Nieuwe (simpele) receiver voor BOSE Acoustimass 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326925

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren betreft het volgende:

Ik heb een Harman DVD47 speler en een BOSE Acoustimass 10 (series 4 systeem) en ben op zoek naar een surround receiver van Harman. Hier moeten dus de 5 speakers van Bose en mijn 2 luidsprekers op aangesloten worden. Heeft iemand suggesties betreft een type van Harman?

Let wel: het moet een simpel systeem zijn. Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering een Marantz ZR6001 gekocht en dit is hogere wiskunde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Hallo Wielerschnitzel en welkom op GoT :W

Om te beginnen stel ik voor dat je de volgende topics eens door leest: De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid.

Als je deze topics hebt doorgelezen zie je wellicht dat we van een topicstart iets meer verwachten dan alleen "ik heb apparaat X en Y en ik zoek nog apparaat Z". Helemaal omdat ik niet het idee krijg dat je zelf al enig onderzoek hebt gedaan naar eventuele modellen. Dus kijk eens op de site van Harman Kardon en kom zelf eerst eens met suggesties, dan kunnen wij hier altijd nog zeggen of de door jou gekozen types wel of niet bestemd zijn voor het door jou geplande gebruik.

Overigens zijn kreten als "simpel" niet veelzeggend. Wat snapte je dan niet van de Marantz ZR6001? Want als ik het zo zie is dat een redelijk simpele receiver...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326925

Topicstarter
Ok, ik heb dit inderdaad niet bekeken. Ben een leek op audiogebied en de Marantz is voor jou ongetwijfeld simpel maar op de een of andere manier kreeg ik'm niet aan de praat. Een receiver waar een complete bouwtekening bij zit is simpelweg niet aan mij besteed. Ik heb er iemand anders blij mee gemaakt.

Ik heb uiteraard naar meerdere modellen geinformeerd maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik wil is niet nogmaals dezelfde fout begaan maar me laten adviseren door deskundigen, ik hoopte dat ik hier wellicht een goed advies zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dus je zoekt een simpele HT receiver met A + B speakeruitgangen?
Zit er hier iets bij voor je:
http://www.harmankardon.c.../ProductList.aspx?SID=AVR

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 326925 schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:26:
Ok, ik heb dit inderdaad niet bekeken. Ben een leek op audiogebied en de Marantz is voor jou ongetwijfeld simpel maar op de een of andere manier kreeg ik'm niet aan de praat. Een receiver waar een complete bouwtekening bij zit is simpelweg niet aan mij besteed. Ik heb er iemand anders blij mee gemaakt.
"Probleem" is dus dat een receiver als de Harman Kardon AVR 255 HDMI audio en video processing heeft. Een optie die niet zat op je oude Marantz ZR6001. Dus vraag me af of zoiets ook dan al niet te lastig wordt. Aangezien de Marantz alleen audio doet en de Harman ook nog eens video, dus nog meer knopjes en dikkere manual...

Is het trouwens wel mogelijk om die BOSE Acoustimass 10 series 4 systeem aan te sluiten op een losse receiver? Ken het hele systeem niet en kan zo snel ook niet echt afbeeldingen vinden met de aansluitingen. De speakers los aansluiten zal al wel snel lukken (al moet je soms wel wat slopen), maar als je dan met een niet bruikbare subwoofer blijft zitten zou het zonde zijn. Nogmaals: ik weet niet of dit op gaat, het is meer nieuwsgierigheid. Ben niet op de hoogte van Bose-dingetjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.