Hoe kan ik Logitech Z-5500 aansluiten in mijn auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326903

Topicstarter
Hebben jullie enig idee hoe ik mijn Logitech Z5500 subwoofer in mijn auto kan aansluiten?
Ik heb een Toyota Carina E2 sedan XLI '93 met een grotebagage ruimte. Ik was van plan om een nieuwe MTX te kopen met inbouw + versterker en twee speakers op de hoedeplank. Bij Sky Cars in Rotterdam wilden ze er 570 euro voor, maar voor mij was het 500 euro alles inclusief inbegrepen. Ik vroeg me af of ik het zelf kon doen met mijn eigen subwoofer die ik aangesloten heb op mijn computer. Ik wil namelijk geen twee subwoofers hebben omdat ik dat erg overdreven vind, vandaar me vraag.

Kunnen jullie ook vermelden hoe ik dat kan doen en wat ik nodig heb. Ik weet niet veel over auto's, misschien zitten tussen jullie nog monteurs bij.

[ Voor 37% gewijzigd door een moderator op 15-11-2009 15:21 . Reden: Topic start ontdaan van spel- en stijlfouten. Plus zinnen wat korter gemaakt aangezien het één grote zin was met alleen maar komma's. Kijk overigens ook naar Het Beleid betreffende de groeten doen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 21:30
Als eerste raad ik het af, ik kan verkeerd zijn maar volgens mij is de Z-5500 subwoofer 8ohm en jou speakers in jou wagen 4Ohm. Daarbij komt dat je al eerst een transformator moet hebben, aangezien je Z-5500 subwoofer op 230V werkt. De meeste transformators die je kan kopen bij doe-het-zelfzaken etc. hebben een gemodificeerde sinus, aangezien de Z-5500 op normale netspanning 230V werkt ben je al verplicht om naar de hogere klasse transformators te gaan. Het aansluiten is niet moeilijk, als je een iets of wat deftige autoradio hebt zijn hier RCA uitgangen op te vinden(rood-wit) als je deze neemt http://alternate.be/html/...aseId=5975&artno=KZZ%2303 kan je het aansluiten. Ik raad het persoonlijk af.

Even een toevoeging:

Ik zelf zou niet voor MTX opteren, MTX heeft goede modellen maar dan in de hogere klasse. Als je gaat kijken bij pakweg Focal,Soundstream,Alpine dan mag je nog in het goedkope segment zitten maar dan zit je goed. Bij Focal bijvoorbeeld zijn de RMS-waarden niet hoog maar als je dit in werkelijk hoort tegenover een MTX dan weet je waarover ik het heb.

Alvast succes met wat je ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:02
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen überhaupt zulke subwoofers in hun auto willen plaatsen, wat is daar het praktisch nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

Het Fantoom schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:10:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen überhaupt zulke subwoofers in hun auto willen plaatsen, wat is daar het praktisch nut van?
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen überhaupt EEN subwoofer in de auto plaatsen, je wordt immers knettergek met zon gigantische woofer in zon kleine ruimte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 250661 schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:21:
[...]

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen überhaupt EEN subwoofer in de auto plaatsen, je wordt immers knettergek met zon gigantische woofer in zon kleine ruimte....
Dat is jouw mening gelukkig :)
Maar TS, een Z-5500 subwoofer is natuurlijk niet echt gemaakt als auto sub!
Heb het wel vaker gezien hoor, maar kan je niet beter toch gewoon naar een echte auto sub kijken ? :)

[ Voor 22% gewijzigd door DennusB op 15-11-2009 21:22 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:02
Anoniem: 250661 schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:21:
[...]

Dat bedoel ik dus ook, belachelijk als je zo'n dreunend blik voorbij hoort rijden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326903

Topicstarter
@ het fantoom
Mensen allemaal bedankt voor jullie reactie's, ik vindt namelijk 20 watt per 4 speaker erg weinig en ik hoor het geluid zo slecht klinken als ik het hard wil zetten, daarom wil mijn audio in me auto veranderen, ik hou erg van muziek en ik bedoel ook hard muziek, en geef toe iedereen wil wel eens z,n favoriet muziek aan iedereen laten horen klinken.

@ dennis
Ik heb al gekeken de goedkoopste oplossing was bij sly cars in rotterdam, ik kreeg te horen van een vriend dat hij alles voor 700 euro liet doen en ik kon het voor 500 laten maken, dus dat leek me verstandig maar nu zit ik te twijfelen, ik heb overal gezocht bij sommige garages kwam ik duurder uit dan bij die ander garage.

@ the blob
Je heb gelijk maar als je het raam dicht doet en snel wegrijdt heb je toch geen last meer van, het is maar voor eenmalig, het is op afgelegen wegens meestal buiten de bebouwde kom.

@ nicklazz
Ja denk het ook dat het niet gaat lukken met z5500 want er zit ook nog een stroomkabel aan, en over dat mtx heb ik juist te horen gekregen dat mtx veel beter klinkt dan alle andere subwoofers en als advies hadden ze toch die mtx slechts 70 euro goedkoper aangeboden omdat ik set wou nemen, misschien moet ik eens goed informeren bij de tuning garages over dat subwoofers, want voor dat bedrag wil ik toch een goeie geluid hebben in me auto, ik wil niet bedrogen worden door dat ze zeggen dat dit en dat veel beter is, maar nick ik zal eens goed vergelijken tussen focal soundstream en alpine.

Tot zover iedereen bedankt voor de reactie's nu ben ik een stukje wijzer geworden.

PS. Er kan een slotje op deze topik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Bij deze dan...

En in let in het vervolg alsjeblieft op je schrijfstijl: ik heb niet weer zin om een hele TopicStart te gaan verbeteren of wat dan ook. Wat is er mis met zinnen maken die eindigen met een punt (je weet wel, zo'n ding: . ) dan alleen maar hele langen zinnen maken met komma's...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.