Toon posts:

Softwarematig load over meerdere cores verdelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Medieval 2: Total War weer eens opgepakt. Nu heeft dit spel geen multicore support, wat voor mij problematisch is. Ik had laatst een vrij groot gevecht met 3 legers met rond de 10 000 man totaal. Ik had uiteindelijk een geweldige framerate van wel 3FPS, met framedrop richting de 1FPS. Nu dacht ik eerst dat het misschien aan mijn GPU zou liggen, maar deze maakte zowiezo al geen herrie - wat aangeeft dat hij niet stressed is. Op het moment dat ik de game op pauze zette ging de framerate omhoog richting de 20FPS. Navraag in de task manager leerde dat de game alle load op één core zette, terwijl de andere cores eigenlijk niets aan het doen waren.

Vraag is dus of het mogelijk is om softwarematig deze load te verdelen?

Specs:
AMD Phenom II 955BE @ 3,4ghz
Sapphire ATI Radeon HD4890 1GB GDDR5
2x2GB DDR3-1066

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Tenzij het spel zelf meerdere threads ondersteunt (en dat doet Medieval 2 niet), is er niets wat je er aan kunt doen. De enige manier om ondersteuning voor meerdere threads in te bouwen is door de betreffende software om te schrijven.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Ik denk dat er iets niet goed is met je pc. de minimale systeemeisen zijn namelijk: Windows 2000, processor: Pentium IV van 1.50 GHz, 512 MB RAM, Videokaart met 128 MB geheugen.

maw jou computer moet dit makkelijk kunnen draaien. Is je harde schijf nog wel goed? check ff op bad sectors.

Verwijderd

Topicstarter
Alles nog goed, v/d week nog gechecked. Er zit een mod over de game heen waardoor de gevechten groter kunnen worden dan destijds begroot is voor de systeemeisen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:00:
Alles nog goed, v/d week nog gechecked. Er zit een mod over de game heen waardoor de gevechten groter kunnen worden dan destijds begroot is voor de systeemeisen.
Dan zit er kennelijk een fout in die mod, of doet die mod iets waar de originele game-engine niet op berekend was. Punt blijft dat het een software probleem is binnen die applicatie en dat dat probleem dus alleen binnen die applicatie opgelost kan worden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
Verder overclocken lijkt me eigenlijk de enige optie.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Als de game geschreven is om singlecore te werken, zoals hier duidelijk het geval is, kan je niets softwarematig gaan wijzigen zodat het plots multicore gaat werken. Het enige wat je kan doen is een processor extra overlocken, bijvoorbeeld een dualcore, die clocken vaak iets makkelijker over. Ook een i7 processor kan helpen omdat deze met overclock en turbo-modus een zeer hoge clocksnelheid heeft op één enkele core.

Maar volgens mij is geen van mijn oplossingen haalbaar enkel en alleen omdat de kosten niet opwegen tegen de voordelen. Ik zou zeggen maak je vijand wat sneller af, zodat je legers niet zo groot hoeven te zijn :p

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Craven87 schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:02:
overklokken zal je echt niet merken. Je gaat krijgt er misschien 40% winst uit maar dat wil niet zeggen dat je 40% meer prestaties terugziet. Al zou dat zo zijn had je nogsteeds maar 6 frames oid.

ik zou proberen die mod te verwijderen, en kijken hoe het dan gaat.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Craven87 schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:02:
En dan 2 tot 6 fps bij 6Ghz. :P

Enigste optie is niet te ver gaan met dit soort mods, mist het ook echt ligt aan het aantal untis en zijn pc inderdaad helemaal in orde is zoals aangegeven door de topicstarter.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
Ja dat is ook weer waar... schiet je niet veel mee op.

Maar ehh dan is het wel apart want dan is die mod dus totaal nutteloos of er zit iets fout bij jou installatie van het spel misschien. Je cpu zit nog redelijk in de bovenste segment van de markt qua snelheid. Ik zou is even een reinstall van de game doen kijken of dat helpt. Heeft de mod uberhaupt wel is goed gewerkt?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
is er geen forum van die mod? met een dergelijke cpu zou je verwachten dat het probleem ook bij anderen voorkomt
Pagina: 1