Zo, ik heb er een gehaald hoor, even een verhaaltje voor de mensen.
Ik kwam om 07.00 aanfietsen, dacht wel vroeg te zijn, schrok me te pletter toen er een stuk of 50 man voor de deur stonden.
Gewoon lekker in de rij aangesloten en snel gingen er bonnetjes rond van 1-70. Je raadt al welk nummer ik had; 70.
In mijn zak gestopt, portomonnee in binnenzak voor zakkenrollers en wachten. Rustig aan, wachten. Beetje lopen kletsen met wat andere jongens, tot er een of andere zak loopt te schreeuwen. Schijnen ze te vechten om het laatste bonnetje. Ik denk bemoei me er niet mee, loop di-vr genoeg ruzies op te lossen op werkstage, dus ik laat het erbij.
Half 8, een of andere pietlul komt ineens BINNEN, via een trappetje, terwijl de voordeur dicht was. Gauw volgen er anderen; de nooduitgang bij de Albert Heijn scheen open te staan. één persoon was gul genoeg om de nooddeur van binnen open te doen, en je raadt het al, de hele groep inéén keer naar dat deurtje van 1m breed. Gewoon lekker met de massa meegaan; ik had mijn bonnetje al. Net bij de deur aangeduwd en er stonden 3 omatjes voor me, terwijl de hele massa begon te duwen, toen had ik er genoeg van gehad. Samen met iemand die naast me stond ineens ff lekker stilstaan, menigte werd boos omdat we ineens stilstonden en dus ook echt de deur forceerde. Toen een persoon het waagde om mij een tik tegen mijn achterhoofd te verkopen pakte ik hem even goed vast, en met de subtiele hint "Ik geef al genoeg boetes uit op mijn werk, het laatste dat je wilt is dat je nu 1250 boete krijgt voor het mishandelen van een agent buiten functie"
Je raadt het al, al snel wat rustiger. Oma, oma en oma rustig naar binnen, en de rets ging daarna wat soepeler. Oma, oma, oma en nog een vierde oma kwamen al snel bij mij en die maat staan in de grote menigte, gewoon omdat die twee jongens van de jeugd van tegenwoordig (Skaterboj, met muts en canvas jacky en lage broek met sneakers en mij, leren jack, lage broek, sneakers, stekelhaar, leren handschoenen met metalen studs en een schroef door mijn oor) dus wel even wat boeide dat 4 omas een beetje geplet werden.
Binnen kwamen we tot de conclusie dat men wanhopig was, iemand had zichzelf vastgebarriceerd met 3 winkelwagentjes omdat door al dat duwen die toch niet weg konden. Even een duidelijke subtiele hint dat dit belemmering van doorgang is en dat bij opening het levensgevaarlijk kon zijn; waren ze langzaam alle drie verdwenen, men begon langzaam te beseffen dat er een agent in het publiek zat. (En achteraf twee, zag in de winkel een persoon die ik herkende van werkstage

alleen maar knipogen en lachen, die kerel scheen dus precies hetzelfde als mij te hebben gedaan)
Nou, 08.30 zou de winkel open gaan, 08.00 ging 'de voordeur open met bijbehorende managers. "Goedemorgen mensen, wij willen jullie graag van harte welkom heten in onze nieuwe Aldi supermarkt. Wij hadden eigenlijk niet zoveel mensen verwacht, maar niet getreurd, we hebben er volgens mij genoeg."
Toen begonnen logischerwijs de kaartjes omhoog te komen. De mannen keken stomverbaasd; de kaartjes schenen niet van hun te zijn; gewoon een truc van iemand in de rij. Gelukkig reageerde ze hier slim en impulsief op. Er waren 70 kaartjes en 90 computers; iedereen met een kaartje kreeg dus gewoon voorrang, omdat die duidelijkerwijs eerder stonden dan de rest.
Zo gezegd zo gedaan. 1-5, 6-10, 11-15 enz.
uiteindelijk 66-70, ik en die maat gingen eindelijk naar binnen en werden rustig aan door de gang verwelkomd door een héél erg knap koppie, waar ik zeker wel eens gezellig een kopje Aldi huismerk-koffie mee zou willen drinken. Rustig aan naar achteren waar door een rolluik computers werden overhandigd, met een blanke B.A. Barracus ernaast. De heren daar bedankt, en even rustig teruggelopen. Snel een stuk of 4 harde schijven gepakt, waarna een medewerker mij er op wees dat er maar één per persoon werd verkocht, ik kon wel een tweede keer door de deuropening komen als de voorkeursgroep (wij dus) geweest waren.
Naar de kassa, bedacht mijn maat dat hij voor de persoon die hem op zou halen maar een taartje zou halen; deze was toch in de aanbieding. Hij snel weglopen, en men achter de ramen keken mij vuil aan omdat ik daar stond met twéé PCs en zonder vriend. Binnen een minuut weer terug, maar de vuile blikken schenen te blijven.
Net afgerekend, alles leuk en aardig, gaat zijn telefoon. Zijn lift kon niet komen; dus hij stond bij een geldgierge menigte die naar een PC op zoek waren achter het raam, en geen manier om thuis te komen.
...Dat dus snel opgelost, hij ging maar met mij mee, ik had immers mijn oh zo lieve moeders gevraagd om de grote oto mee te brengen, zodat we snel in een drive-by konden inladen en wegwezen. Ik liep nog te denken of ik een tweede keer langs zou lopen voor een extra harde schijf; maar ik zag dat de menigte zonder kaartje al bezig waren om de managers en beveiliging bij de deur te verslinden, dus ik dacht van.... laten we dat maar niet doen; niet met deze PC in de hand.
Op weg naar buiten 5x gevraagd of ik de pc wou verkopen, bod gekregen van 300 oplopend tot 500, allemaal vriendelijk afgewezen. Ben een paar vrienden tegengekomen in de rij (ROB, LINZE EN DENNIS, HA-HA-HA!) die dus dachten van ik kom om kwart over 8 aankakken voor een computer.
Met de vriend naar de auto, 2 computers inladen een of andere junkie achtervolgde ons nog even met een duidelijk blik van "die ik pakken, die ik pakken", maar mijn blik van "mijn voet past in jouw hol" was schijnbaar genoeg.
In de auto, met 2x eHDD, 2x computer en een taart. Maat naar huis gebracht, en wij mochten als bedankje de taart houden. Lekker voor bij de koffie
Naar huis, snel pc neergezet en op naar werk; was immers maar een kwartier te laat excl. reistijd. Op werk aangekomen onder het mom van verslapen, sorry, was kwart voor 9 pas wakker. en de bijbehorende 3 dagen oude stoppelbaard en de knorrende maag om te beweren datg ik echt bed->kleren->fiets ben gestapt.
Door de keuring heengekomen, dagje lopen sukkelen @work, zojuist thuisgekomen en denk; nou, eerst ff wat tweakers pesten dat ik er één heb
Komt mijn pa 2 minuten geleden binnen. "Joh, heeft die eikel een eigen computer" terwijl hij naar de grote doos op tafel wijst ", en moet hij weer achter de MIJNE zitten!"
Even snel gelachen, en om 16:28 sluit ik dit bericht
Ik kan maar één ding zeggen,
Crazy-Al is back online :D:D:D
Fotos van mijn setup komen zometeen natuurlijk!
Gz,
Crazy Al