Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Ik heb weer een probleem :)

Ik heb vorige week men "oude" router vervangen door een nieuw modelletje: een Linksys WRT320N.
Nu verliest die minstens iedere dag zen verbinding met men modem, een D-link DSL-320T.

Kabel komt uit de D-link en gaat recht naar de linksys. En de linksys verdeeld dan logischerwijs dat signaal.
Zowel met DHCP op de modem aan of uit treedt dit probleem op.

Google had me al gezegd om mac-address clone uit te zetten op de linksys, hetwelk default inderdaad op stond (vreemd?). Maar dit heeft ook nog geen verschil gegeven, blijft zijn signaal kwijt graken.

Ik los het iedere dag op door de dhcp op de modem op te zetten, de router dan een lease te laten aanvragen, dan beide terug af te zette en op de router een statisch IP in te stellen.
Dan heeft die wel verbinding...

Nog een vreemde gebeurtenis, als ik de dhcp van de modem opzet, en de router een lease laat aanvragen, dan krijgt de router standaard mijn ip adres ipv een adres in de 192.168.1.x-range...
Ook geen idee waarom die dat doet...

Firmwares zijn op beide toestellen voorzien tot de recenste versie...

Voor de rest zou ik echt niet meer weten hoe het komt dat die verbinding altijd wegvalt...
Misschien jullie? O-)

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Subtielen bump :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
3de keer goede keer?

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Mjah, nog steeds geen verbetering...
Al een aantal keer volledig gereset, doet niets...

Nu er ddwrt op gezet in de hoop dat die wat beter gaat zijn...

We zullen zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je die Dlink wel op de WAN-poort van je Linksys hebt aangesloten? Dan zou dat gewoon moeten werken, als je in je router hebt aangegeven bij de setup dat internet type gewoon DHCP is. Linksys krijgt dan een IP van de Dlink, en de Dlink een IP van je ISP. Het KAN zijn dat beide in de zelfde range een ip krijgen...maar dan moet je de linksys zo configureren dat ie niet op de standaard 192.168.1.x ip's uitdeelt, maar bijvoorbeeld op de 192.168.100.x range. Kunnen ze elkaar ook niet bijten :)

Wat ook nog zou kunnen zijn, al is dat wat vergezocht, is dat de WAN poort van de linksys niet autosensing is. Al betwijfel ik dat, want dan zouden er hier op GoT wel meer mensen met een FiberPower rondlopen die niet lekker werkte ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Alvast bedankt om eens even naar dit topic te kijken O+
The Eagle schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:07:
Ik neem aan dat je die Dlink wel op de WAN-poort van je Linksys hebt aangesloten? Dan zou dat gewoon moeten werken, als je in je router hebt aangegeven bij de setup dat internet type gewoon DHCP is. Linksys krijgt dan een IP van de Dlink, en de Dlink een IP van je ISP.
Staat uiteraard zo ;-)
modem krijgt ip van isp, maar router neemt dit ip over. Router wilt niet de dhcp lease van de modem nemen :|
Dus manueel instellen, en werkt wel... Gedurdende 30 uur ofzo...
Het KAN zijn dat beide in de zelfde range een ip krijgen...maar dan moet je de linksys zo configureren dat ie niet op de standaard 192.168.1.x ip's uitdeelt, maar bijvoorbeeld op de 192.168.100.x range. Kunnen ze elkaar ook niet bijten :)
dhcp modem op 192.168.1.x en dhcp router 192.168.2.x :+
Wat ook nog zou kunnen zijn, al is dat wat vergezocht, is dat de WAN poort van de linksys niet autosensing is. Al betwijfel ik dat, want dan zouden er hier op GoT wel meer mensen met een FiberPower rondlopen die niet lekker werkte ;)
Enig idee hoe ik dat check? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Modem eens in bridge gezet zodat de modem het beheer doet van de internet verbinding.

Eens zien wat dat oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
En dat werk precies :-)

Blijkt dat die d-link maar uit zichzelf maar half bridge werkt. (geen idee wat dat wilt zeggen.)
Als je de modem volledig op bridge zet, dan verschuif je het beheer van het internet van de modem naar de router...
En dan is de enige functie van de modem een adsl-signaal te vertalen naar een ethernet-signal...

En dat zorgt er dus voor dat de router wel het correcte ip adres neemt (het wan ip, wat die toch al altijd doet op standaard dhcp)...
En dat geeft me ondertussen al 2 dagen stabiel internet :-)

Dusjah, sluit topic maar...

--edit--
Maar ik blijf het vreemd vinden dat er in gewone mode de modem en de router dan wel een dikke 30 uur met elkaar kunnen praten, en dan ineens stoppen...
Mjah...

[ Voor 13% gewijzigd door mendel129 op 24-11-2009 11:43 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 17:53
Ik vrees dat ik EXACT het zelfde probleem heb. Heb een telenet turbo lijn (kabel internet), met modem. Heb aan die modem die nieuwe router WRT 320n aangesloten. Nu wat blijkt vallen de verbindingen met de router hier en daar uit (terwijl ik met gewoon ethernet kabel wel internet heb?), soms heb ik een hele week geen last en soms weer wel. Echt een raadsel, heeft iemand een idee, kan iemand mij helpen, zit nu al eventjes met dat probleem te kampen. Ik moet een heel kotgebouw bevoorraden met internet... en dit is echt lastig aan het worden.

Alvast bedankt. Seba
Pagina: 1