EN7950GX2 van Asus en ik heb al een warranty claim ingediend. Ik hoop dat het lukt... 8)7

Mvg,
Dave

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 23:41
En wat heb je voor voeding? Als die kaart in een andere pc wel werkt, ligt het niet per se aan die kaart.

http://specs.tweak.to/16567

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gewoon pech zijn dat het ding toevallig net kapot ging.. In een condensator vormt zich waterstof en das best brandbaar.

Even ervanuitgaande dat jij de kaart goed ingebouwd hebt..er geen stof in het PCI-E slot zat..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Glashelder schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:48:
Gewoon pech zijn dat het ding toevallig net kapot ging.. In een condensator vormt zich waterstof en das best brandbaar.
Die wijsheid mag je me even uitleggen? :P
(en nee dan niet het deel waar het brandbaar is, maar vooral hoe het zich vormt)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 22:34
gaat dat toevallig om deze kaart?

V&A aangeboden: Aqua-Computer AquagraFX 7950GX2

daar zit iets op dat een waterblock heet, voor waterkoeling, als je die niet aansluit op een waterkoelsysteem dan wil de kaart wel eens te warm worden, al vind ik het dan alsnog zeer extreem dat ie zo maar in de hens vliegt ;)

zoals al aangegeven, wat zijn je overige pc specificaties, en dan vooral de voeding en hoeveel ampere deze op de 12Volt lijn kan leveren ;)

Verwijderd

Modbreak:Laat dit soort loze opmerkingen voortaan

[ Voor 91% gewijzigd door TERW_DAN op 15-11-2009 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:51:
gaat dat toevallig om deze kaart?

V&A aangeboden: Aqua-Computer AquagraFX 7950GX2

daar zit iets op dat een waterblock heet, voor waterkoeling, als je die niet aansluit op een waterkoelsysteem dan wil de kaart wel eens te warm worden, al vind ik het dan alsnog zeer extreem dat ie zo maar in de hens vliegt ;)

zoals al aangegeven, wat zijn je overige pc specificaties, en dan vooral de voeding en hoeveel ampere deze op de 12Volt lijn kan leveren ;)
Hallo het betreft niet die kaart. Ik heb hem gewoon zonder waterkoeling met stock koeling. En hij had geen tijd om warm te worden want ik drukte hem aan en 4 á 5 seconden ernaa begon het te flikkeren en in miliseconden te vlammen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
De voeding betreft een b-merk voeding, oud ding meer een tester voor mij.
Ik ga het even na zoeken voor jullie.

Denk je dat Asus lief zal zijn en mij hem RMA laat sturen?
Er was geen sprake van stof in het pci-e slot want daarvoor had ik nog een 6600 getest

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Atlas schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:50:
[...]

Die wijsheid mag je me even uitleggen? :P
(en nee dan niet het deel waar het brandbaar is, maar vooral hoe het zich vormt)
Is dat niet zo dan? :P Of was dat alleen bij die brakke condensatoren die na een tijdje open sprongen? :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Foto's zouden een hoop speculaties voorkomen...
Ook ben ik benieuwd naar de koeling, zeker als ik de post van FastFred hierboven lees.

En zeg je nu dat je de kaart hebt kunnen redden? Is het dan een condensator van je moederbord die de geest heeft gegeven?

Mocht er andere cooling dan stock-cooling opzitten dan kan de warranty nog wel eens een issue worden.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Glashelder schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:58:
[...]

Is dat niet zo dan? :P Of was dat alleen bij die brakke condensatoren die na een tijdje open sprongen? :P
Nee waterstof zal zich niet in een condensator vormen nee. Een condensator is niets meer dan een heel grot stuk papier (of aluminium folie) strak omgewikkeld en ondergedompelt in een vloeistof (elektroliet).
En de brakke openspringende condensatoren waren te wijten aan een brakke formule voor het elektroliet. (de wild west verhalen wijten dit aan een gefaalde spionage actie van Fabriek A en B in taiwan, waar de formule voor het elektroliet verkeerd was over geschreven).

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• FastFred
MediJack schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:58:
Foto's zouden een hoop speculaties voorkomen...
Ook ben ik benieuwd naar de koeling, zeker als ik de post van FastFred hierboven lees.

En zeg je nu dat je de kaart hebt kunnen redden? Is het dan een condensator van je moederbord die de geest heeft gegeven?

Mocht er andere cooling dan stock-cooling opzitten dan kan de warranty nog wel eens een issue worden.
Ging niet om die kaart waar ik naar linkte, dus was gewoon op stock koeling ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:56:
[...]

Dank je wel voor deze ongelooflijk nuttige reactie!
Nee op die reactie boven mijn sorry was niet om te lachen wat er gebeurd is natuurlijk.
Maar als het idd is wat boven mij is gezecht is het te begrijpen dat de kaart kapot is

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Hmm ik heb hier niet veel verstand van, maar kan het komen doordat de elektroliet door electrolyse is gescheiden waardoor brandbaar waterstof is ontstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Foto's zal ik zo spoedig mogenlijk online zetten.
De condensator iss niet opengesprongen op de kaart, het lijkt of dat er onder de condensator iets is verbrand en dit is een spoor wat door loopt.

Ik ga nu foto's maken!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om 1 fatsoenlijke foto te kunnen maken omdat ik niet met mijn camera tussen de kaarten kan ( het betreft de onderste kaart )

Via deze link is de schade te zien : http://img229.imageshack.us/i/goed1.jpg/

Zoals je kan zien is 30% van de condensator uitgebrand en de kleine chipjes eromheen zijn ook zwart en de pcb ook voor een klein gedeelte. Uit een van de kleine chipjes komt zelfs wat wit spul.

Ik weet haast zeker dat dit niet maakbaar is, en ik ben bang om hem weer te testen. Ik werk al jaren met computers en vooral met graka's maar DIT heb ik nog nooit meegemaakt. Wat denken jullie, zou asus hem terug nemen voor RMA. Tenslotte is door hun kaart mijn complete pc uitgebrand, het mobo dan wie weet de processor+geheugen ook. En de geur die hier nog steeds rondhangt is niet te harden. Het zou eigenlijk niet moeten kunnen dit... zomaar iets in de fik vliegen, stel je voor dat dat gebeurt als ik eens niet thuis ben...

Laat het maar weten boys

Het rode omcirkelde is de schade

[img] http://img229.imageshack.us/i/goed1.jpg/ [/img[

Dubbelklik op het plaatje is vergroten!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je mag bij ASUS niet zelf de RMA regelen. Je moet dus zien te weten te komen waar de kaart gekocht is en dan moet je dus daar de rma mee regelen.

Ik heb slechte ervaring met rma van asus. Had een kapotte 7950gt en heb met heel veel moeite garantie kunnen claimen. Asus schuift het af op de verkoper van de kaart en die wilde bij mij niet echt meewerken. Ik hoop voor je dat het bij jou wat makkelijker gaat.

Verwijderd

Topicstarter
feep schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:07:
Je mag bij ASUS niet zelf de RMA regelen. Je moet dus zien te weten te komen waar de kaart gekocht is en dan moet je dus daar de rma mee regelen.

Ik heb slechte ervaring met rma van asus. Had een kapotte 7950gt en heb met heel veel moeite garantie kunnen claimen. Asus schuift het af op de verkoper van de kaart en die wilde bij mij niet echt meewerken. Ik hoop voor je dat het bij jou wat makkelijker gaat.
En als ik nou zeg dat de winkel waar ik hem bij heb gehaald out of business is ( wat ook zo is )
Desnoods ga ik naar een winkel en vraag aan hen of ze hem op kunnen sturen.

Maar het is toch te gek voor woorden dat we tegenwoordig worden "opgelicht" op deze manier. Hun leveren een product dat lekkerlijk vlam vat en levensgevaarlijk is. Dan moeten ze dat toch ook terug nemen er staat niet voor niks "ASUS" op. God wat kan ik hier kwaad om worden. Ik heb hier een hele dure pc naast me staan en dat is allemaal asus dan praat ik over een striker 2 extreme en 3x 8800GTX van asus, als dat ook zo gaat dan ben ik benieuwd of ik ooit nog asus zal nemen. Ik hoop dat ze snel terug mailen met informatie voor me

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 19:19 ]

Verwijderd

Er zijn sommige webshops die tegen bijbetaling een RMA process voor je af willen handelen. Maar das een kwestie van goed zoeken en mailen. Normaliter heb je gewoon de aanschafsbon nodig en zou het product compleet moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik neem aan dat jullie de foto's hebben gezien en ook wel merken dat dit niet zo 1,2,3, is opgelost hij MOET denk ik terug voor RMA

• FastFred
het is wel vreemd dat hij zo ineens kapot gaat.

Als het bij de vorige eigenaar gewoon heeft gewerkt (en jij hebt dat gezien?) en in jou pc steekt ie de pc in de fik dan vraag ik me af of dit toeval is of dat jij ergens iets gruwelijk verkeerd gedaan hebt.

Maar we weten nog steeds niet wat voor voeding/moederbord jij hebt ;)

Er is altijd kans dat je moederbord niet genoeg stroom kon leveren door het pci-e slot, er stof zit in het pci-e slot, de voeding het niet aan kon etc.

En het verhaal van dat de voeding het niet aan kan, oud klasgenoot en mede tweaker Phazor heeft zijn overgeclockte 8800GTS eens opgeblazen toen hij deze aansloot op een Realpower M1000 voeding, dus ook al kan de voeding het aan, dan nog bestaat er dit gevaar

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 15-11-2009 20:40 ]

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 01:11
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:08:

Maar het is toch te gek voor woorden dat we tegenwoordig worden "opgelicht" op deze manier. Hun leveren een product dat lekkerlijk vlam vat en levensgevaarlijk is. Dan moeten ze dat toch ook terug nemen er staat niet voor niks "ASUS" op.
Ik zal dan morgen maar eens een houten balk halen en er 1000v op zetten, em in de fik zien vliegen en dan gaan klagen bij waar ik em gekocht heb.

Wat ik probeer te zeggen: dat je kaart gefried is, wil niet meteen zeggen dat het aan de fabricage van je kaart ligt. Je voeding kan een piek door je systeem gestuurd hebben (omdat ie bv niet krachtig genoeg is), of je moederbord kan iets verkeerd gedaan hebben. Tijdens vervoer kan er iets verkeerd gegaan zijn, of je kan statisch geladen geweest zijn terwijl je de kaart vastgepakt hebt of in het systeem gezet hebt. Je moet bedenken dat dit soort kaarten 200 watt verbruikt, als die stroom ergens heen gaat waar het niet moet dan is het logisch dat er iets doorfikt. Nou wil ik niet zeggen dat dit soort dingen vaak voorkomen, maar meteen de fout bij ASUS te zoeken is nogal kort door de bocht.

Verwijderd

Topicstarter
A Lurker schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:50:
[...]

Ik zal dan morgen maar eens een houten balk halen en er 1000v op zetten, em in de fik zien vliegen en dan gaan klagen bij waar ik em gekocht heb.

Wat ik probeer te zeggen: dat je kaart gefried is, wil niet meteen zeggen dat het aan de fabricage van je kaart ligt. Je voeding kan een piek door je systeem gestuurd hebben (omdat ie bv niet krachtig genoeg is), of je moederbord kan iets verkeerd gedaan hebben. Tijdens vervoer kan er iets verkeerd gegaan zijn, of je kan statisch geladen geweest zijn terwijl je de kaart vastgepakt hebt of in het systeem gezet hebt. Je moet bedenken dat dit soort kaarten 200 watt verbruikt, als die stroom ergens heen gaat waar het niet moet dan is het logisch dat er iets doorfikt. Nou wil ik niet zeggen dat dit soort dingen vaak voorkomen, maar meteen de fout bij ASUS te zoeken is nogal kort door de bocht.
Ik snap compleet wat je bedoeld, maar het ziet er naar uit dat mijn voeding en processor etc het nog doen. Het kwam dus echt door de kaart, door de kaart is ook mede mijn moederbord de hens in gegaan. Ik zag het op de kaart gebeuren. Ik zeg niet dat het de schuld is van asus, maar ook zeker niet de mijne, ik bouw al jaren systemen en dit is echt te gek voor woorden. Dat zoiets zomaar vlam vat is eigenlijk levensgevaarlijk. Mijn mobo is een MSI MS-7125 K8N NEO4, voedings info komt er nog aan. Maar ik vind wel dat asus dit moet oplossen, want als grote gebruiker van Asus, en dit ben ik al jaren, ben ik dit niet van hun gewend.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:55:
...Dus ik trek snel de stekker eruit, ik krijg flinke stroom...
Ik heb zo het vermoeden dat je de oorzaak moet zoeken in een slechte voedingskabel.

Verwijderd

Topicstarter
Luit schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:52:
[...]
Ik heb zo het vermoeden dat je de oorzaak moet zoeken in een slechte voedingskabel.
Ik kreeg een schok omdat ik de voeding zelf aanraakte de input van de stekker zeg maar. Nogmaals voedings stekker en voeding werken GOED.

Ik wacht nog steeds op info van Asus. Ik heb al een shop die mijn kaart wil opsturen naar Asus voor RMA.

• LM1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-04 09:58

LM1

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:47:
[...]

Ik zeg niet dat het de schuld is van asus, maar ook zeker niet de mijne, ik bouw al jaren systemen en dit is echt te gek voor woorden.
Hoezo is het niet jou schuld, als je niet eens weet welke voeding er in je pc zit, terwijl je een energieslurpende videokaart in je systeem plaatst; is het dan misschien dan te gek voor woorden dat je al jaren systemen bouwt, maar nog nooit gecontroleerd hebt of de voeding wel genoeg vermogen heeft?

En ook wat Luit zegt, hoe kan je een schok krijgen van een (als het goed is geïsoleerde) kabel?

Edit: ah, het was dus niet de kabel, maar de aansluiting bij de voeding :) maar wat voor voeding heb je nou, want ondanks dat die het nog doet, kan de PSU nog steeds de oorzaak zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door LM1 op 15-11-2009 22:07 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:08:
[...]

En als ik nou zeg dat de winkel waar ik hem bij heb gehaald out of business is ( wat ook zo is )
Desnoods ga ik naar een winkel en vraag aan hen of ze hem op kunnen sturen.

Maar het is toch te gek voor woorden dat we tegenwoordig worden "opgelicht" op deze manier. Hun leveren een product dat lekkerlijk vlam vat en levensgevaarlijk is. Dan moeten ze dat toch ook terug nemen er staat niet voor niks "ASUS" op. God wat kan ik hier kwaad om worden. Ik heb hier een hele dure pc naast me staan en dat is allemaal asus dan praat ik over een striker 2 extreme en 3x 8800GTX van asus, als dat ook zo gaat dan ben ik benieuwd of ik ooit nog asus zal nemen. Ik hoop dat ze snel terug mailen met informatie voor me
Denk dat zijn voeding genoeg power heeft,als ie 3x 8800gtx kan draaien.

|2600k|Asus 290|

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Luit schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:52:
[...]
Dat was ook het eerste wat mij opviel. Kijk iig die kabel eens goed na of er niets mee aan de hand is. Normaal gesproken zou die de max. stroom die de voeding kan leveren aan moeten kunnen zonder dat ie beschadigt. En onbeschadigt kun je er geen schok van krijgen.

-- Net je edit gezien, maar hoe kun je die pinnen nu aanraken als alles ok is ? Maar ja, dat zullen we dan maar op een gebruikersfoutje houden :) (zo leek het nl. niet in je startpost)
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:47:
[...]
Ik snap compleet wat je bedoeld, maar het ziet er naar uit dat mijn voeding en processor etc het nog doen.
Dat een voeding het nog doet wil niet zeggen dat hij niet de oorzaak van een probleem kan zijn. Een voeding kan over het algemeen best een kortsluiting aan in tegenstelling tot het grootste gedeelte van de rest van een PC.
Andere mogelijkheid is nog dat het om ESD is gegaan of dat de kaart er toch niet 100% goed in zat.

Als die kaart al een tijdje goed gedraait heeft en kapot gaat zodra hij na uitbouw/transport/inbouw weer wordt aangezet zou ik toch niet de kaart zelf maar eerder verwachten dat er tijdens een van de voornoemde handelingen iets fout is gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 15-11-2009 22:17 ]

[removed]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:32

M2M

medicijnman

maar hoe kan je moederbord dan in de fik vliegen? Als die condensator brand, die zit helemaal aan de buitenkant van de kaart. Dan moet het wel een flinke steekvlam ofzo geweest zijn, en het spul in 1 enkel condensatortje kan naar mijn schatting niet zo'n dikke steekvlam geven dat het moederbord daarmee ook in de fik vliegt.

-_-

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Stel dat Asus moeilijk doet dan kun je misschien nog e.e.a. verhalen op je eigen verzekering voor brand en brandschade? (hele wilde gok... maar je betaalt tenslotte je premie)

En net als hierboven zie ik het verhaal dat je moederbord ook in de fik is gevlogen niet direct terug op de foto's. Heb je daar ook schade aan?

[ Voor 29% gewijzigd door JvW op 15-11-2009 22:20 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:56:
[...]

Hallo het betreft niet die kaart. Ik heb hem gewoon zonder waterkoeling met stock koeling. En hij had geen tijd om warm te worden want ik drukte hem aan en 4 á 5 seconden ernaa begon het te flikkeren en in miliseconden te vlammen
zoals ik dit lees heb je de kaart in een draaiende pc geklikt????
als dat zo is ... volgens mij vinden videokaarten dat niet zo fijn.

Mijn nieuwe systeempje

• FastFred
Bullus schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:10:
[...]

Denk dat zijn voeding genoeg power heeft,als ie 3x 8800gtx kan draaien.
uit een van z'n posts kon ik opmaken dat deze 3 kaarten in een ander systeem draaien ;)
LeonNL schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:46:
zoals ik dit lees heb je de kaart in een draaiende pc geklikt????
als dat zo is ... volgens mij vinden videokaarten dat niet zo fijn.
nee dat heeft ie niet, hij bedoelt dat ie de pc aangedrukt heeft (in de zin van, aanzetten of inschakelen).

Ik hou 't op een gebruikersfout, of het moet de voeding zijn, maar daar hebben we nog steeds gee info over

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 15-11-2009 22:49 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:41
MediJack schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:19:
Stel dat Asus moeilijk doet dan kun je misschien nog e.e.a. verhalen op je eigen verzekering voor brand en brandschade? (hele wilde gok... maar je betaalt tenslotte je premie)
Dat kan je rustig vergeten, dit valt absoluut niet onder de categorie brand, dit is een 'simpelweg' doorgebrand elektrisch apparaat. Dan nog valt deze 'brand' onder de zogenoemde categorie 'vuur', wat betekent dat de fik te klein is om aanspraak te maken op je verzekering, er is dus officieel geen brand geweest. (verschil in definitie de termen brand en vuur in dit opzicht zoek je zelf maar even op :)) Wat je dan had moeten doen is je pc af laten branden met nog wat extra schade aan muren ofzo, anders trapt je verzekering er absoluut niet in.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
M2M schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:18:
maar hoe kan je moederbord dan in de fik vliegen? Als die condensator brand, die zit helemaal aan de buitenkant van de kaart. Dan moet het wel een flinke steekvlam ofzo geweest zijn, en het spul in 1 enkel condensatortje kan naar mijn schatting niet zo'n dikke steekvlam geven dat het moederbord daarmee ook in de fik vliegt.
Als je ziet hoe zo'n condensator uit elkaar kan knallen kijk je hier niet meer zo van op :) Die dingen kunnen hard klappen en er zit echte rotzooi in. Daarnaast kan er in zo'n ding voordat ie echt kapot gaat ook nog gasvorming op treden welke ook zeer brandbaar is. Oftewel, ja met een beetje pech kan zo'n condensator wel je mobo in de fik laten vliegen.

Ik heb op mijn werk ook veel met electronica te maken en als daar zo'n elco klapt wordt alle electronica waar de inhoud op terecht is gekomen vervangen, en dat zijn geen onnodige vervngingen als je de zwarte plekken en beschadigingen vaak ziet.

[removed]

• PowerEngine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 14:21
M2M schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:18:
het zou natuurlijk ook kunnen komen door de voeding. ik bedoel als de kabel brak is en er komt een schok vrij kan dat kortsluiting veroorzaken waardoor je moederbord ook kapot gaat want niemand hier heeft gezien dat er een brandplek ofzo op het mobo zit.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:32

M2M

medicijnman

als het een standaard elco betreft zit er elektrolyt (hierboven al genoemd) in. Zie ook hier voor voorbeelden van dergelijk spul. De kans dat daar waterstofgas uit ontstaat lijkt mij vrij nihil, maar dat er brandbare troep in kan zitten wel schappelijk.

-_-

Pagina: 1